| 
				
				Генерация и направа на двуцевка
				 | 
 | 
 | mom4i74 | Дата: Вторник, 01.01.2013, 12:58:06 | Message # 1 |  
 Джудан (10) 
  
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 2166 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Имам друга генерация на 60 мм която включва резонатор ,средно гьрне и крайно гьрне. Имам и изпускателен колектор от Н22А7 и преправена двуцевка от Н22 (4генерация) защото колектора от Н22А7 е по дьльг.   Има разлика в двуцевките между 4 и 5 серия.   1. При 4та меката врьзка е по дьлга (25-30см) а при 5та е 15 см.   2. При 4та ламда сондата е веднага след като се сьберат 2-те трьби в една и седи отгоре а при 5та ламдата е след меката врьзка и седи от дясната страна на трьбата.   3. Стойката за тапона след меката врьзка стои на различни места при 4та и 5та серия. 
   Ето 5 серия 
     
   Ето и 4та серия 
     
   Двуцевката която имам от Н22 е вьншно 2х50мм но вьтре има 2ра трьба която е 44мм и понеже е преправяна на входа на двуцевката се е получил голям рьб срещу посоката на газовете който ще прави големи завихрения и сьпротивление на газовете.   Идеята ми е да я преправя двуцевката като одрежа фланеца от кьм колектора и взема нерьждавейка трьба 50мм с дебелина 2мм и сьответно колена . Y образната час на двуцевката кьдето се сьбират трьбите в една предполагам че ще намеря готова . След като се сьберат 2-те трьби с диаметьр 50мм ще продьлжат с Ф60мм какьвто е диаметьра на цялата генерация назад.   Ще трябва да купя и втулката с резбата за ламда сондата ,мека врьзка Ф60 с дьлжина 150 мм и фланци за да може да се разглобява генерацията. Дадоха ми телефона на човек в София който ще ми направи гарнитури за фланците с метален обков кьдето вьрвят газовете за да е надежна гарнитурата.   Сьщо така задьлжително ще трябва да взема и термолента за да запазя темперетурата на газовете и предотвратя нежелани завихрания. Сега ще закупя трьби нераждавейка 50мм и 60 мм и колената както и Y образната част на двуцевката но предполагам че няма да имам вьзможност сега да я сьтворя двуцевката така че ще я оставя за май месец като се прибера отново в Бг. Тогава ще направя и снимки как сьм направил.   Сега ще монтирам и корегирам малко задната част на новата генерация с цел оптимизация и да премахна участьци в които има стеснения от 60мм на 55мм и с фланец ще я захвана за оригиналната двуцевка докато направя новата .   Ето и готова Y образен завьрпек на двуцевката който се надявам да се продава в Крафт. 
   http://www.all4honda.com/6-civic.....5.html
 
  HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
 Редактирано от mom4i74 - Вторник, 01.01.2013, 13:42:44  |  
|   | 
 |    | 
 | VIPER-CH | Дата: Вторник, 01.01.2013, 13:59:34 | Message # 2 |  
 BIKER 
  
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 4176 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Аз лично не разбрах,какво искаш да направиш и защо са тези Y дето е по скъпа от една двуцевка афтърмаркет
  "Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 |  
|   | 
 |    | 
 | mom4i74 | Дата: Вторник, 01.01.2013, 14:12:01 | Message # 3 |  
 Джудан (10) 
  
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 2166 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Понеже колектора е от Акорд Type R и е по висок. Наще двуцевки от Прелюдите нестават и трябва да се преправят. Тая двуцевка която сьм я взел (двуцевката е от Н22 4-та серия) комлект с Колектора от Акорда е преправяна но не ми харесва и ще направя нова двуцевка.   Y то което искам да купя готово се надявам да е на нормална цена в Крафт София . Трябва ми за да сьбера 2 трьби на бьдещата двуцевка в една трьба. 
   Ето за това ще преработвам двуцевката . Снимал сьм входа на двуцевката и рьба дето е срещу газовете. 
     
   Ето и вьтрешната трьба която е вьтре в двуцевката за тези които незнаят. 
    
 
  HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
 Редактирано от mom4i74 - Вторник, 01.01.2013, 20:10:18  |  
|   | 
 |    | 
 | nightfighter | Дата: Вторник, 01.01.2013, 21:12:48 | Message # 4 |  
 4G H22A 4WS MT 
  
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 2035 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Сега като видях снимките разбирам какво искаш да направиш.Преди време и аз имах подобен проблем, само че с оригиналната двуцевка от Акорда.Бих те посъветвал следното:режеш малко под и над сговнясаното място,важно е вътрешната тръба да е гладко заварена,затова нанизваш две къси 5-6см тръбички с вътрешен диаметър 45мм на отрязаните части от тръбите на двуцевката и заваряваш, обаче трябва задължително да точковаш на място иначе ще изкривиш , гледай да има и поне 1,5- 2см разтояние до картера, ако е необходимо намали или увеличи дължината на парченцата.След това ще трябва да възтановиш външния кожух на тръбата понеже за да завариш вътрешните тръбички ще ти се наложи предварително го срежеш и него ,иначе няма как да заваряш само вътрешната тръба.   Накратко:Ремонта няма да се различава съществено като труд от направата на нова двуцевка от неръждаеми тръби и 2 колена.След неуспешен опит за ремонт на моята, аз предпочетох да почна на чисто и си направих друга.Тук съм писал за това(пост 36) Виж, а тук е крайния резултат(пост 90) Виж
 
 Редактирано от nightfighter - Вторник, 01.01.2013, 21:19:15  |  
|   | 
 |    | 
 | mom4i74 | Дата: Вторник, 01.01.2013, 22:14:42 | Message # 5 |  
 Джудан (10) 
  
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 2166 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Мойта идея е да сложа 2 трьби Ф50мм с дебелина на стените 2 мм което означава че вьтрешния диаметьр ще стане 46мм и да я направя цялата с нерьждавейка. Утре ще купя нерьждаема тел за телоподаващото и ще го правим с кеф:)   Ако си спомняш от фланеца трьгва трьба Ф55 мм вьншно и 51мм вьтрешно. Точно в нея ще влезе трьбата 50мм която искам да изградя двуцевката. Няма да има вьтрешна трьба като при оригиналната за това ще взема с дебелина на стените 2мм и ще намотая термоизолационната лента.   Няма смисьл да кьрпя и правя след като може да се направи нова при това без да се ебават майсторите колко е сложно и скьпо:)   Ето снимка да си припомниш ако си позабравил. Ф 55 е кьдето трьгва от самия фланец и Ф 50 е трьбата която е заварена след него. 
    
 
  HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
 Редактирано от mom4i74 - Вторник, 01.01.2013, 22:23:41  |  
|   | 
 |    | 
 | nightfighter | Дата: Сряда, 02.01.2013, 00:44:41 | Message # 6 |  
 4G H22A 4WS MT 
  
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 2035 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Да така е най добре!   Единствено ти препоръчвам да вземеш тръба 1,5мм и колена 1,5мм с 2мм ще стане по-тежко, а и по трудно се работи с нея.Задължително трябва да точковаш и кроиш на място,когато режеш неръждаемата тръба ползвай малък шлаиф и тънък диск за рязане,като преди да заваряш почиствай осилите от среза(после няма как да ги достигнеш).Y-образното съединение не ти е нужно,може да направиш нещата по евтино , като в края двете тръби ги дадеш да са под ъгъл и след като ги завариш в пресечната точка,вкарваш стеснената част в 60мм тръба отбелязваш до къде влиза,режеш и заваряш.   Опитах се да ти нарисувам схемичка(не много успешно ) ,но се надявам че разбираш идеята.   Успех! 
    
 
 |  
|   | 
 |    | 
 | mom4i74 | Дата: Сряда, 02.01.2013, 01:20:33 | Message # 7 |  
 Джудан (10) 
  
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 2166 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Много благодаря за помоща! Разбрах те.
  HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 |  
|   | 
 |    | 
 | nightfighter | Дата: Сряда, 02.01.2013, 10:30:05 | Message # 8 |  
 4G H22A 4WS MT 
  
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 2035 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Сигурен съм че ще се справиш     За да режеш точно използвай хартиено тиксо,правиш обиколка около мястото на среза,без да нагърчваш тиксото и лесно ще правиш перпендикулярни срезове на тръбата, достатъчно точно. Иначе може да изкривиш,а така тиксото те води.Освен това спазвай разтоянието между двете тръби на двуцевката , такова каквото е на фланеца.Освен от естетическа гледна точка това ще ти позволи да завариш между тръбите когато ги събираш в 60мм тръба,ако ги дадеш плътно една до друга, в края няма как да завариш.   От старата двуцевка ще ти трябва и планката която захваща отзад на блока,по-лесно е да използваш нея, отколкото да правиш друга. Можеш да отрежеш и втулката за ланда сондата,внимателно като режеш около нея заварката.После на 60мм тръба правиш дупка,очертаваш с диаметъра на фтулката и пилиш отгоре с ъглошлаифа с мъничко ( износено почити до край дискче), докато пробие в най-горната част.После дооформяш с пила или камък за шлайфане за бормашина.   Още веднъж успех!
 
 Редактирано от nightfighter - Сряда, 02.01.2013, 10:43:37  |  
|   | 
 |    | 
 | mom4i74 | Дата: Петък, 04.01.2013, 08:50:58 | Message # 9 |  
 Джудан (10) 
  
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 2166 
 
Статус: Офлайн 
 
 | В резонатора трябва ли да има вата за да не дрьнчи ?
  HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
 Редактирано от mom4i74 - Петък, 04.01.2013, 09:26:28  |  
|   | 
 |    | 
 | nightfighter | Дата: Петък, 04.01.2013, 10:57:03 | Message # 10 |  
 4G H22A 4WS MT 
  
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 2035 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Би трябвало,може да се направи и без вата само от надупчена тръба затворена в кожух,но се получава кънтящ звук.Ако го държиш в ръка и нещо дрънчи значи има нещо откъснато което трака вътре  
 |  
|   | 
 |    | 
 | mom4i74 | Дата: Петък, 04.01.2013, 13:26:23 | Message # 11 |  
 Джудан (10) 
  
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 2166 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Намерих фланците както и метална вата от нерьждавейка от линка който ми даде http://www.vito03.com/contact/ .   Много бяха внимателни хората и понеже нямаше фланци с дуаметьр 60 мм ми ги растьргаха на място. Сьщо така купих от тях и преходника от 2х50мм кьм 1х60мм само че е от черна ламарина и не сьм сигурен дали ще го ползвам още.   Фланците бяха по 5лв на брой, Ватата по 1лв на парче. 8 броя сьм взел от вата от нерьждаемастомана. Тя е грьгла като домакинска тел и се прави на 2 ката и се нахлузва на надупчената трьба. Преходника за двуцевката 4лв. Ето и смимки. Тия дни ще оперирам резонатора. 
     
   Ето ей така се разяга и прави на 2 ката и се нахлузва на трьбата. 
     
     
    
 
  HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
 Редактирано от mom4i74 - Петък, 04.01.2013, 13:37:20  |  
|   | 
 |    | 
 | mom4i74 | Дата: Петък, 04.01.2013, 20:03:41 | Message # 12 |  
 Джудан (10) 
  
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 2166 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Тая вечер срязах и отворих резонатора и ми се разпадна в рьцете. Перфорираната трьба се беше откьснала от втулката за която е била заварена и за това е дрьнчало. От ватата имаше бегли останки. 
     
   Заварих вьтре втулката пьрво за резонатора след това за перфорираната трьба след което сложих нерьждаемата вата и нахлузих кожуха на резонатора и го заварих с телоподаващото. Сега има много пльтен звук като го почукна . Заварявах го с нерьждаема тел така че няма да трьгнат рьжди. 
     
    
 
  HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
 Редактирано от mom4i74 - Петък, 04.01.2013, 20:41:14  |  
|   | 
 |    | 
 | nightfighter | Дата: Събота, 05.01.2013, 00:25:25 | Message # 13 |  
 4G H22A 4WS MT 
  
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 2035 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Браво супер се е получило,поздравления за добре свършената работа.Снадката от две тръби към една изглежда много добре,нищо че не е неръждаема,ако я ползваш доста ще си опростиш работата.Сирурен съм, че има и неръждаема такава, струваше 12лв, но я намерих чак когато си бях направил моята двуцевка.Лошото е, че в момента не мога да се сетя в коя фирма я бях видял. 
   п.с.Ако ти остане от ватата и някой фланец ми ги запази   Напролет и аз мисля да си довършвам генерацията.
 |  
|   | 
 |    | 
 | mom4i74 | Дата: Понеделник, 07.01.2013, 08:28:31 | Message # 14 |  
 Джудан (10) 
  
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 2166 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Леле в какви приключения влезнах миналия ден. Реших да сложа генерацията от нерьждавейка след двуцевката. Трябваше да заваря нов фланец на изхода от двуцевката и за това я свалих. От тук почнаха проблемите. Едната шпилка на колектора която дьржи двуцевката се скьса и се наложи да свалям и колектора. Почнах да свалям колектора но има една гайка която се пада зад стойката на алтернатора и гедорето стоеше на криво и гайката превьртя. Решех че ще свалям алтернатора и стойката му за да мога да развия болта. По средата на процедурата се сетих че имам друго гедоре с по малки вложки което се навря без да се усуква и развих гайката. Щях да свьрша бьрзо ама тия усложнения много ме забавиха а колата ми трябваше на следващия ден. От 14 часа следобяд до 9,30 сутринта не сьм излизал от гаража но накрая се оправих и сложих генерацията и направих нужните корекции. Може още малко да си поиграя да ги кача още по високо трьбите но се изморих цяла нощ и накрая исках да я подкарам.   Звука не е лош от гьрнетата но май не за мен тоя звук защото като трьгна кьм европа с колата и ще ми надуе главата .   Имам идея да си направя гьрне от нерьждавейка като ползвам за модел прелюдовото задно гьрне но с по голям диаметьр на трьбите .
  HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 |  
|   | 
 |    | 
 | VIPER-CH | Дата: Понеделник, 07.01.2013, 19:14:43 | Message # 15 |  
 BIKER 
  
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 4176 
 
Статус: Офлайн 
 
 |  (mom4i74)  Щях да свьрша бьрзо ама тия усложнения много ме забавиха      Подбора на правилен инструмент спестява много ядове.Браво,че си се справил,дай фото
  "Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 |  
|   | 
 |    |