• Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Forum moderator: ZAPPA, batkosio, NSBOP  
H23A to H22A Swap
ggushterovДата: Събота, 15.06.2013, 06:59:33 | Message # 1
Кудан (9)

Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
The Notorious H23A to H22A Swap
Това за сега е един от най- често задаваните
въпроси относно 4-тата генерация на Prelude. Японският H22A (без цифри … само H22A) е честият избор при суап защото е сравнителнолесно да се направи. Двигателят има VTEC, по-висока червена линия, повече въртящ момент
и в крайна сметка доставя 200к.с. на маховика. Чувал съм, че колите със 4WS могат
да продължат да го използват и с този двигател.
Самият суап е постижим и в собственият ви
гараж. И така какво ни е нужно за самият суап? Първо и много важно нещо, ако
нямате необходимите технически познания, е да си набавите ръководство за Прелюд
на Helms.
http://www.preludepower.com/forums/showthread.php?t=312936
Ще ви е нужен също и т.н.крокодил (за повдигане на двигателя) и разбира се самият двигател.  В България най-лесно може да се сдобиете сдвигател втора ръка от някой вносител на части за Хонда.
При избора на двигателизберете най-добрата комбинация от нисък пробег, състояние и цена. Обикновено
при покупка на двигател втора употреба няма да можете да разберете със
сигурност истинските му километри така,че наблегнете на съотношението
цена/състояние.  Докато двигателя е извънколата се възползвайте и сменете всички ремъци,уплътнения, тампони, водни помпи
и маркучи където е необходимо.
И така, вече си иматедвигател който е в добро здраве. Няма да ви трябва всичко което е на
двигателя(въпреки че е по-безопасно да вземете напълно оборудван двигател),
така че има някои неща, с които трябва да сте наясно.  Всмукателните колектори на H22A и H23A са напълно идентични. Акодвигателя който сте взели няма такъв не се притеснявайте.  Изпускателните колектори на Х23А НЯМА да станат на Х22А, такаче ако сте взели двигателя без тях ще трябва да си набавите допълнително
тръбите чак до катализатора.  Погледнетего от добрата страна – сега е моментът да ъпгрейд-нете двигателя си с по-добър
4-2-1 колектор от неръждавейка или такъв със керамично покритие.  Също така имате възможност да вложите повечепари и да вземете доста по-скъпият колектор 4-1 на Mugen. Дизайнът на 4-1 колектора жертва въртящият момент за
повече мощност в края на кривата. Заслужава си.
Също така ще ви трябва ново ECU. Старото P14 ще работи но няма да се
включва VTEC-a.
Може да се
кара с това ECU като
това няма да унищожи двигателя ви ако го карате лекичко, но това не е
препоръчително. Ще трябва да се сдобиете с P13 ECU от Prelude VTEC. Ако разполагате с
повече пари може също така да изберете P72 ECU от Integra Type R или  P28 ECU от Civic. Тези ECU-та няма да ви трябват заради техните стоковихарактеристики а заради една малка джаджа наречена Hondata ( www.hondata.com ) която е много важна акоискате да извлечете максимума от вашият двигател. Изборът на P13 ECU ще е най-евтин в случая
а също така и най-сигурен ако нямате много опит в тунинга на двигатели.
ECU-то се намира под таблото от страната на пътника, покрито
е от мокета на автомобила и е защитено в метална кутия. Развийте всички
болтове, премахнете металният щит и извадете ECU-то.
Самият суап на двигателите е много прост. Блокът на Х22
просто се поставя на мястото на старият мотор. Монтирайте всичко – маркучи на
радиатори и др. Когато монтирате изпускателният колектор ще се натъкнете на
първият си истински проблем.  Горивопроводите на Х22А са от грешната страна.Не се плашете, решението на този проблем е лесно – просто сменете
горивопроводите и горивната рейка и сложете тези от Х23А. Също така може да
смените клапанът за емисиите на всмукателният колектор.
Трансмисията от старият ви Х23А мотор пасва идеално.
Въпреки това е много по-добре ако вземете трансмисия от Х22А оборудвана със LSD (диференциал с
ограничено приплъзване ). Ще ви струва малко повече но си заслужава всеки лев.
Непосредствено след това ще се натъкнете на вторият си
голям проблем а именно бобината за запалването на Х22А е вътрешна. Решението е
да се използва бобината от Х23А която е външна. За целта трябва да закупите
(или направите) специална скоба която да я държи на място.
Следва да включите ECU-то. Би трябвало да просто plug&play  (Р14 ЩЕ ЗАПАЛИ автомобила, но ще има леко чукане врезултат на неправилната компресия в цилиндрите. По-принцип няма проблем но
по-добре използвайте Р13).  След като стевключили Р13 ECU-то  ще ви се наложи да прекарате 3 жици. Първатае една черна жица която е на датчика за налягане в бизост до VTEC соленоида. Тази жица трябва да се
закачи към блока на двигателя като заземена. Остават ви още 2 жици.
Жълто-зелената жица на соленоида се свързва към А4 на вашето Р13 ECU . Синята жица която е за
датчика  за налягането на маслото на VTEC-a се свързва към D6. Ще ви трябват главитена пиновете които може да закупите от всеки дилър на Хонда.

Ето изводите за Р13:
A1 brn
Injector #1
A2 yel Injector #4
A3 red1 Injector #2
A4 grn/yel VTEC Solenoid Valve
A5 blu Injector #3
A6 or/wht HO2S heater coil
A7 grn/blk1 PGM-FI Main Relay coil
A8 grn/blk2 Shorted to A7
A9 blk/blu IAC Valve
A10 - -
A11 red2 EGR Control Solenoid
A12 blu/red Condenser Fan Relay
A13 blu/wht MIL
A14 - -
A15 red/blu A/C Clutch Relay
A16 wht/grn Alternator
A17 pink IAB Solenoid Valve
A18 - -
A19 wht Intake Control Solenoid Valve
A20 red/grn EVAP Purge Control Solenoid
A21 yel/grn1 ICM
A22 yel/grn2 Shorted to A21
A23 blk1 GND
A24 blk2 GND
A25 yel/blk PGM-FI Main Relay (power)
A26 blk/red VTEC Pressure Switch (GND)
B1 yel/blk PGM-FI Main Relay (power)
B2 brn/blk GND
B3 - -
B4 - -
B5 blu/blk To A/C Switch
B6 - -
B7 - -
B8 red/grn PSP Switch
B9 blu/red Starter Cut Relay
B10 orn2 VSS
B11 orn3 CYP
B12 wht CYP
B13 orn/blu TDC
B14 wht/blu TDC
B15 blu/grn CKP
B16 blu/yel CKP

D1 wht/yel Battery
D2 grn/wht1 Brake Switch
D3 red/blu KS
D4 brn/wht SCS
D5 - -
D6 lt blu or lt grn VTEC Pressure Switch
D7 lt grn/red Data Link Connector
D8 - -
D9 wht/red ALT
D10 grn/blk ELD
D11 red/blk TP Sensor
D12 wht/blk EGR Valve Lift Sensor
D13 yel/blu ECT Sensor
D14 wht HO2S Sense
D15 red/yel IAT Sensor
D16 - -
D17 wht/blu MAP Sensor
D18 - -
D19 red/wht EGR Valve Lift Sensor
D20 yel/wht TP Sensor
D21 blu/wht MAP Sensor
D22 grn/wht2 TP Sensor
Не е необходимо допълнително  окабеляване или смяна на пинове. След тазипроцедура би трябвало да можете да използвате пълните възможности на VTEC-a. Още нещо много важно е да
се уверите, че ECU-то
което слагате става за вашата скоростна кутия. ECU-то за автоматичните скоростни кутии не става на ръчнитескоростни кутии.
Ако имате късмет, много Прелюди направени след 93г са
заводски окабелени за VTEC. Ще забележите, че в А4 и D6 слотовете вече има жълто-зелена
и синя жица. Ако това е така тогава толкова по-лесно за вас.

Ориентировъчно и мисля че трябва да се допълни. Ако има някой който го е правил моля да допълни
Превод от интернет ама загубих източника  whistle2


