Тунинг - какви са възможностите
|
|
eDaniel | Дата: Четвъртък, 20.12.2012, 01:02:49 | Message # 1 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| От много време ми се върти в главата идеята за тема, я която да се изброят възможностите за модификация/тунинг за Прелюд. В случая изключвам принудителното пълнене (турбо, суперчарджър) и се концентрирам само върху N/A тунинга.
Входящ колектор Популярни опции са портване на вашия колектор, слагане на такъв от Accord Euro R и афтърмаркет колектори. BlackTrax например предлагат port&polish услуги. Обърнете внимание, че има колектори, които са правени за турбо сетъпи. Собствениците на F20A4 могат да сложат колектор от H23Ax.
Изходящ колектор Биват два вида според начина, по който се събират тръбите. Накратко 4-2-1 и 4-1. Първите дават повече мощност в средни и средни-високи обороти, докато вторите са силни единствено във високите обороти. Има такива, които се делят на две части (колектор и двуцевка) и такива, които са едно цяло. За колекторите, които не са с фабрично покритие (керамично най-често) е подходящо да се сложи термо лента. Отново, притежателите на F20A4 могат да използват изходящ колектор от Прелюд с H23Ax мотор.
Генерация Готова или поръчкова. Диаметърът, дължината, завоите и гърнетата са важните неща за една генерация. Комбинацията от голям диаметър и малко или никакви гърнета и стоков мотор може да доведе до обратен ефект (да не говорим за какъв шум ще става дума). Трябва да се има предвид, че при сгъването на тръбите се намалява техният диаметър (освен ако не се сгъват със специална техника, но аз не съм виждал такова нещо тук). Тук при нас, в България, обикновено се предлагат два вида материал за изработка на генерации - алуминизирана стомана и неръждавейка. За да има няколко ориентира, за стокови мотори оптималните размери са - H22/H23 - 60-64mm, за F20 - 55-60. Не прекалявайте с диаметъра защото от един момент нататък започва да се получава обратният ефект. При атмосферните автомобили скоростта на излизане на изгорелите газове (velocity) е ключова. Увеличавайки диаметъра, тази скорост намалява, което води до негативни резултати в ниските и ниски-средни обороти. Големите диаметри оказват положително влияние във високите обороти. Понеже често се дискутира термина бекпрешър е редно да споменем и него. Backpressure е вълната, която се връща обратно в посока двигателя, и която е причина за замърсяването на горивната камера с изгорели газове. Това става по време на презастъпването (overlap) на изпускателният и всмукателният тракт. Теоретично е най-добре това обратно налягане да е нулево, но на практика това е непостижимо. За атмосферен автомобил трябва да се спазват някакви разумни граници при избирането на диаметъра на тръбите за да може да има добър баланс между скорост на изгорелите газове и обратно налягане. По-малък диаметър - по-голяма скорост и повече обратно налягане. По-голям диаметър - по-ниска скорост и по-малко бекпрешър. Това не важи за колите с принудително пълнене. Там няма такова нещо като прекалено голям диаметър. Колкото повече, толкова повече както е казал Мечо Пух.
Интейк Биват три вида. Заводски (Prelude Type S, Accord Type R и нашите обикновените), Cold Air Intake (CAI) и Short Ram Intake (SRI). Късите тръби, големите диаметри, голямата филтрираща площ и премахването на резонатора са ключови моменти към постигането на реални резултати (вижте темата, в която бях дал сравнение). Интейк от Prelude Type S може да се монтира директно на 5-та генерация Прелюд и евентуално с минимални такива в 4-та. Интейк от Accord Type R може да влезне и в 4-та и в 5-та генерация, но при условие, че премахнете резонатора или си преправите кутията защото тръбата от резонатора влиза от друго място. Сравнение има тук: Сравнение на различни марки и модели интейкове (Cold Air и Short Ram)
Дросел Тук опциите са три - портвате си вашия дросел, намирате от друга Хонда с по-голям диаметър или си купувате афтърмаркет такъв. По-големият дросел дава усещането за по-добър throttle response. Най-добър ефект би имало ако по-големият дросел се комбинира с ъпгрейднат смукателен колектор. Отдолу може да видите по-интересните размери дросели за различни Хонди. · B18C5 – 62 мм · H22A – 62 мм (Prelude Type S 5-та генерация) · H22A7 - 62 мм · H22A8 - 62 мм · F20C – 62 мм
Олекотени шайби Олекотени шайби за коляновия вал, хидравликата, климатика и алтернатора. Продават се поотделно или в кит.
Олекотен маховик Подобрява throttle response-а. При крайно олекотени маховици се появяват проблеми с празния ход и трудности при набиране на обороти при изкачване на наклон.
