Forum moderator: ZAPPA, batkosio, NSBOP  
Възстановяването на един Прелюд...
FaresДата: Неделя, 04.12.2011, 03:24:57 | Message # 1
Сандан (3)

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 79
Статус: Офлайн
Идеята ми е да възстановя машината максимално близо до заводския й вид. Възможни са и някои леееки залитания, но нищо, което да изпъква твърде много и да разваля чудесния и балансиран заводски дизайн.

Имам МНОГО въпроси и ще питам като малоумен. Споделяйте опит, съвети, препоръки, излишни части или инфо относно намирането/закупуването на такива и т.н. и т.н. Надявам се, че ще ме изтърпите и няма да ви досадя... много :) .

И така, машината е Honda Prelude 2.0 133к.с. 1996г.

(Снимките са правени с GSM SE Xperia Neo - няма да са с перфектно качество, но стават)


Стоповете са напръскани отвън с някакъв спрей за затъмняване. Лично мен не ме радва особено. Ако някой знае как да го изчистя без да прецакам стоповете нека сподели! Ако не може да се изчисти без при това да пострадат стоповете другите варианти са закупуване и подменяне с непипани оригинални или с едни, които видях в Ибей(ще сложа сними в края на темата за всички тези неща). Спортно или каквото е там гърне/ауспух. Звука ми харесва, макар и да е може би съвсем леко по-силен отколкото ми се иска, но в никакъв случай не мога да кажа, че реве твърде много. Мисля да си остане.


Задната броня е хваната с винтове към купето и после е китната и боядисана(снимал съм стърчащия винт в багажника). Дразни ме! Може ли тези винтове да се махнат и бронята да се напасне както си му е реда? Ако не, то тогава каква е ориентировъчната цена за задна броня? Също така ми трябват и задни калобрани. На каква цена вървят?


Предната броня не е захваната особено добре, като дясната страна е леко увиснала и нарушава линиите на колата. Като я загледах под десния фар имаше нещо подобно на уши с винтове, които държат бронята и кякои от тях бяха скъсани(така и не успях да направя снимка, която да е на фокус). Това ще представлява ли проблем при точното напасване на бронята? Ако да каква е ориентировъчната цена за предна броня? Също така нямам предни подкалници(по-точно имам, но са разпарчетосани). Каква е ориентировъчната цена за тях и как се захващат? Видях, че има уши под калниците, които отговарят на дупки на подкалниците, но нямам нито някъкви щипки нито винтове за захващането им. Как точно се захващат подкалниците и имате ли представа от къде мога да закупя такива елементи? Също така капака има леко чукнато, но мисля, че с едно леко очукване и китване би трябвало да се оправи.




Интериорът. Почти в перфектно състояние. Решетката на централната конзола е счупена на 3 места и съответно искам да я подменя със здрава такава. Пак за какви пари става въпрос? Също така чашодържача стои с постоянно отворен капак. Направил съм му снимка отстрани където би трябвало да е механизъмчето отговорно за заключването - при мен го няма. Идеята ми е ако някой има такова работещо да покаже със снимка/клип за какво иде реч и евентуално да се опитам да го възстановя.




Много грозно изкъртената ламарина за задните говорители! Ужас някакъв! Не се вижда, но все пак ми се иска да гледам как хората отговорни за това умират бавно и мъчително :) .


Задната пръскалка за стъклото не работи. По думите на предишния собственик е запушена дюзата. Помпата си работи и никъде не е текла течност за чистачки, така че може и наистина да е запушена дюза(дано). Иначе е много грозно оклепано щом се загледаш отблизо и дюзата даже не е залепена. Ще почистя нея и около нея и ще я залепя със силикон. Мисля, че трябва да свърши работа.
Уплътнението на предното стъкло е леко повдигнато, но не знам дали няма да се оправи с начукване с гумен чук или има нужда от по-сериозна намеса. Засега в купето не е текло вода от никъде(от шибедаха също).


Сложих торсионите за отварянето на багажника и свалих антената - направена пълна профилактика и вече излиза и се прибира цялата без проблем!

Човека от който купих колата каза, че на студено(сутрин) не пали при първо въртене. И наистина необходимо е първо да я врътнеш(достатъчно е само да я чукнеш), да върнеш ключа и да завъртиш отново и пали от раз. Когато не е студена подобен проблем няма - пали си веднага. Също така ми направи впечатление, че понякога когато е на свободна скорост не държи постоянни обороти и слиза под 1 000. Няма проблеми, не гасне, не прекъсва и прочее просто оборотите си стоят 600-700-800 да речем. Няма проблем при ускоряването и високите обороти. Колата си върви доволно като съм я пробвал до 200км/ч, като през цялото време си ускоряваше без проблем! Та какво не е наред и как да го оправя?

След като запаля колата и тръгна след няколко секунди на таблото светва лампата на АБС-а. От четеното тук-там разбирам, че най-вероятно е помпата или някой датчик. В интерес на истината не съм много сигурен, че искам действащ АБС, но ме дразни, че постоянно му свти лампата.

Понякога когато съм паркирал и после паля наново остава да свети червената "Break lamp"(или нещо такова), но като чукна педала на спирачките изгасва. Започна да го прави с по-сериозното застудяване и най-вероятно нещо някъде задържа. Не мисля, че е проблем.

Колата е с имобилайзер и аларма, която е много дразнеща, защото се пуска когато й скимне. За да не го прави натискам малкото копче да се заключи и после голямото за да не пищи. И това трябва да го правя до стъклото, защото дистанционното не хваща от разстояние. Иначе вдига стъклата, ако са свалени, но не затваря шибедаха. Имам познат "алармаджия", така че този проблем отпада.

Стария собственик ми даде някаква разпечатка, че колата е проверена и не е с усукано купе и т.н., но дърпа леко наляво. Отпред съм с чисто нови зимни гуми(Ласа) с джантите от снимките, а преди това беше с железни джанти с други гуми и пак дърпаше леко. Отпада варианта да е нещо от гумите, така че най-вероятно ще трябва да я закарам за регулиране. Иначе колата е(уж) поддържана и всичко по ходовата част е оправяно когато е било необходимо, като само бил тръгнал преден ляв шарнир, но все още не бил за смяна(предполагам си личи, че не съм много в час с тоя род неща). Ръжда няма! Когато почна сериозно с възстановяването(вероятно лятото) си мисля за евентуално антикорозионно третиране. За какви пари може да стане тази манипулация(като материали)?

========================================================

Следват нещата, които бих искал да добавя при едно добро, светло бъдеще.

Оригинални джанти 15".


Семпло антикрило.


Оригинални или такива стопове.


Фаровете ми харесват каквито са, но мисля, че нещо подобно също ще стои добре.


Бившия собственик каза, че бил сложил някакъв спортен въздушен филтър(на мен ми приличаше на най-обикновен, но знам ли). Може нещо такова, плюс 4-2-1 изпускатели, но това е вече при едно наистина светло финансово бъдеще(казват, че конете ще скочат с 20-ина). По принцип нямам никакво намерение да правя гонки и т.н., достатъчно си ми е колкото си върви и сега. Но, ако след стабилно стягане, пребоядисване и прочее изкочи някой лев може да се замисля и за разни подобрения по двигателя.


========================================================

Та така. Сигурен съм, че пропускам много неща(вече е 2 сутринта :) ), но както казах ще продължавам да питам като малоумен. Като за начало трябва да си намеря предни подкалници, че идва зима и ще стане кишаво. После антикрило, евентуално предна и задна броня, стопове, пребоядисване при наличие на $$$, антикорозионно третиране и т.н.

Давайте съвети, акъли, идеи, критикувайте... Помагайте който както може и дано има лев за да се получи един добър, успешен проект! Благодаря!!!

П.П. Между другото съм го кръстил Бушидо ;) .
 
mom4i74Дата: Неделя, 04.12.2011, 20:25:54 | Message # 2
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Има една греда под задната броня и тя при удар от зад се криви и за това не пасва задната броня след това и има луфтове. Трябва да се свали бронята и да се напасва гредичката за да води бронята с необходимите луфтове.
А за оборотите е нормално да са по 1000 като е загряла и да са около 750 оборота. Вече ако играят и са нестабилни трябва да се почисти IACV калана и деоселната клапа.


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
pikaso906Дата: Неделя, 04.12.2011, 21:25:38 | Message # 3
Кудан (9)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
Антикорозионно ето тази боя на асфалтова основа за отдолу.Всичко намажи хубаво.Де що има открит метал отдолу хубав,дебел слой.В сайта има и различни течни смазки и антикорозионни мазила.
http://junakastore.com/productv/1306/body-930.html

За светлините този сайт е много подходящ,разгледай има и други интересни неща в него.
http://www.bktuning.net/


 
eDanielДата: Неделя, 04.12.2011, 21:30:10 | Message # 4
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Отпред на стъклото според мен щипката не ти е хванала (вижда се бялото ръбче отдолу). Натисни силно отгоре за да я щракнеш.


プレリュード 夢のカ
 
GarfiДата: Неделя, 04.12.2011, 23:28:00 | Message # 5
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Това с винтовете в задната броня е брутално :D Как им ги ражда мозъка на някои специалисти просто не знам. Надявам се хубаво да си огледал за ръжди, но въпреки, че не карам 4-то поколение мога да ти кажа къде да погледнеш. В никакъв случай не те подценявам просто, ей така погледни панела под задната броня. Според мен са боядисвани задните вежди. Дано да са направени качествено иначе ръждата ще се появи доста скоро. Така или иначе са свалени корите в багажника, можеш с едно огледалце да погледнеш от там към веждите. От вън хубаво опипай с пръсти ръба на веждата за набъбнал метал, най вече там където веждата се събира с бронята.
 
ZAPPAДата: Неделя, 04.12.2011, 23:48:25 | Message # 6
ARTIST

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
Available for users only

PRELUDE 2.2 TYPE S
 
pikaso906Дата: Неделя, 04.12.2011, 23:52:17 | Message # 7
Кудан (9)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
Провери и праговете.Аз както нямах като махнах пластмасата от ляво и се показа една дупка колкото орех голяма.Бая време си е гниело преди да го видя.

 
FaresДата: Вторник, 06.12.2011, 14:01:59 | Message # 8
Сандан (3)

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 79
Статус: Офлайн
Благодарско :) ! Излиза, че това антикорозионно третиране е почти без пари. Намерих си оригинални неомаскарени стопове, задна броня и 4 амортисьора(по принцип не ми трябват, но са на супер далавера) за... 100лв.!!! Само подкалници къде ще намеря хич не ми е ясно. А вече идва мокрото време.

Това е разпечатката за купето, която споменах:
 
batkosioДата: Вторник, 06.12.2011, 14:17:53 | Message # 9
BKDM

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
Аз си правих реглаж на преден и заден мост в същия сервиз - Фаворит. Много точни хора- въпреки че не бяха правили реглаж на Прелюд с 4WS досега, обясних им всичко според сервизното ръководство, показах им locking pin-а за задния актуатор- и всичко стана идеално :)
Относно идеята ти- аз след 5 години мога да кажа, че съм пред финала на възстановяването на един Прелюд 4 генерация :) ще се радвам да помогна както с инфо, така и с части. По отношение на второто- имам перфектни подкалници, както и решетка за централната конзола, също девствена. Задната пръскалка я смени, няма да можеш да я отпушиш. Мисля, че са ми останали и щипки за предната и задната брони, както и за лайсната на предното стъкло.


 
FaresДата: Вторник, 06.12.2011, 14:42:20 | Message # 10
Сандан (3)

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 79
Статус: Офлайн
batkosio, имаш ЛС!

Пръскалката почти я отпуших :) . Хубавото е, че дюзичката й не е много малка и тънка игла върши работа. Иначе излиза кал, която ми е много чудно как се е озовала там! Имах чувството, че цедя някаква пъпка :) . Номера е да има някой да включва помпичката докато ти ръгаш с иглата в дюзата.
 
batkosioДата: Вторник, 06.12.2011, 15:01:13 | Message # 11
BKDM

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
И моята беше така, изчистих я донякъде, но ако сравниш с работеща, ще видиш разликата. Калта всъщност е някакви водорасли, които поради рядкото използване на пръскалката, се образуват в тръбичката до нея. Аз разтворих добър перилен препарат в гореща вода, изчаках да изстине, и с него промих цялата система ;)

 
eDanielДата: Четвъртък, 08.12.2011, 00:27:51 | Message # 12
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Няма да е лесна задача, нито евтина. Хората са казали - кефа цена няма :D
Добрата новина, е че има кой да питаш. Много от колегите са минали по твоят път и могат да помогнат с полезни съвети.

Успех!



プレリュード 夢のカ
 
AgeДата: Четвъртък, 08.12.2011, 01:01:21 | Message # 13
H22 Team

Град/Държава: Ruse/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 91
Статус: Офлайн
Колега, само не се отказвай.Много работа те чака но няма невъжможни работи.С каквото можем ще помагаме.Хубавите работи стават бавно и методично и някой ден ще си доволен от постигнатото :) Тук има достатъчно знаещи типове( hat ) за които съм сигурен, че винаги ще ти помогнат било то за съвет или съдействие.Пожелавам ти успех и очаквам все хубави новини да пишеш тук :) Стискам палци.Чакаме развитието.
 
poploДата: Четвъртък, 08.12.2011, 12:49:48 | Message # 14
Шодан (1)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 19
Статус: Офлайн
Относно пръскалката отзад. И моята беше запушена. Оправих я по следния начин: пуска се да пръска и с водоструйка на средна степен срещу дюзата. При мен проработи и пръскалката работи изрядно вече 2ра година.
 
sCoffДата: Четвъртък, 08.12.2011, 14:35:21 | Message # 15
Dreamer

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 336
Статус: Офлайн
Като гледам как е залепена, най-вероятно е счупена щипката или просто е износена и хлабава и ще пропуска вода. Ако е така, нямаш избор. Нова - 27лв. по спомен.
 
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda