H23A to H22A Swap
|
|
ggushterov | Дата: Събота, 15.06.2013, 06:59:33 | Message # 1 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| The Notorious H23A to H22A Swap Това за сега е един от най- често задаваните въпроси относно 4-тата генерация на Prelude. Японският H22A (без цифри … само H22A) е честият избор при суап защото е сравнителнолесно да се направи. Двигателят има VTEC, по-висока червена линия, повече въртящ момент и в крайна сметка доставя 200к.с. на маховика. Чувал съм, че колите със 4WS могат да продължат да го използват и с този двигател. Самият суап е постижим и в собственият ви гараж. И така какво ни е нужно за самият суап? Първо и много важно нещо, ако нямате необходимите технически познания, е да си набавите ръководство за Прелюд на Helms. http://www.preludepower.com/forums/showthread.php?t=312936 Ще ви е нужен също и т.н.крокодил (за повдигане на двигателя) и разбира се самият двигател. В България най-лесно може да се сдобиете сдвигател втора ръка от някой вносител на части за Хонда. При избора на двигателизберете най-добрата комбинация от нисък пробег, състояние и цена. Обикновено при покупка на двигател втора употреба няма да можете да разберете със сигурност истинските му километри така,че наблегнете на съотношението цена/състояние. Докато двигателя е извънколата се възползвайте и сменете всички ремъци,уплътнения, тампони, водни помпи и маркучи където е необходимо. И така, вече си иматедвигател който е в добро здраве. Няма да ви трябва всичко което е на двигателя(въпреки че е по-безопасно да вземете напълно оборудван двигател), така че има някои неща, с които трябва да сте наясно. Всмукателните колектори на H22A и H23A са напълно идентични. Акодвигателя който сте взели няма такъв не се притеснявайте. Изпускателните колектори на Х23А НЯМА да станат на Х22А, такаче ако сте взели двигателя без тях ще трябва да си набавите допълнително тръбите чак до катализатора. Погледнетего от добрата страна – сега е моментът да ъпгрейд-нете двигателя си с по-добър 4-2-1 колектор от неръждавейка или такъв със керамично покритие. Също така имате възможност да вложите повечепари и да вземете доста по-скъпият колектор 4-1 на Mugen. Дизайнът на 4-1 колектора жертва въртящият момент за повече мощност в края на кривата. Заслужава си. Също така ще ви трябва ново ECU. Старото P14 ще работи но няма да се включва VTEC-a. Може да се кара с това ECU като това няма да унищожи двигателя ви ако го карате лекичко, но това не е препоръчително. Ще трябва да се сдобиете с P13 ECU от Prelude VTEC. Ако разполагате с повече пари може също така да изберете P72 ECU от Integra Type R или P28 ECU от Civic. Тези ECU-та няма да ви трябват заради техните стоковихарактеристики а заради една малка джаджа наречена Hondata ( www.hondata.com ) която е много важна акоискате да извлечете максимума от вашият двигател. Изборът на P13 ECU ще е най-евтин в случая а също така и най-сигурен ако нямате много опит в тунинга на двигатели. ECU-то се намира под таблото от страната на пътника, покрито е от мокета на автомобила и е защитено в метална кутия. Развийте всички болтове, премахнете металният щит и извадете ECU-то. Самият суап на двигателите е много прост. Блокът на Х22 просто се поставя на мястото на старият мотор. Монтирайте всичко – маркучи на радиатори и др. Когато монтирате изпускателният колектор ще се натъкнете на първият си истински проблем. Горивопроводите на Х22А са от грешната страна.Не се плашете, решението на този проблем е лесно – просто сменете горивопроводите и горивната рейка и сложете тези от Х23А. Също така може да смените клапанът за емисиите на всмукателният колектор. Трансмисията от старият ви Х23А мотор пасва идеално. Въпреки това е много по-добре ако вземете трансмисия от Х22А оборудвана със LSD (диференциал с ограничено приплъзване ). Ще ви струва малко повече но си заслужава всеки лев. Непосредствено след това ще се натъкнете на вторият си голям проблем а именно бобината за запалването на Х22А е вътрешна. Решението е да се използва бобината от Х23А която е външна. За целта трябва да закупите (или направите) специална скоба която да я държи на място. Следва да включите ECU-то. Би трябвало да просто plug&play (Р14 ЩЕ ЗАПАЛИ автомобила, но ще има леко чукане врезултат на неправилната компресия в цилиндрите. По-принцип няма проблем но по-добре използвайте Р13). След като стевключили Р13 ECU-то ще ви се наложи да прекарате 3 жици. Първатае една черна жица която е на датчика за налягане в бизост до VTEC соленоида. Тази жица трябва да се закачи към блока на двигателя като заземена. Остават ви още 2 жици. Жълто-зелената жица на соленоида се свързва към А4 на вашето Р13 ECU . Синята жица която е за датчика за налягането на маслото на VTEC-a се свързва към D6. Ще ви трябват главитена пиновете които може да закупите от всеки дилър на Хонда.
Ето изводите за Р13: A1 brn Injector #1 A2 yel Injector #4 A3 red1 Injector #2 A4 grn/yel VTEC Solenoid Valve A5 blu Injector #3 A6 or/wht HO2S heater coil A7 grn/blk1 PGM-FI Main Relay coil A8 grn/blk2 Shorted to A7 A9 blk/blu IAC Valve A10 - - A11 red2 EGR Control Solenoid A12 blu/red Condenser Fan Relay A13 blu/wht MIL A14 - - A15 red/blu A/C Clutch Relay A16 wht/grn Alternator A17 pink IAB Solenoid Valve A18 - - A19 wht Intake Control Solenoid Valve A20 red/grn EVAP Purge Control Solenoid A21 yel/grn1 ICM A22 yel/grn2 Shorted to A21 A23 blk1 GND A24 blk2 GND A25 yel/blk PGM-FI Main Relay (power) A26 blk/red VTEC Pressure Switch (GND) B1 yel/blk PGM-FI Main Relay (power) B2 brn/blk GND B3 - - B4 - - B5 blu/blk To A/C Switch B6 - - B7 - - B8 red/grn PSP Switch B9 blu/red Starter Cut Relay B10 orn2 VSS B11 orn3 CYP B12 wht CYP B13 orn/blu TDC B14 wht/blu TDC B15 blu/grn CKP B16 blu/yel CKP
D1 wht/yel Battery D2 grn/wht1 Brake Switch D3 red/blu KS D4 brn/wht SCS D5 - - D6 lt blu or lt grn VTEC Pressure Switch D7 lt grn/red Data Link Connector D8 - - D9 wht/red ALT D10 grn/blk ELD D11 red/blk TP Sensor D12 wht/blk EGR Valve Lift Sensor D13 yel/blu ECT Sensor D14 wht HO2S Sense D15 red/yel IAT Sensor D16 - - D17 wht/blu MAP Sensor D18 - - D19 red/wht EGR Valve Lift Sensor D20 yel/wht TP Sensor D21 blu/wht MAP Sensor D22 grn/wht2 TP Sensor Не е необходимо допълнително окабеляване или смяна на пинове. След тазипроцедура би трябвало да можете да използвате пълните възможности на VTEC-a. Още нещо много важно е да се уверите, че ECU-то което слагате става за вашата скоростна кутия. ECU-то за автоматичните скоростни кутии не става на ръчнитескоростни кутии. Ако имате късмет, много Прелюди направени след 93г са заводски окабелени за VTEC. Ще забележите, че в А4 и D6 слотовете вече има жълто-зелена и синя жица. Ако това е така тогава толкова по-лесно за вас.
Ориентировъчно и мисля че трябва да се допълни. Ако има някой който го е правил моля да допълни Превод от интернет ама загубих източника
Редактирано от ggushterov - Събота, 15.06.2013, 10:32:01 |
|
| |
nightfighter | Дата: Понеделник, 17.06.2013, 01:07:31 | Message # 2 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Браво колега за положения труд,но някои неща в тази статия не са точно така.Явно човека който е писал статията, която ти си превел е американец,и говори само за техните модификации.При европейските версии има някои разлики, и по принцип дали ще е от Ф20, Ф22, Х23 към Х22A не е от особено значение.Ето някои неща за които се сещам в момента: -Бобината на делкото е външна, само за американската версия ,при другите си е в делкото както на H22A.Не представлява проблем да се монтира такава бобина и в USDM делкото,като това е най-удачния вариянт,необходимо е леко преправяне на инсталацията,ако е USDM. -Спокойно може да се ползва ЕКУ P-13 от автоматик за ръчна скоросна кутия,необходимо е само да се презапои едно съпротивление, което е елементарна дейност и за човек без особени познания. -Не е проблем да си ползваш П-14 ЕКУ само че няма да имаш VTEC, което обезсмисля процедурата по смяната на двигателя. -JDM EKU P-13 за да работи коректно при този SWAP е нужно да имаш ELD във външната кутия с предпазители-решението нова JDM кутия.Автора на статията,явно не го е споменал защото в американската версия си го има монтирано,но в европейските го няма. -Необходимо е да свържеш knock sensor към JDM EKU, при американските версии си го има на Х23А1, но в европейските го няма,т.е. още жички които трябва да се пуснат. -И всмукателните и изпускателните колектори на Х22А са различни с тези от Х23А, еднакъв е само пленума и дросела. -При Х22А има още едно допълнително клапанче към горивния регулатор което също се включва към ЕКУ,но това не е особено важно. -При Х22А датчика за включване на вентилатора е на друго място,необходимо е да си ползваш твоя със тръбичката на която е монтиран. -Абсолютно задължително е да си ползваш,собствената инсталация,независимо от какъв двигател,като добавиш необходимите проводници,JDM инсталацията е за десен волан и съответно е неизползваема за теб(или поне преправянето е страшно много) -Системата 4WS няма нищо общо с двигателя,ако я имаш и си работи си я ползваш! -Двигателите Х22 са с 5 пистов ремък към генератора и климатичния компресор,докато всички останали са с 4 пистов (F22 не го знам с какъв е,но надали някой ще намери такъв двигател тук), от това следва, че или сменяш шайбите на генератора и климатика, или ползваш шайбата от Х23/Ф20 на коляновия вал, която е с по голям диаметър от тази на Х22. Горе долу за това се сещам като допълнение и доуточнение в настоящия момент.Ако някой от колегите се сеща за още нещо, нека да допълни.
Редактирано от nightfighter - Понеделник, 17.06.2013, 11:08:17 |
|
| |
ggushterov | Дата: Понеделник, 17.06.2013, 08:37:23 | Message # 3 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| Ми да от Американски сайт беше някакъв и пича даже си казваше че става въпрос за Американски автомобили ма май явно съм го пропуснал тва при превода (сторили ми се е не толкова важно явно). И м/у другото аз продадох 1 Ф22Б (2.2 Non VTEC 160bhp) във Велико търново на 1 колега с Акорд а ето го и самият донор
http://forums.hondabg.com/index.p....y221859
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Понеделник, 17.06.2013, 09:15:35 | Message # 4 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Ще обясните ли кое сьпротивление трябва да се презапои на компютьра от автомата за да става и за рьчни скорости. Искам да си направя стария компютьр за да си имам резервен. ПС А в Тьрново се продаваше черен Акорд купе точно с твоя двигател явно. Тук го коментирахме защото ни се стори интересен двигателя:)
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Понеделник, 17.06.2013, 09:19:46 |
|
| |
ggushterov | Дата: Понеделник, 17.06.2013, 09:26:38 | Message # 5 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| Дам двигателя беше с оранжев капак на клапаните. М/у другото и мен силно ме вълнува кое се преправя на компа за да подкара ръчните скорости щото скоро ще правя и аз на mom4i упражнението
|
|
| |
nightfighter | Дата: Понеделник, 17.06.2013, 10:34:24 | Message # 6 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote (mom4i74) Ще обясните ли кое сьпротивление трябва да се презапои на компютьра от автомата за да става и за рьчни скорости.
Момчиле за 4генерация преместваш RP11 на RP12 и имаш ЕКУ за ръчна скоросна кутия.
За 5 генерация:Преместваш RP13 на RP14, за повече информация:
Виж тук
Редактирано от nightfighter - Понеделник, 17.06.2013, 10:37:46 |
|
| |
mom4i74 | Дата: Понеделник, 17.06.2013, 11:15:41 | Message # 7 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Мерси Веско!
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Вторник, 18.06.2013, 01:15:25 | Message # 8 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Колега ggushterov понеже не се побира в лично сьобщение отговора на вьпроса ти за скоростите ти отговарям тук .
Здравей колега:) Скоростната кутия няма значение от какьв волан е . Ако е за 5та генерация ти трябва компа заедно сьс имобилайзера и ключа за палене. На лявата полуоска междинния вал сьс висящия лагер(прьта от скоростите до вьтрешното каре на лявата полуоска. Иначе полуоските са еднакви. Стартера сьщо е различен на колите сьс рьчни скорости. Тампона под акумолатора заедно сьс стойката която която се завива в скоростите до колкото помня беше различна. Другите работи са стантартните: Педал на сьединителя(на 5-та и 4та серия са различни и нестават една на друга. Стойката сьс педала за спирачката или просто си подрежи от двете страни педала на спирачката както е при мен. Горна и долна помпа на сьединителя сьс трьбичката и компенсиционното буренце на тях. Скоростния лост сьс жилата и кожения маншон който е сьс една пласмасова рамка отдоло. (Барчето си остава твойто. Става си.) Маховика комлект сьс болтовете. Феродов,притискателен и аксиален лагер. (Ако няма да я тормозиш колата може да си ги вземеш корейското Валео което е на доста приемлива цена . Аз сьм с такова и 35 000 км сьм доволен. Ще ти трябва един бутон който се монтира на педала на сьединителя който се врьзва кьм автопилота. Отпред по инсталацията се правеха 2-3 моста ама непомня на кои кабели беше. Трябва да погледна от колата а тя сега не е при мен защото сьм на пьт из Европа. На радиатора ти ще ти останат свободни входа и изхода за маслото от автомата. Тях си ги запушваш. Най гадното е изрязването на дупката за горната помпа и наместването и. Другото е лесно.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
ggushterov | Дата: Четвъртък, 27.06.2013, 09:52:38 | Message # 9 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| Quote Момчиле за 4генерация преместваш RP11 на RP12 и имаш ЕКУ за ръчна скоросна кутия. Обратното работи ли? Имам Р13 OBD1 от ръчни и искам да го сложа на моята която е с автоматични
|
|
| |
nightfighter | Дата: Петък, 28.06.2013, 17:59:20 | Message # 10 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Естествено че важи.Обаче трябва да имаш и ЕКУ за автоматичната скоростна кутия.Под общото наименование P13,P14 и т.н. има няколко разновидности,примерно JDM, USDM, UKDM, EDM, и др., какъв е точно компютъра може да се разбере от целия код написан на него. В някои от разновидностите може да има и някои разлики.Горното което съм написал е пробвано лично от мен на JDM EKU P13 за 4 ген, и от мой познат за 5 ген.
|
|
| |
ggushterov | Дата: Понеделник, 01.07.2013, 16:13:06 | Message # 11 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| Quote (nightfighter) Естествено че важи.Обаче трябва да имаш и ЕКУ за автоматичната скоростна кутия.Под общото наименование P13,P14 и т.н. има няколко разновидности,примерно JDM, USDM, UKDM, EDM, и др., какъв е точно компютъра може да се разбере от целия код написан на него.В някои от разновидностите може да има и някои разлики.Горното което съм написал е пробвано лично от мен на JDM EKU P13 за 4 ген, и от мой познат за 5 ген. Т.е. да разбирам че трябва да си намеря и ATCU което е P13 за да сложа новото Р13 ECU на колата.
|
|
| |
Garfi | Дата: Понеделник, 01.07.2013, 18:37:14 | Message # 12 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Да ама от 4-та ген. ECU от автомат на 5-та ген. автомат не мисля, че ще стана заради спорт шифт-а.
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Понеделник, 01.07.2013, 19:06:16 | Message # 13 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Като са оделно компютрите за скоростите какво го бьрка компа на двигателя ? Спорт шифта си е заложен в компа на автомата .
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Понеделник, 01.07.2013, 19:07:41 |
|
| |
Garfi | Дата: Понеделник, 01.07.2013, 19:22:25 | Message # 14 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Да, прав си подведох се. Но тук идва въпроса ECU-то от 4-та ген. дали ще работи с компа на скоростите от 5-та. и каква всъщност е връзката м/у тях.
Редактирано от Garfi - Понеделник, 01.07.2013, 19:25:21 |
|
| |
mom4i74 | Дата: Понеделник, 01.07.2013, 22:03:31 | Message # 15 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Май единствената врьзка е VSS датчика за скороста. Без него няма витек и неработи 4WS. И датчика за положението на дроселната клапа TPS е вьрзан за компа на скоростите и взима 5 волта от Еку то на мотора. () Това огараденото е бензиновия комп а в дясно е компа на автомата и пиновете които имам врьзка сьс бензиновото екю.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Понеделник, 01.07.2013, 22:26:19 |
|
| |