Инжектори ...
Горивна рейка ...
Премахване на балансиращия вал ...
Премахване на IAB Премахването на IAB (Intake Air Bypass) ще доведе до загуба на мощност в ниски и средни обороти и леко подобрение във високите.
Премахване на А/C, P/S, etc За хората, които не се спират пред нищо за да направят колата по-бърза.
Чип тунинг Има готови чипове из нета, повечето от които са правени от хора, които не разбират от чип тунинг. Има и свестни изпълнения, но са малко. Най-добрият вариант е някой, който разбира да ви направи настройката. Най-добрият момент за такъв чип тунинг е след смяна на колектори, интейци, генерации и т.н. Въпреки, че е възможно да се настрои P13 (H22Ax) в момента в България няма кой да го направи. Ако искате настройки ще ви трябва P28, P72 и т.н.
Олекотяване на купето Тук само въображението може да ви ограничи. Ако не ви пречи да гледате голи железа може да свалите бая работи. Изолацията на пода например тежи доста и е подходящ кандидат за премахване. Също така стелките, мокета, изолацията на файъруола и т.н. Друг вариант е подмяната на елементи от купето с по-леки такива (например карбонов преден капак).
Подменяне на главата (франкенщайн билд) Най-популярните франкенщайн билдове са F20A4 с H23Aх глава и H23Ax блок с H22Aх глава.
Двигател / бутала ...
Двигател / клапани ...
Двигател / валове ...
Двигател / други (пружини, болтове и т.н.) ...
Двигател / колянов вал ...
За момента само толкова можах да напиша. Очаквам да ударите едно рамо и вие
プレリュード 夢のカ
Редактирано от NSBOP - Петък, 13.03.2015, 10:30:16 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Четвъртък, 20.12.2012, 01:40:22 | Message # 2 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Афтър клапани,твърди пружини+ разпределителни валове раздвижни колела на валовете. Надолу от главата(биели ,вал) вече няма смисъл без турбо или поне не си струва парите.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
Редактирано от VIPER-CH - Четвъртък, 20.12.2012, 01:43:15 |
|
| |
NightRider | Дата: Четвъртък, 20.12.2012, 04:13:35 | Message # 3 |
Aristocrat
Град/Държава: Cole Bay/Netherlands Antilles
Група: Приятели
Съобщения: 3685
Статус: Офлайн
| След като се сложи по голям дросел и афтърмаркет входящ колектор е хубаво да се пипне бензиновата рейка и бензиновият регулатор ,някой от нас също така слагат по големи инжектори . Олекотяването на автомобила е едно от най-важните условия при драг състезанията , всеки излишен килограм се маха ,в това число влизат зимните гумени стелки (бая тежат) по принцип ако се сменят и бутала с по висока степен на сгъстяване е по добре .Понякога буталата искат и нов комплект ризи ,както и биели ,макар ,че моето мнение е че стоковите биели са доста здрави. За чиповете Дани добре го е казал ,а ако някой ви каже ,че с чип можете да дигнете повече от 7 коня е голям лъжец. най добре е някой който разбира един лаптоп и една широкобандова ламбда сонда ,карате и настройвате. но първо всичко останало и най-накрая чип. спортните разпределителни валове са важно нещо те биват 3 вида ,но според мен ако колата е всекидневна а не някой пистов проект ,стейдж 1 е напълно достатъчен.
The Flying Dutchman FOR SALE Продава се
Редактирано от NightRider - Четвъртък, 20.12.2012, 04:17:33 |
|
| |
pikaso906 | Дата: Четвъртък, 20.12.2012, 13:27:29 | Message # 4 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| Много готина тема.Добре ще е да давате информация за това къде се продават някои такива части.Аз например не съм срещал из сайтовете олекотени ролки.Само в американското ибеи,но то там всичко има. За олекотяването много помагат детайли от карбон или фибро стъкло.Например преден капак,калници,заден капак,олекотени джанти.Някъде бях чувал и за дураломиниеви полуоски.Били по-здрави и по-леки.
|
|
| |
otacon1 | Дата: Четвъртък, 20.12.2012, 15:19:26 | Message # 5 |
Годан (5)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 101
Статус: Офлайн
| Kолеги забравили сте нитро .Някой слагал ли е нитро на 2.3 ,какви шотове са безопасни за двг ,настройки,колкко се вдига моментната мощост ивсички плюсове и минуси.Двигателя ми е с олекотен маховик,олекотена шайба на коляновия вал,генерация 4-2-1 меган рейсинг,спортен съйдинител до 300коня,интейк.
Редактирано от otacon1 - Четвъртък, 20.12.2012, 15:24:22 |
|
| |
rollin | Дата: Четвъртък, 20.12.2012, 20:42:17 | Message # 6 |
Джудан (10)
Град/Държава: Pyrvomay/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1271
Статус: Офлайн
| Тая тема е необятна Ето малко материал за размисъл
0898 765 126 - Недко www.caraudio-bg.com Ground Zero BG във facebook
|
|
| |
NightRider | Дата: Четвъртък, 20.12.2012, 21:20:44 | Message # 7 |
Aristocrat
Град/Държава: Cole Bay/Netherlands Antilles
Група: Приятели
Съобщения: 3685
Статус: Офлайн
| аз лично съм категорично против горното видео ,и олекотените маховици ,ако колата не е тунинг проект за състезание . ето аз карам кола която винаги съм искал да имам и кел файда ,че е 200 и кусур кончета като не мога да дигна с нея тук повече от 130 км. Всичко това е едно изключително скъпо хоби което е до голяма степен напълно излишно , и което кара младите да се вживяват на бързи и яростни да учатват в скапани улични гонки и редовно да оставят разплакани родители .
The Flying Dutchman FOR SALE Продава се
|
|
| |
rollin | Дата: Четвъртък, 20.12.2012, 21:27:42 | Message # 8 |
Джудан (10)
Град/Държава: Pyrvomay/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1271
Статус: Офлайн
| е то и коли по 50 коня прехвърлят 130 така, че сравнението не е много точно
0898 765 126 - Недко www.caraudio-bg.com Ground Zero BG във facebook
|
|
| |
pikaso906 | Дата: Четвъртък, 20.12.2012, 22:52:49 | Message # 9 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| Впускаме се в тема от рода "има ли смисъл",която няма да е интересна на никои.Аз за нитрото съм чувал много лоши неща,за сметка само на 1 хубаво,дава неповторимо моментно ускорение.Но след няколко такива неповторими ускорения двигателя не става за нищо.
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Четвъртък, 20.12.2012, 23:41:21 | Message # 10 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote (pikaso906) Но след няколко такива неповторими ускорения двигателя не става за нищо. Става,става,зависи какво има вътре
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
NightRider | Дата: Петък, 21.12.2012, 01:30:23 | Message # 11 |
Aristocrat
Град/Държава: Cole Bay/Netherlands Antilles
Група: Приятели
Съобщения: 3685
Статус: Офлайн
| нитрото си е нитро и ако го използваш както трябва и до определен шот ,нема грижи . Added (21.12.2012, 00:30:23) --------------------------------------------- ако някой иска нещо за тунинг извън ибей да свирка
The Flying Dutchman FOR SALE Продава се
|
|
| |
rollin | Дата: Петък, 21.12.2012, 09:10:41 | Message # 12 |
Джудан (10)
Град/Държава: Pyrvomay/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1271
Статус: Офлайн
| Какво ще рече извън Ибей - може и на ЛС
0898 765 126 - Недко www.caraudio-bg.com Ground Zero BG във facebook
|
|
| |
NightRider | Дата: Петък, 21.12.2012, 15:17:51 | Message # 13 |
Aristocrat
Град/Държава: Cole Bay/Netherlands Antilles
Група: Приятели
Съобщения: 3685
Статус: Офлайн
| Ми тука има доста холандски сайтове дето ги има всичките тези неща и е сигурно ,че ще дойдат . все пак зависи какво търсиш де
The Flying Dutchman FOR SALE Продава се
|
|
| |
eDaniel | Дата: Събота, 22.12.2012, 01:00:44 | Message # 14 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Благодаря за информацията. Добавих няколко нови неща. Нитрото засега няма да го вкарам защото има твърде много за запълване. Чакам още хора да дадат инфо
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
nightfighter | Дата: Събота, 22.12.2012, 12:14:52 | Message # 15 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Тази всеобща мания, да се пили и растъргва всичко което може и което не може обикновено води до прецакан двигател.Някой имали въобще представа как се изчисляват хармоничните на колянов вал???, надали някой си е направил труда ,нищо чудно че БГ версиите на ,,тунинг" коли я изкарат 1000км , я не. Ако лично на мен ми се случи такова нещо бих умрял от срам,ама не, даже хората са си направили специална тема в червения форум , където с голяма гордост се хвалат как от малоумие са си гръмнали моторите.Ебаси и криворазбраната цивилизация
Разумните тунинг модификации са : колектори, ЕКУ,генерация, спортни валове( фабрична изработка на добра тунинг фирма ) и други не пряко свързани с работата на двигателя.Всичко останало води до проблеми,и в крайна сметка няма да имате кола а един паметник погълнал 7-8 хиляди лева.
Редактирано от nightfighter - Събота, 22.12.2012, 12:22:05 |
|
| |