Forum moderator: ZAPPA, NSBOP  
Айде момчета, за какво е тази букса?
eDanielДата: Вторник, 28.05.2013, 23:24:26 | Message # 16
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
От някоя морга?


プレリュード 夢のカ
 
GarfiДата: Вторник, 28.05.2013, 23:36:01 | Message # 17
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Проблема е, че тая букса я има само на коли без климатик и при евентуален монтаж се просто се щраква другата и половинка.
 
GarfiДата: Четвъртък, 20.06.2013, 21:38:24 | Message # 18
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Имам малък проблем :)

На снимката долу какъв е елемента ограден в червено и каква му е функцията?
При оградените проводници с зелено ми е интерсно как от жълто/черен минават в жълто/бял при едното реле, а при другото се запазва цвета.

Приложени файлове: 6193188.jpg (101.6 Kb)
 
nightfighterДата: Четвъртък, 20.06.2013, 22:46:36 | Message # 19
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Схемичката която си дал е принципна схема,в която не са  пълно показани всички вериги.Оградения с червено елемент е ECM или електронен контролен модул-конзолата с копчетата от които пускаш климатика,настройваш къде да духа и т.н.Показана е само принципно, като блок без всички проводници които влизат в нея,само в часта отнасяща се за климатика.
Както казах схемата е принципна,даваща обща опростена информация за елементите - не е подробна монтажна схема и затова доста от конекторите и връзките не са дадени,затова там където се сменя цвета на проводника ще има някакъв конектор.
 
GarfiДата: Четвъртък, 20.06.2013, 23:03:47 | Message # 20
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Quote (nightfighter)
Оградения с червено елемент е ECM или електронен контролен модул-конзолата с копчетата от които пускаш климатика,настройваш къде да духа и т.н.


Мисля че не е така, защото на следващата страница от ръководството е продължението на схемата и там е изобразен модул-конзолата (heater control panel) т.е проводниците, които излизат от тази схема YEL/BLK и BLU/RED влизат в долната снимка /виж долу/

Приложени файлове: 6753169.jpg (111.5 Kb)
 
nightfighterДата: Петък, 21.06.2013, 00:12:32 | Message # 21
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Да може би имаш право!Явно не е централната конзола,предпложих, че е тя и  е означена само като блокче,понеже не бях видял че има и друга страничка от схемата :)Може пак да е в или до конзолата с копчетата,като отделно модулче.
По начина по който е свързано,изглежда като логически елемент който да задейства релето на компресора на климатика,само когато вентилаторите са включени,пресостатите дават нормално налягане, и когато вътрешния еволатор е с нормална работна температура.
Другото нещо за което се сещам е електронен модул за управление на вентилаторите.При 4 ген го наричат fan timer unit ,може би и тук става
въпрос за нещо от този род.
Да помагат колегите с 5 ген.


Редактирано от nightfighter - Петък, 21.06.2013, 00:25:46
 
GarfiДата: Петък, 21.06.2013, 13:05:27 | Message # 22
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
ECM до колкото разбрах от ръководството е някакъв блок, който се намира в близост до ECU-то само, че не разбирам каква му е функцията.
Климатика вече е напълнен и работи но само с едната перка по необясними причини. Включва се само перката за обдухване на охладителната с/ма а трябва да се включат и двете при включен климатик.
 
eldesaДата: Петък, 21.06.2013, 17:19:06 | Message # 23
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
Quote (Garfi)
При оградените проводници с зелено ми е интерсно как от жълто/черен минават в жълто/бял при едното реле, а при другото се запазва цвета.
ами явно производителя е предприел това за да се знае кой кабел към кое реле е .Просто единия YEL/BLK който e основен кабел заминава за релето управляващо ДВИГАТЕЛЯ на едния вентилатор(RADIATOR FAN МОТОR ),а в някаква точка към него е запоен или чрез друга връзка(куплунг например)е закачен кабел с цвят YEL/WHT и през него се управлява двигателя на другия вентилатор CONDENSER FAN МОТОR. Двете релета са вързани паралелно и се включват едновременно.Това с цветовете според мен е Направено за по лесно проследяване на веригите за захранване(управление ) на релетата.Там трябва да търсиш и повредата за да не ти работи единия вентилатор . На теб не ти работи CONDENSER FAN МОТОR .Търсиш от връзката на кабела YEL/WHTс кабела YEL/BLKкъм релето CONDENSER FAN RELAY крачета 2 и 4и кабел GRN.Ако няма лоша връзка  на релето или скъсан кабел  и релето се превключва провери На Крачета 1 и 3 дали идва и ако идва дали се прехвърля напрежение (подава захранване)на мотора на вентилатора щом си сигурен че е  вентилатора здрав.
Quote (Garfi)
На снимката долу какъв е елемента ограден в червено и каква му е функцията?
От това което е дадено в него като схема  ми изглежда като един вид електронно реле(КОМУТАТОР) което в зависимост от това каквото му се подава на входа то чрез транзистора управлява релето на  compressor clutch (съединителя на компресора )като му подава маса(минус)
Надявам се да съм успял да го обясня добре




Редактирано от eldesa - Петък, 21.06.2013, 17:39:43
 
donviniДата: Петък, 21.06.2013, 19:04:15 | Message # 24
Нанадан (7)

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 250
Статус: Офлайн
Quote (eldesa)
Включва се само перката за обдухване на охладителната с/ма а трябва да се включат и двете при включен климатик
Огледай всички връзки при мене проблема беше идентичен и го разреших със контактен спрей просто с времето не правиха добър контакт кабелите и всичко тръгна.Най-добре отиди при някой който наистина разбира от климатици аз така направих и не съжалявах момчето обаче пипа и нещо по кабелите на релето нямам спомен точно какво направи но накрая контактния спрей си свърши работата B)

П.П. Поствам ти снимка за да видиш точно за коя букса говоря това е буксата която взлиза в радиатора на климатика
    
Приложени файлове: 1646965.jpg (111.4 Kb) · 4968790.jpg (146.6 Kb)
 
mom4i74Дата: Петък, 21.06.2013, 19:15:17 | Message # 25
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Биска имам ел. каталог сьс схеми и снимки, и таблици сьс всички букси и пинове на 5-та серия. Ако не сьм го качвал тука ,довечера влез в скайпа за да ти го пратя. Уникален е каталога.
Незнам защо не сме го качили тука това ськровище но много ще е в помощ.


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Петък, 21.06.2013, 19:18:15
 
eldesaДата: Петък, 21.06.2013, 19:21:56 | Message # 26
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
Quote (mom4i74)
Уникален е каталога.
Качи го ако го няма.
За тази повреда не се изисква майстор.Просто трябва да можеш да мериш с мултицет.Ела при мен и ще тръгне  :D


 
mom4i74Дата: Петък, 21.06.2013, 19:39:22 | Message # 27
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Пратих го на Дани преди малко. Той ще го качи. 
В бьрзи вьпроси и отговори има вьпрос кьм Гарфи . Да не му спамя темата тук.


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
GarfiДата: Петък, 21.06.2013, 21:45:35 | Message # 28
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
donvini, да предположих, че тази букса ще прави проблеми и я почистих профилактично, все пак е седяла 16г там не закачена. Сега имам проблем само с вентилатора но след лека консултация с @eldesa проблема ще бъде отстранен при първото наличие на свободно време.

М/у другото не работещата перка не е толкова безобиден проблем. Според моята логика се получава високо налягане в системата в следствие на не доброто охлаждане на климатични радиатор и системата изключва, най-често в градски условия на каране. Поправете ме ако греша.
 
mom4i74Дата: Петък, 21.06.2013, 22:34:41 | Message # 29
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Ако е налят повече фреон пак ще изключва. май го даваха 700 грмама +50  -0 грама.  за по топли климати е около 700 грама а за по студени е до 750 грама. високото налягане е около 30 атмосфери. ако е препьлнена системата може и да грамне при загряване.

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
GarfiДата: Петък, 21.06.2013, 22:38:58 | Message # 30
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
725г. сложиха и така им излезе за модела.
 
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda