Forum moderator: ZAPPA, batkosio, NSBOP  
Възстановяването на един Прелюд...
FaresДата: Събота, 10.12.2011, 16:28:54 | Message # 16
Сандан (3)

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 79
Статус: Офлайн
Днес смених стоповете. После се появи и една аномалия, но ще обясня след снимките. Ето ги и тях.




Сега за аномалията. Преди да сменя стоповете на таблото светеше само лампата за АБС-а. Сега светят още две - BREAK LAMP и ((!)). По ел инсталацията не съм правил нищо освен да разкача кабелите за стоповете и после да ги закача пак. В началото като запаля чуквам спирачката и BREAK LAMP изгасва, но малко след това свтва и си остава така. Същото е и с ((!)), след като пусна ръчната. Доколкото знам ((!)) е и за нивото на спирачната течност - или поне при предишната ми кола беше(Рено 19). Та така. Някой има ли идея какво да правя?



Другата аномалия е, че колата продължава да дърпа наляво. Минала е през два сервиза и в двата всичко е ОК и няма нужда от регулиране. Втория път беше преди няколко дни на чисто нова машина с човек, който си разбира от работата. Сменени са три чифта гуми, като последните са чисто нови и преди малко отидох да ги завъртят лява-дясна, но и това не помогна. Един познат исказа предположение, че може левия спирачен апарат леко да задържа. Колата си дърпа наляво както когато е по инерция, така и при ускоряване или спиране. Някакви идеи?
 
pikaso906Дата: Събота, 10.12.2011, 16:42:52 | Message # 17
Кудан (9)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
Съгласен съм с идеята на твоя познат.А за бреик лампата тя по принцип светва когато стоповете не светят.И при мен светва и като натисна спирачката гасне.Ако всичко е наред може някоя клема да е запекла.

 
JoroPДата: Събота, 10.12.2011, 17:27:57 | Message # 18
Сандан (3)

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 42
Статус: Офлайн
Капачката на казанчето на спирачната течност има датчик за нивото понякога при студено време прави мизерии ,като се размърда се оправя ако не ти се сменя, другото е да нямаш достатъчно спирачна течност.
А за другия проблем не мога да предполагам колега ,може да има мн причини за това , така че при кадърен и доверен майстор и така ,ако нямаш такъв мога да ти препоръчам и да те заведа ,като гледам и ти си от Варна така че ако имаш проблеми с колата ще помагам ;)


Always on perfect competition line
 
batkosioДата: Събота, 10.12.2011, 17:46:01 | Message # 19
BKDM

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
Имаш изгоряла крушка в някой от стоповете. Смени я и първият ти проблем ще изчезне. вторият най-вероятно се дължи на запекло бутало на заден спирачен апарат, решението е нов...

 
FaresДата: Неделя, 18.12.2011, 21:15:51 | Message # 20
Сандан (3)

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 79
Статус: Офлайн
Фалшива тревога :) ! Малко след като публикувах отговора в съзнанието ми изплува спомена, че след като монтирах десния стоп направих снимката с двата различни стопа и после съм забравил да закача кабелите :) . Извинявам се за излишния шум(предупредил съм, че ще питам като малоумен :) )!

Added (18.12.2011, 20:15:51)
---------------------------------------------
Направи ми впечатление следното нещо - като натисна спирачката при голяма скорост волана започва да играе/трепери ляво-дясно-ляво-дясно, като не просто се усеща от ръката, а си е и видимо като погледнеш волана. Следват мои разсъждения: понеже колата е проверена няколко пъти и всичко си е ОК, а тя дърпа леко наляво си мисля, че това треперене на волана вероятно е от крив спирачен диск, най-вероятно преден ляв. И този крив диск малко по малко се трие в челюстите и кара колата да дърпа наляво и волана да трепери при натискане на спирачката. Поне на първо четене това ми ражда умната глава.

Вие какво мислите?


Редактирано от Fares - Неделя, 18.12.2011, 21:17:06
 
ZAPPAДата: Понеделник, 19.12.2011, 00:19:40 | Message # 21
ARTIST

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
Available for users only

PRELUDE 2.2 TYPE S
 
AgeДата: Понеделник, 19.12.2011, 01:08:11 | Message # 22
H22 Team

Град/Държава: Ruse/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 91
Статус: Офлайн
Quote (Fares)
Направи ми впечатление следното нещо - като натисна спирачката при голяма скорост волана започва да играе/трепери ляво-дясно-ляво-дясно, като не просто се усеща от ръката, а си е и видимо като погледнеш волана.

Колега,имах го точно същият проблем но колата дърпаше надясно при спиране :) Проверих всички спирачни апарати и дискове, смених и накладките но проблемът си остана.Когато стягах предна дясна джанта ми направи впечатление, че цялата се движи напред назад.Та какво се оказа:


Гайка (поз.26) на щанга (поз.10) не беше стегната както на лявата и от хлабината в тампона се е получавал този бой.След като я затегнах всичко се оправи и до сега съм нямал дертове.Така че пробвай: ако като натягаш гайките на джантата и ти се струва че тя "ходи" виж я тази гайка или самият тампон.Поздрави и успех.
 
KONIДата: Понеделник, 19.12.2011, 14:33:03 | Message # 23
Годан (5)

Град/Държава: Burgas/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 119
Статус: Офлайн
Quote (Fares)
Направи ми впечатление следното нещо - като натисна спирачката при голяма скорост волана започва да играе/трепери ляво-дясно-ляво-дясно, като не просто се усеща от ръката, а си е и видимо като погледнеш волана. Следват мои разсъждения: понеже колата е проверена няколко пъти и всичко си е ОК, а тя дърпа леко наляво си мисля, че това треперене на волана вероятно е от крив спирачен диск, най-вероятно преден ляв. И този крив диск малко по малко се трие в челюстите и кара колата да дърпа наляво и волана да трепери при натискане на спирачката. Поне на първо четене това ми ражда умната глава.

Здравей колега
И аз минах по този път след като пролетта смених зимните гуми с 15-ки джанти с 16-ки джанти и летни гуми.Започна едно тресене още от 50-60км\ч. и няма оправяне.Смених два пъти гуми,два пъти реглаж на предница и задница , кормилни накрайници и тн.Най -накрая като последна мярка смених дискове и накладки и проблема изчезна.Най интересното беше защо при 15-ките нямаше проблеми
а при 16-ките се появи.
Та ако имаш фин. възможност пробвай и тази идея.
поздрави.

проблема се реши.
 
FaresДата: Сряда, 21.12.2011, 21:11:30 | Message # 24
Сандан (3)

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 79
Статус: Офлайн
Преди малко докато чаках машината да загрее реших да изчистя пепелника от насъбралите се салфетки, дъвки и т.н.(непушач ;) ) и ми направи впечатление, че стоповете от време на време пресвяткат. Колата е на габарити и стоповете си светят, но от време на време пресвяткат за малко все едно се натиска спирачката. >>> ? <<<

Също така забелязвам, че колата има проблем със запотяването на стъклата. Парното бичи, вътре жега, но... Някъде бях чел, че е обща болест за Хонда. Иначе парното е чук - може да си караш както майка те е родила и да се потиш посред зима.
 
eDanielДата: Сряда, 21.12.2011, 22:59:42 | Message # 25
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Проблема със запотяването може да е от няколко причини:
- влага в купето (мокри седалки, мокър мокет и т.н.)
- включил си на рециркулация
- имаш боклуци по пътя на въздуха (листенца например)
- мръсни са ти стъклата от вътре
- имаш DIY филтър на входа на въздуховода за купето и той се напоява могъщо защото е директно изложен на влажния въздух отвън
- пробил ти е радиатора на парното и вътре влиза въздух примесен с антифриз който омазнява прозорците безобразно и после няма изсушаване (този проблем незнам дали го има при Прелюд в интерес на истината, но на една от предните ми коли се случи)

Първото и най-важно нещо е ДА НЕ пускаш рециркулация на въздуха защото колкото и да е горещо влагата си циркулира вътре в купето и става мазало. Парното на Прелюда наистина е много силно, но при това условие това няма значение.
Второто нещо е, ако имаш бокуци по тръбния път те събират влага и в последствие като пуснеш горещ въздух тя се изпарява и влиза в купето. После същата тази мърсотия се напоява пак и става безкраен цикъл.

Какво правя аз като противодействие:
- във влажните сезони на всеки две седмици си забърсвам стъклата отвътре с попиваща хартия и препарат за прозорци (седи си ми в колата).
- когато запаля колата в дъждовен ден, пускам климатика да работи (той е най-доброто противодействие, защото изсушава въздуха много бързо) и пускам топлото на макс. След като усетя (субективно е малко) че въздуха е сух, спирам климатика
- понякога при тръгване отварям прозорците (ако не вали естествено; рядко го правя всъщност) за да излезне влажния въздух и за да се изравни температурата с външната



プレリュード 夢のカ
 
GarfiДата: Четвъртък, 22.12.2011, 00:59:19 | Message # 26
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Дани, това цялото пояснение трябва да се напише в отделна тема заедно с други такива полезни съвети, защото всичко е вярно и добре написано.
 
eDanielДата: Четвъртък, 22.12.2011, 01:23:06 | Message # 27
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Мерси :) В общи технически ли да отиде? Драсни едно лично, че сега нищо не виждам от умора... offtopic


プレリュード 夢のカ
 
FaresДата: Понеделник, 30.01.2012, 22:07:48 | Message # 28
Сандан (3)

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 79
Статус: Офлайн
Проблем! От както хвана големия студ колата не иска да запали. До сега има предположения за влага в дистрибутирната капачка, горивен филтър, температурен датчик. Това е ей така от лаф на лаф, все още не съм я водил на доктор, защото за целта първо трябва да запали. Проверих дистрибуторната капачка - добре е нямаше влага. Акумолатора е чук и от него не е. Бензиновата помпа си работи. Сега чакам да се постопли, че да запали и мисля да я закарам при един хондаджия във Варна(Дидо Чики-рики - така бил известен) та дано той ми реши проблема. Ако някой е имал същия проблем и знае как да се оправи нека сподели.

П.П. С Рено19 съм палил при -20 градуса на газ. Голям резил с Прелюда.


Редактирано от Fares - Понеделник, 30.01.2012, 22:10:27
 
eldesaДата: Понеделник, 30.01.2012, 22:49:35 | Message # 29
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
да нямаш вода в бензина и да ти е замръзнал някъде бензинопровода или горивния филтър.Аз за всеки случай си слагам през зимата малко спирт за горене че имах такива проблеми преди години с друга марка автомобил та стоя 2 дни в един гараж за да се размръзне бензинопровода .
От тогава зимата като зареждам бензин си слагам и 50гр спирт за горене и поне нямам замръзване поради" отличното качество "на бензина, :)




Редактирано от eldesa - Вторник, 31.01.2012, 15:51:59
 
ZAPPAДата: Вторник, 31.01.2012, 00:06:16 | Message # 30
ARTIST

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
Available for users only

PRELUDE 2.2 TYPE S
 
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda