Как да си оправя Климатроника ...
|
|
bladesux | Дата: Вторник, 18.06.2013, 15:28:17 | Message # 1 |
Рокудан (6)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 167
Статус: Офлайн
| Здравейте Колеги , някой от вас сигурно имат или Ще имат проблеми с климатроника си , най-честия проблем е(Особено ако климатроника е слаган допълнително) , че първите 3 скорости не работят или , че нито една от скоростите не работи.И понеже като отидете на Майстор той ще ви вземе поне 200 да не кажа и повече пари ето малко инфо как да се справите с Проблема.
Неща , които ще са ви нужни :
1. Поялник 2. Тинол 3. Мултимер 4. Термозащитен бушон ( Щеобясня как работи и какво е това малко по-долу ) 5. Проводник 6. Вентилаторче 7.Резистори - Всички видове от 100 до 200 ома.
Проблем едно : Първите 3 скорости не работят а като включа четвъртата цъка "нещо" и тръгва само четвърта. Идеята на системата е ,че използва мощен транзистор 2SD1460(При всички прелюди както и при NSX е същия и струва 200$ , ако воабще го намерите) в ключов режим , като малко по малко му се подава сигнал на базата (бяло синия кабел) и се отпушва постепенно и прави връзка между колектора и емитера ( синио-червен и черен ),а четвъртата скорост минава през реле и затова щтрака и тръгва само четвърта . Eто я и тази твар :
1. Развиите всички болтове от задната страна на транзисторното тяло , така че да излезе пластмасовия корпус.Разглобеното нещо би трябвало да изглежда така :
Заграденото в Оранжево е колектора на транзистора , при всички транзистори в корпус ТО-3 , колектора представлява тяхния корпус.
Разпоете Кондензатора ( Оранжевото топче ) и разпоете краката , който влизат в буксата и ги махнете ( избутват се навън).
Развиите гайката на колектора.
П.С. МНОГО внимавайте , като разпоявате кракът , срещоположен на колектора , не го нагрявайте прекалено много. 2.
Маркираното в червено напрактика представлява термозащитата на транзистора , тя много прилича на Стар диод , но не е. Ето как изглежда една нова :
3. След като имате термозащитата ви в ръце , хванете мултимера и го включете на измерване на Диод ( Пищялката ). Пробвайте да докоснете двата пробника от двете страни на термозащитата , след това ги обърнете и пак докоснете двете страни наобратно , и в двата случая трябва да пропищи,ако не пропищи значи е изгоряла.В над 95% от случайте проблема идва точно от нея.Ако тя е изгоряла въоражете се с малко търпение , отидете до най-близкия магазин за електронни компоненти и търсете термозащита в диапазона от 119-126 градуса и 10-16 ампера ток . Аз лично не можах да намеря такава на 119градуса / 15 ампера , а намерих 121 градуса /10 ампера , в началото мислих , че токът е прекалено малък , но се оказа , че е ок.Купете си 5-6 за всеки случай.
ПРИ СЛУЧАЙ НА НЕИЗГОРЯЛА ТЕРМОЗАЩИТА?!?!?!? ( ТОГАВА И САМО ТОГАВА )
3.1 Ако термозащитата ви не е изгоряла или ако е изгоряла и въпреки това като я смените скоростите на вентилатора все още не бачкат , то значи най-вероятно транзистора е пострадал също.Можете да проверите транзистора дали е изправен като го свалите от радиатора.Включвате мултимера на мерене на съпротивления ( в обхват до 2000 ома най-добре ) и хващате изводите 2 по 2 и наобратно. Пример хващате Колектора (допирате някъде до корпуса защото той е колектор) и Емитера в едната страна трябва да има съпротивление от порядъка на 500-900 ома а наобратно трябва да има безкрайно голямо съпротивление ( да показва 0.l демек препълване ). така трябва да измерите Абсолютно всички преходи Коклектор-Емитер , Емитер-Колектор ) , ( Колектор-База , База-Колектор ) ,(Емитер-База,База-Емитер) , ако на всичките от едната страна има съпротивление а на другата има безкрайно голямо , то транзистора е добре и НЕ Е ИЗГОРЯЛ.
Еto ви схема на транзистора за да не се чудите и маете :
http://pinout-circuits-images.dz863.com/67/2SD1460.jpg
Ако транзистора Е ИЗГОРЯЛ то тогава ще трябва да си купите нов , аз си поиграх да намеря няколко аналога на този транзистор , обаче пълни заместители няма , но има накои , които вършат работа
Първия е на Motorolla и е MJ11016 Линк към Datasheet-a :
http://pdf1.alldatasheet.com/datashe....16.html
Той би трябвало да работи добре защото параметрите му ва Vco ( от 60 до 120 V , а на нашия са от 60 до 100 , демек тоя влиза в диапазона ) и Ic (колекторен ток )(30А точно колкото на оригиналния , демек няма да има разлика в силата на въртене ) и този издържа до 200 градуса а нашия само до 150 , така че би трябвало да свърши идеална работа.
4. Купете си едно Кабелно ухо , но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да е бяло , не медно или позлатено , за да може прехода колектор емитер да е по чист и да не отделяте допълнителна топлина от лоша връзка. Сложете кабелното ухо от едната страна на термозащитата , а другата страна я огънете и я пъхнете на мястото на старата :).
МНОГО МНОГО МНОГО внимавайте като я запоявате да не я прегреете прекалено , че в центъра ако достигне 119 градуса , защитата гърми.Съвсем леко докосвате поялника колкото да стопи тинола и запоявате бързо.
5. Хващате мултицета и мерите на гайката и запоеното , ако пропищи , значи не сте я изгорили и работата е опечена.
6. Сложете кондензатора и всички пластини обратно и съберете транзистора.
Дотук транзистора е здрав отново и би трябвало всичко да работи.Но за да нямате проблеми в бъдеще аз направих следното:
7. Взех един вентилатор за компютър , най-малкия възможен , който успях да намеря
8. Аз го сложих по най-примитивния начин , но при мен работи все още без грешка.
9.Вързвате червения кабел ( + ) за дебелия синио-червен кабел , който излиза от транзистора и ходи към релето , а черния ( - ) към дебелия черен кабел , който също ходи към релето , по този начин сте сигурни , че само като сте на контакт и климатроника е включен вентилатора ще работи и интересното тук е , че колкото по-бърза скорост зададете на климатроника, толкова по-бързо ще се върти и вентилаторчето .
ПС не се тревожете . тези малки вентилатори обикновенно са почти безшумни.
10.Сложете обратно транзистора но обърнете радиатора с лице към ВАС ... това е много важно и нека вентилаторчето да е от горната страна.
11.Честито имате си нов работещ климатроник.
АКО не работи нито една от скоростите , то най-вероятно проблема е в централната конзола , и по специално някой от предпазните входни диоди е изгорял.В момента нямам снимки на нея отвътре , но ако на някой му потрябват с удоволствие бих му съдействал.
Дано да съм бил полезен.
Редактирано от NSBOP - Четвъртък, 24.07.2014, 11:13:31 |
|
| |
batkosio | Дата: Вторник, 18.06.2013, 17:04:58 | Message # 2 |
BKDM
Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
| Изключително полезен материал, поздравления! Когато си инсталирах климатроника, имах същия проблем, и Живко (nasakotoqkata) от червения форум ми го оправи, но чак в такива детайли не бях запознат
|
|
| |
eldesa | Дата: Вторник, 18.06.2013, 17:12:20 | Message # 3 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| Quote (bladesux) Дано да съм бил полезен. Разбира се че ще си полезен за всеки който премине към климатроник Браво още едно практическо приложение във форума
|
|
| |
Mkilla | Дата: Вторник, 18.06.2013, 17:36:28 | Message # 4 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Всичко е много добре написано само , че тези вентилатори от 2.00 лева като почнат да тракат , стават доста неприятни...Всеки с всеки е различен като качество , което е лошо и няма как да разбереш кой е читав.Говоря от опит и сглобяване на 1 куп компютри с най-различни охлаждания.Ако ще се прави с такъв вентилатор то поне нека да е Noctua , Noiseblocker или Scythe, които работят години без проблеми.
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
eldesa | Дата: Вторник, 18.06.2013, 18:15:42 | Message # 5 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| @
Редактирано от eldesa - Сряда, 19.06.2013, 18:31:54 |
|
| |
bladesux | Дата: Вторник, 18.06.2013, 18:31:00 | Message # 6 |
Рокудан (6)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 167
Статус: Офлайн
| Той като се върти с до 1000 оборота в минута няма проблем... няма как да се раздрънчи , а ако искате да се подсигурите вземете си вентилатор с Лагери.
А ако някой има проблем с самата конзола да ми пише Разгледах я изоснови и ще му помогна.
ПС Batkosio ... пиши ми да се разберем , че ми става неудобно вече
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Вторник, 18.06.2013, 19:21:39 | Message # 7 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Оделете я темата вьв важни за да е под рька.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Понеделник, 07.07.2014, 22:29:00 | Message # 8 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| За лош кьсмет и аз ще пиша в тая тема. Спря да ми работи вентилатора на парното. Нито една от степените неработи. Свалих транзистора и почнах да го разглобявам обаче дойде Даниел и ми даде един тртанзистор за проба. Неиска да трьгне и с него и решихме да премериме колко волта идват от управлението кьм транзистора. Оказа се че идват 0,9 Волта а би трябвало да идват кьм 5 волта. Отворихме управлението и Дани видя вьпросния ценеров диод на изхода за транзистора. Беше цьфнал. Утре ще купувам такьв ценеров диод и ще пиша какво е станало. Естествено ще направя и снимка на платката на управлението и местото кьдето стои.
Предполагам че аз сьм причната да изгори тоя диод защото при монтажа на климатроника збьрках буксите на силовия транзистор и сьм го претоварил по някакьв начин. Нямам оригиналната букса и ги налучквах при монтажа. Снимка на начина по който се вкл. буксите в тоя транзистор сьм качил в темата за климатроник на Веско или на Гарфи. Така ако на някой му липсва оригиналната букса няма да прави тая грешка като мен.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Понеделник, 07.07.2014, 22:31:01 |
|
| |
Mkilla | Дата: Понеделник, 07.07.2014, 22:44:53 | Message # 9 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Вземи от Ровъра Момчи :)))))))))
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
bladesux | Дата: Понеделник, 07.07.2014, 23:45:27 | Message # 10 |
Рокудан (6)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 167
Статус: Офлайн
| А , вие на мен ли звъняхте . Ако има още въпроси притайте .
|
|
| |
abs0lu7en | Дата: Вторник, 08.07.2014, 00:15:18 | Message # 11 |
Нидан (2)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 39
Статус: Офлайн
| Всичко добре само се чудя тоз вентилатор няма ли да е най-оптимален ако се позиционира така, че да духа директно към транзистора (радиатора). Щото доколкото виждам от снимката той издърпва топлия въздуха от там. Също така на вентилаторите с малък радиус им трябват обороти, за да местят някакъв въздух. В случая имаш ли представа колко волта му се подават на различните скорости? Колкото до марката, то препоръчвам с 2 ръце Sanyo Denki. Истински индустриални вентилатори които държат много само дето и трудничко се намират. Аз си взех преди около 2 години NoiseBlocker 60mm, за едно DVD и след 1 година се разтрака, а не е бил в кола в движение. Иначе принципно правят доста добри перки.
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Вторник, 08.07.2014, 00:31:11 | Message # 12 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote eldesa ( ) Разбира се че ще си полезен за всеки който премине към климатроник Тази термозащита се отнася до вентилатора и няма значение дали колата има климатик,климатроник или изобщо няма.Почти всички съвременни коли са с нея,наскоро смених 2-3 Колегата е прав,че не бива да се нагрява прекалено при запояването ,щото в повечето случаи изгарят.ОЩЕ НЕЩО,дори и здрава термозащита ако не е на пътя на струята на вентилатора,веднага изгаря.Оставете я да виси на кабелите ,включете вентилатора и ще имате скорости точно 5-6 секунди.Тогава пак ще ви трябва нова термозащита.Вентилатора я охлажда дори и на режим топло през зимата. Аз използвам памук напоен с вода ,увивам термозащитата в средата и така запоявам ,без да се тревожа,че ще я прегрея и изгоря. пп.Струва под 3 лв.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
Редактирано от VIPER-CH - Вторник, 08.07.2014, 00:32:37 |
|
| |
mom4i74 | Дата: Вторник, 08.07.2014, 15:17:47 | Message # 13 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Сутринта в 8:30 отвориха магазините и 9:00 вече климатроника го тествах след ремонта
Нямаше точно такьв ценеров диод и за това взех друг модел с близки параметри. Новия е 5,1 Волта 0,8Милиампера и се води дискретен . Модела е BZX85C5V1 .
()
Ето и платката от климатроника . С червено сьм оградил новия ценеров диод а с жьто как изглеждаше оригиналния. Сега степените на вентилатора работят адекватно и безотказно
()
()
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Вторник, 08.07.2014, 15:21:39 |
|
| |
bladesux | Дата: Вторник, 08.07.2014, 18:23:52 | Message # 14 |
Рокудан (6)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 167
Статус: Офлайн
| Епа кажи едно мерси де
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Вторник, 08.07.2014, 21:36:35 | Message # 15 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Разбира се благодаря и на теб и Даниел
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Вторник, 08.07.2014, 21:38:26 |
|
| |