Редактирано от ggushterov - Събота, 15.06.2013, 10:32:01
 
nightfighterДата: Понеделник, 17.06.2013, 01:07:31 | Message # 2
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Браво колега за положения труд,но някои неща в тази статия не са точно така.Явно човека който е писал статията, която ти си превел е американец,и говори само за техните модификации.При европейските версии има някои разлики, и по принцип дали ще е от Ф20, Ф22, Х23 към Х22A не е от особено значение.Ето някои неща за които се сещам в момента:
-Бобината на делкото е външна, само за американската версия ,при другите си е в делкото както на H22A.Не представлява проблем да се монтира такава бобина и в USDM делкото,като това е най-удачния вариянт,необходимо е леко преправяне на инсталацията,ако е USDM.
-Спокойно може да се ползва ЕКУ P-13 от автоматик за ръчна скоросна кутия,необходимо е само да се презапои едно съпротивление, което е елементарна дейност и за човек без особени познания.
-Не е проблем да си ползваш П-14 ЕКУ само че няма да имаш VTEC, което обезсмисля процедурата по смяната на двигателя.
-JDM EKU P-13 за да работи коректно при този SWAP е нужно да имаш ELD във външната кутия с предпазители-решението нова JDM кутия.Автора на статията,явно не го е споменал защото в американската версия си го има монтирано,но в европейските го няма.
-Необходимо е да свържеш knock sensor  към JDM EKU, при американските версии си го има на Х23А1, но в европейските го няма,т.е. още жички които трябва да се пуснат.
-И всмукателните и изпускателните колектори на Х22А са различни с тези от Х23А, еднакъв е само пленума и дросела.
-При Х22А има още едно допълнително клапанче към горивния регулатор което също се включва към ЕКУ,но това не е особено важно.
-При Х22А датчика за включване на вентилатора е на друго място,необходимо е да си ползваш твоя със тръбичката на която е монтиран.
-Абсолютно задължително е да си ползваш,собствената инсталация,независимо от какъв двигател,като добавиш необходимите проводници,JDM инсталацията е за десен волан и съответно е неизползваема за теб(или поне преправянето е страшно много)
-Системата 4WS няма нищо общо с двигателя,ако я имаш и си работи си я ползваш!
-Двигателите Х22 са с 5 пистов ремък към генератора и климатичния компресор,докато всички останали са с 4 пистов (F22 не го знам с какъв е,но надали някой ще намери такъв двигател тук), от това следва, че или сменяш шайбите на генератора и климатика, или ползваш шайбата от Х23/Ф20 на коляновия вал, която е с по голям диаметър от тази на Х22.
Горе долу за това се сещам като допълнение и доуточнение в настоящия момент.Ако някой от колегите се сеща за още нещо, нека да допълни.


Редактирано от nightfighter - Понеделник, 17.06.2013, 11:08:17
 
ggushterovДата: Понеделник, 17.06.2013, 08:37:23 | Message # 3
Кудан (9)

Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
Ми да от Американски сайт беше някакъв и пича даже си казваше че става въпрос за Американски автомобили ма май явно съм го пропуснал тва при превода (сторили ми се е не толкова важно явно). И м/у другото аз продадох 1 Ф22Б (2.2 Non VTEC 160bhp) във Велико търново на 1 колега с Акорд а ето го и самият донор :)

http://forums.hondabg.com/index.p....y221859
 
mom4i74Дата: Понеделник, 17.06.2013, 09:15:35 | Message # 4
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Ще обясните ли кое сьпротивление трябва да се презапои на компютьра от автомата за да става и за рьчни скорости. Искам да си направя стария компютьр за да си имам резервен.
ПС А в Тьрново се продаваше черен Акорд купе точно с твоя двигател явно. Тук го коментирахме защото ни се стори интересен двигателя:)


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Понеделник, 17.06.2013, 09:19:46
 
ggushterovДата: Понеделник, 17.06.2013, 09:26:38 | Message # 5
Кудан (9)

Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
Дам двигателя беше с оранжев капак на клапаните. М/у другото и мен силно ме вълнува кое се преправя на компа за да подкара ръчните скорости щото скоро ще правя и аз на mom4i упражнението
 
nightfighterДата: Понеделник, 17.06.2013, 10:34:24 | Message # 6
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Quote (mom4i74)
Ще обясните ли кое сьпротивление трябва да се презапои на компютьра от автомата за да става и за рьчни скорости.


Момчиле за 4генерация преместваш RP11 на RP12 и имаш ЕКУ за ръчна скоросна кутия.



За 5 генерация:Преместваш RP13 на RP14, за повече информация:

Виж тук

Приложени файлове: 9177858.jpg (44.0 Kb) · 8174531.jpg (55.8 Kb) · 5729784.jpg (64.5 Kb)


Редактирано от nightfighter - Понеделник, 17.06.2013, 10:37:46
 
mom4i74Дата: Понеделник, 17.06.2013, 11:15:41 | Message # 7
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Мерси Веско!

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
mom4i74Дата: Вторник, 18.06.2013, 01:15:25 | Message # 8
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Колега ggushterov понеже не се побира в лично сьобщение отговора на вьпроса ти за скоростите   ти отговарям тук .

Здравей колега:) Скоростната кутия няма значение от какьв волан е .
Ако е за 5та генерация ти трябва компа заедно сьс имобилайзера и ключа за палене.
На лявата полуоска междинния вал сьс висящия лагер(прьта от скоростите до вьтрешното каре на лявата полуоска. Иначе полуоските са еднакви.
Стартера сьщо е различен на колите сьс рьчни скорости.
Тампона под акумолатора заедно сьс стойката която която се завива в скоростите до колкото помня беше различна.
Другите работи са стантартните:
Педал на сьединителя(на 5-та и 4та серия са различни и нестават една на друга.
Стойката сьс педала за спирачката или просто си подрежи от двете страни педала на спирачката както е при мен.
Горна и долна помпа на сьединителя сьс трьбичката и компенсиционното буренце на тях.
Скоростния лост сьс жилата и кожения маншон който е сьс една пласмасова рамка отдоло. (Барчето си остава твойто. Става си.)
Маховика комлект сьс болтовете.
Феродов,притискателен и аксиален лагер. (Ако няма да я тормозиш колата може да си ги вземеш корейското Валео което е на доста приемлива цена . Аз сьм с такова и 35 000 км сьм доволен.
Ще ти трябва един бутон който се монтира на педала на сьединителя който се врьзва кьм автопилота.
Отпред по инсталацията се правеха 2-3 моста ама непомня на кои кабели беше. Трябва да погледна от колата а тя сега не е при мен защото сьм на пьт из Европа.
На радиатора ти ще ти останат свободни входа и изхода за маслото от автомата. Тях си ги запушваш.
Най гадното е изрязването на дупката за горната помпа и наместването и. Другото е лесно.


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
ggushterovДата: Четвъртък, 27.06.2013, 09:52:38 | Message # 9
Кудан (9)

Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
Quote
Момчиле за 4генерация преместваш RP11 на RP12 и имаш ЕКУ за ръчна скоросна кутия.

Обратното работи ли? Имам Р13 OBD1 от ръчни и искам да го сложа на моята която е с автоматични
 
nightfighterДата: Петък, 28.06.2013, 17:59:20 | Message # 10
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Естествено че важи.Обаче трябва да имаш и ЕКУ за автоматичната скоростна кутия.Под общото наименование P13,P14 и т.н. има няколко разновидности,примерно JDM, USDM, UKDM, EDM, и др., какъв е точно компютъра може да се разбере от целия код написан на него.
В някои от разновидностите може да има и някои разлики.Горното което съм написал е пробвано лично от мен на JDM EKU P13 за 4 ген, и от мой познат за 5 ген.
 
ggushterovДата: Понеделник, 01.07.2013, 16:13:06 | Message # 11
Кудан (9)

Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
Quote (nightfighter)
Естествено че важи.Обаче трябва да имаш и ЕКУ за автоматичната скоростна кутия.Под общото наименование P13,P14 и т.н. има няколко разновидности,примерно JDM, USDM, UKDM, EDM, и др., какъв е точно компютъра може да се разбере от целия код написан на него.В някои от разновидностите може да има и някои разлики.Горното което съм написал е пробвано лично от мен на JDM EKU P13 за 4 ген, и от мой познат за 5 ген.

Т.е. да разбирам че трябва да си намеря и ATCU  което е P13 за да сложа новото Р13 ECU на колата.
 
GarfiДата: Понеделник, 01.07.2013, 18:37:14 | Message # 12
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Да ама от 4-та ген. ECU от автомат на 5-та ген. автомат не мисля, че ще стана заради спорт шифт-а.
 
mom4i74Дата: Понеделник, 01.07.2013, 19:06:16 | Message # 13
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Като са оделно компютрите за скоростите какво го бьрка компа на двигателя  ? Спорт шифта си е заложен в компа на автомата .

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Понеделник, 01.07.2013, 19:07:41
 
GarfiДата: Понеделник, 01.07.2013, 19:22:25 | Message # 14
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Да, прав си :) подведох се. Но тук идва въпроса ECU-то от 4-та ген. дали ще работи с компа на скоростите от 5-та. и каква всъщност е връзката м/у тях.

Редактирано от Garfi - Понеделник, 01.07.2013, 19:25:21
 
mom4i74Дата: Понеделник, 01.07.2013, 22:03:31 | Message # 15
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Май единствената врьзка е VSS датчика  за скороста. Без него няма витек и неработи 4WS. И датчика за положението на дроселната клапа TPS е вьрзан за компа на скоростите и взима 5 волта от Еку то на мотора.
()
Това огараденото е бензиновия комп а в дясно е компа на автомата и пиновете които имам врьзка сьс бензиновото екю.
Приложени файлове: 9149104.jpg (109.2 Kb)


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Понеделник, 01.07.2013, 22:26:19
 
  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda