Forum moderator: ZAPPA, NSBOP, batkosio  
Тунинг - какви са възможностите
shamanaДата: Понеделник, 04.02.2013, 09:53:50 | Message # 16
Сандан (3)

Град/Държава: Khaskovo/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 48
Статус: Офлайн
Колега съгласен съм с това. че на много хора не им е работа а и не знаят кое как да го направят и са на принципа проба грешка. а и кой не изка да си закара колата в специализиран тунинг център да му я направят и за него да остане само да и се радва. Ама да не забравяме че сме в България и НЯМА ПАРИ !!!!
 
HakДата: Сряда, 11.09.2013, 16:44:07 | Message # 17
Рокудан (6)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 216
Статус: Офлайн
Quote (nightfighter)
Ако лично на мен ми се случи такова нещо бих умрял от срам,ама не, даже хората са си направили специална тема в червения форум , където с голяма гордост се хвалат как от малоумие са си гръмнали моторите.Ебаси и криворазбраната цивилизация

Не съм съгласен, колега, такава тема трябва да им и то не е за хвалене - ами е за хората, които си мислят че могат да правят всичко по колата си и и всичко да върви и да е ток и жици. А много от хората като им кажеш - "недей да правиш това, може да ти се случи еди какво си", си казват. Да бе нали .... той тоя нещо е объркал АЗ ще го направя еди си как и всичко ще ми е супер. Докато като влезеш в тая тема - виждаш НАГЛЕДНО какво се е скапало и ако се поразровиш малко ще разбереш и защо и как. Според мен е особено полезно такова нещо и не трябва да се мисли за малоумие.  :)

Относно тунинга. Когато купих прелюда (Ф20), колегата каза че е сменил генерация, както е сложил и колектор от Х23 и е сменил компютъра с Х23(да речем че това е вариант на чип тунинга). И честно казано не мога (с моите познания) да преценя дали това играе изобщо някаква роля. Според майсторите с които комуникирам....ще си позволя да цитирам - "и от додж вайпър да ти сложим компа, тя колата ще си балансира нещата и пак няма да върви повече".  :p
 
NSBOPДата: Сряда, 11.09.2013, 16:50:01 | Message # 18
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
Как точно колата ще балансира "нещата"? Нали именно компютъра е този, който би трябвало да "балансира"... Ако приемем, че инжекторите на F20 и H23 са еднакви, разликата в горивните таблици например би могла да има ефект (положителен или отрицателен) върху вървежа на колата. Не виждам нищо необичайно в това. Лично за мен сменянето на компютъра без да се смени и главата е погрешно решение. Разбира се ние можем да си чешем езиците една седмица тук и да цитираме различни майстори, но докато не отидеш на дино и не премериш разликата няма да постигнем нищо съществено.



Редактирано от NSBOP - Сряда, 11.09.2013, 16:50:36
 
NightRiderДата: Сряда, 11.09.2013, 16:59:24 | Message # 19
Aristocrat

Град/Държава: Cole Bay/Netherlands Antilles
Група: Приятели
Съобщения: 3685
Статус: Офлайн
Ф20 тунинг ? Що за глупаво наливане на пари? :p




The Flying Dutchman FOR SALE Продава се
 
dominikoДата: Сряда, 11.09.2013, 17:00:19 | Message # 20
Годан (5)

Град/Държава: Shumen/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 139
Статус: Офлайн
Aбе разкзвали са ми, че с маслен маркуч от масления филтър отвеждат нагоре към главата и я пробиват някъде, да може да се омасляват повече разпределителните валове, т.к това е проблем на х22 при високи обороти. Някой може ли да намери инфо и снимков материл, смятам това ще е много полезно. Твръдо съм против стъргане на колянов вал, маховик - по -добре да си купя готови балансирани, нещо не ме кефи идеята. Скоро дискутирахме правозъби скорости - 6000лв , поръчваш какви да са числата на предавките и гърмиш. Даже развиваха идеята като при моторите - да се сменя без да се връща газта - по някакъв начин да се угаси двигателя за миг. Абе само щуротии.
 
NSBOPДата: Сряда, 11.09.2013, 17:04:25 | Message # 21
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
Абе ще се намери някой с мерак да направи F20-ка с налягане и ще видиш тогава... друга песен ще пееш :)
Освен това за F20 има опции да се понаправи с чаркове от H23 (глава, всмукател, изпускател), които комбинирани с ремап и правилните bolt-on модове като генерация, шайби, интейк и т.н. ще направят колата да върви както не си очаквал, че може.


 
mom4i74Дата: Сряда, 11.09.2013, 18:47:34 | Message # 22
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Quote (dominiko)
Aбе разкзвали са ми, че с маслен маркуч от масления филтър отвеждат нагоре към главата и я пробиват някъде, да може да се омасляват повече разпределителните валове, т.к това е проблем на х22 при високи обороти. Някой може ли да намери инфо и снимков материл, смятам това ще е много полезно.


Тая идея може и да не е лоша да се обливат валовете с масло но дай да анализираме от кьде и как. Ако се вземе масло от някоя магистрала то може налягането на маслото да падне в двигателя . Евентуално ако все пак се реши да се прави това за да се запази налягането в системата ще трябва да се разпрьсква през някакви калибровани отвори за да има сьпротивление и така да няма пад на налягането .
Има и друг риск като се замисля. Ако се качи много масло в главата и неуспее да се отече достьчно бьрзо в картера има вероятност в един момент картера да остане без масло. Може и да бьркам в расьжденията ама по добре да го обсьдим и ако някой рискува да знае какви са рисковете.


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Сряда, 11.09.2013, 18:50:47
 
dominikoДата: Сряда, 11.09.2013, 19:18:38 | Message # 23
Годан (5)

Град/Държава: Shumen/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 139
Статус: Офлайн
To aз реално не знам как става, питам даже, че ми е интересно. Разбрах само че взема от масления филтър по някакъв начин с някакви накрайници. Може би се комбинира с премахване на баланс валовете ( затапване на магистралата за тях). Колеги какво мислите?
 
VIPER-CHДата: Сряда, 11.09.2013, 19:22:31 | Message # 24
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Quote (dominiko)
Aбе разкзвали са ми, че с маслен маркуч от масления филтър отвеждат нагоре към главата и я пробиват някъде, да може да се омасляват повече разпределителните валове, т.к това е проблем на х22 при високи обороти.
Той проблема идва от износени лагери на балансиращите валове,не че не е достатъчен капацитета иначе.Нали не мислиш,че дядо хонда ще направи такъв гаф,това да не е лада :D
Quote (dominiko)
Скоро дискутирахме правозъби скорости - 6000лв , поръчваш какви да са числата на предавките и гърмиш.
Знаеш ли защо не ги слагат тези кутии на нормалните коли.(освен на мотоциклетите де) Правозъбовите кутии имат един единствен недостатък-ШУМНИ СА.Няма да ти се качва в колата после haha ако е само за писта,да ;)
Quote (dominiko)
Даже развиваха идеята като при моторите - да се сменя без да се връща газта - по някакъв начин да се угаси двигателя за миг.
това се казва щифтър ама на състезание на писта ли ще се ходи???Иначе с такава кутия може да не ползваш съединителя във възходящ ред.


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
mom4i74Дата: Сряда, 11.09.2013, 19:48:51 | Message # 25
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Според мене няма смисьл защото:
1. Ще направиш по ненадежна конструкцията като слагаш допьлнителни щуцери и вьнщни мьркучи и така увеличаваш риска от проблем.
2. тая система единствено може да помогне на кобилиците дето контактуват с валовете ама това е че успееш на насочиш стуите точно.
3. Ако неуцелиш колко да са големи накрайниците които ще разпрьскват може да ти падне налягането.
4. Тия кобилици предполагам че при всички положения има предвидени отвори които ги смазват сьс масло в контактната повьрхност с вала което обезмисля новата системата.
5 Тука в форума има колеги които доста често влизат в максимални обороти и до сега никой не се е оплакал че е скапал разпр.валов

Ако трябва да обобща според мойта гледна точка с която неангажирам никой:
Ще стане по ненадежна маслената системата , кобилиците се мажат така че няма смисьл от дублиране.
Ако искаш да си я подобриш маслената система може да помислиш за радиатор за охлаждане на маслото.


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
VIPER-CHДата: Сряда, 11.09.2013, 21:09:44 | Message # 26
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Quote (mom4i74)
може да помислиш за радиатор за охлаждане на маслото.
И по-корава ойл пумп.Мисля,че ще ги има като автърмаркет когато се налага да се маже и турбокомпресор примерно.


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
NightRiderДата: Сряда, 11.09.2013, 21:21:43 | Message # 27
Aristocrat

Град/Държава: Cole Bay/Netherlands Antilles
Група: Приятели
Съобщения: 3685
Статус: Офлайн
Дани ,Дани , ко каза ся ? на ф20 да му сложим чаркове от х23 е къв ф20 е тва . по скоро сбиротак (франкенщайн) ,аз харесвам мотора ф20 той не е за тунингари а за олегнали хора . на такъв мотор нищо афтърмаркет не бих сложил бих си го лъскал и пазил в оригинален вид.




The Flying Dutchman FOR SALE Продава се
 
eDanielДата: Сряда, 11.09.2013, 21:24:02 | Message # 28
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Zappa и eldesa биха ти дали +1 заради тоя отговор :D


プレリュード 夢のカ
 
GarfiДата: Сряда, 11.09.2013, 21:29:40 | Message # 29
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Значи вече съм олегнал :)
 
MkillaДата: Сряда, 11.09.2013, 22:08:14 | Message # 30
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
"Почти" , че с този смукател от H23 nyam

Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now
 
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda