А Категория - съвети за мотор
|
|
Mkilla | Дата: Сряда, 02.05.2012, 11:20:43 | Message # 1 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Колеги , нещо ми е влязла муха в главата да подкарам нещо на 2 колела след известно време.Все още не съм на 100% сигурен но на там вървят нещата малко по малко Не искам да е кросов със сигурност.Имаше едни сузуки бандит които на форма ме кефеха доста както и хонда cbr 125R Нека хората с опит които са във форума ако могат да драснат някой ред как стоят нещата с книжката към днешна дата , какъв мотор се купува за човек който никога не се е качвал да кара , на мокро сиреч на дъжд могат ли да се карат спокойно , има ли лятна и зимна екипировка ( предполагам , че има ) и тн..?
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
Редактирано от Mkilla - Сряда, 02.05.2012, 11:22:33 |
|
| |
Bac0 | Дата: Сряда, 02.05.2012, 11:35:47 | Message # 2 |
Нидан (2)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 27
Статус: Офлайн
| Брат, аз мога да ги помогна с категорията. 5 елемента се изискват от тебе да ги направиш, супер елементарни и градско Ела при мен да те науча
Prelude BB9 F20A4 The power of dreams !!!
|
|
| |
Mkilla | Дата: Сряда, 02.05.2012, 11:40:58 | Message # 3 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Като се видим на по кафе ще разправяш значи
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
SuNHiGh | Дата: Сряда, 02.05.2012, 14:10:36 | Message # 4 |
Йондан (4)
Град/Държава: Ruse/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 88
Статус: Офлайн
| Колега и на мен от скоро ми се въртят такива мисли в главата на мен мисля хонда ЦБ/Хорнет най-ми допада
|
|
| |
Mkilla | Дата: Сряда, 02.05.2012, 14:19:45 | Message # 5 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Мотори много обаче кой е най-правилният избор за мотор за градско каране главно и от време на време извън града да може човек да мръдне.Отделно ако не си се качвал да караш като в моя случай с какво се почва и така.Притеснява ме теглото мен лично но да видим моторджиите какво ще посъветват
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
Редактирано от Mkilla - Сряда, 02.05.2012, 14:21:33 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Сряда, 02.05.2012, 16:15:57 | Message # 6 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Такаааа,аз като човек с 25годишен стаж на мотор да започна 1.Мотора не е за всеки,трябва да предвиждаш ситуациите с няколко хода напред.От друга страна, "ТОВА КОЕТО ИЗПИТВАШ НА МОТОРА ЗА 5мин.,НЯКОИ НЕ ГО ИЗПИТВАТ ЦЯЛ ЖИВОТ" Мотора е като наркотик,грабва те и те предлазполага за още и още и още...веднъж почувстваш ли свободата,трудно слизаш от коня 2.Тези глупости за 125сс и бандит да не съм ги чул повече :D ако ще караш мотор,минимум 600сс.Ще кажат някои,ама аз никога не съм се качвал и какво от това??? Всичко е в главата ти!Както можеш да се претрепеш с 125,скутер или бандит 250,400,600....така и с 1000сс.Други казват ама на мен не ми трябва голям мотор,щот съм мноо луд и ще се пребия.НЕ!Ще се пребиеш щото не можеш да караш и не мислиш.Нещата стават постепенно.Важно е колко мозък имаш в главата и дали си роден за моторист.Много хора карат мотори но моторист се раждаш Тръпката е всичко и дали ще се ограничаваш с минимума си е твой избор.Един 125сс ще ти е малък точно след 2седмици както и 400сс след месец.Да не говорим,че нямат продаване после.Номера е да не можеш да използваш капацитета на машината до максимум,тогава караш с ума си!!!И най-важното,МОТОРА РЯДКО ТЪРПИ ТВОИ ГРЕШКИ!!! 3.Екипировката е най-важната част.Задължително е добър шлем на доказала се марка(по това мога да пиша доста но при интерес ще споделя подробности).ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ботуши за предпочитане е висок клас поради плюсовете в удобство-подвижност,защита,вентилация....без тях костите в глезена не са предпазени и познай какви последствия може да има...там оправия няма.Ако нямаш парички за екип с кори,то поне наколенки върху дънките и протектор за гръбнака и кожено яке задължително,че да търкаш нея кожа а не твоята.Ракъвици задължително-за кожата ме разбра.Има такива с протектори и добра вентилация.При карането на мотоциклет не търсиш пълен комфорт а защита и удоволствие от карането,така че лятото си е жега като спреш или караш бавно 4.Вида на мотора сам ще си го избереш.Качваш се и пробваш Зависи също и от телосложението ти .На мен ми пасват всякакви мотори без кроса,че съм 170см но аз съм любител на екстремното и карам спортни байкове-пистови.Не ме е грижа колко вдига мотора а как се държи във завоите и там където колите минават със 60км аз да мина със 120 и да оставя протекторите по асфалта а, и да прави поне 140 на първа скорост 5.За най-добър мотор за градско каране препоръчвам дукати монстър 600сс или 900сс.Като колело е ,няма по маневрен мотор а девятката е с разцепващ въртящ момент.Хонда хорнет 600сс също е добър избор,става и за извън града.Дукатито е малко неудобно за извънградско. Все пак кожи долу-горе до кви пари става дума.Сменил съм над 15 мотора,все ще измислим нещо. Теглото на мотора не е от кой-знае какво значение освен ако не се налага да го буташ.Когато и двата ти крака стъпват дори и на половин ходило на земята,всичко е ок. 6.Мотора има скъпа подръжка и ако мислиш,че с никакви средства ще мине номера,няма да стане.Гуми,най-важното,това е удоволствие от карането,сигурност при вървене и спиране.Представи си,колко кв.см. е контактната площ с асфалта.Верига и зъбчатки,накладки и то добри .спирачна течност+ антифриз на 2год.Масла и филтри на 5000км.За цени няма да говоря ,че ми предстои и съм болен 7.Няма лоши марки.Има лоши стопани!!! Нещо изпуснах ли???Ще доразвием темата :D
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
Редактирано от VIPER-CH - Сряда, 02.05.2012, 18:14:38 |
|
| |
eldesa | Дата: Сряда, 02.05.2012, 20:23:25 | Message # 7 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| 10 години карах мотор,е не като сегашните(чз 250).Тръпката е голяма да управляваш мотор ама и доста често изпадаш в ситуации и то не по твоя вина ,в които фланелката ти за секунди става мокра и после изсъхва .Все пак мотора е на две колела и се изисква внимателно каране и много бързо мислене и решения в опасни ситуации.Аз лично съм падал 4 пъти но с малка скорост.Явно човек тогава е най-разсеян и не оценява опасноста.
Редактирано от eldesa - Сряда, 02.05.2012, 20:25:34 |
|
| |
nightfighter | Дата: Сряда, 02.05.2012, 22:39:18 | Message # 8 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Браво на viper-ch ,по пълен и задълбочен отговор рядко съм виждал.Напълно подкрепям написаното!Макар че след едно лошо падане преди години, аз приключих с моторите!Както каза човека, всичко е в главата
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Сряда, 02.05.2012, 22:54:13 | Message # 9 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote (nightfighter) Макар че след едно лошо падане преди години, аз приключих с моторите! Всеки сам решава за себе си.Щом си сметнал или се е наложило,значи така трябва.И на мен ми е ми е минавало през ума,особено като се роди дъщеря ми,че доста мои приятели си заминаха и станаха донори но не,не мога без мотор.2009год на едно състезание два мотора минаха през мен като на рампа разминах се със счупена бедрена кост и още с патериците на четвъртия месец не издържах и се качих да покарам.Само дето пусках степенката преди да спре мотора
Няма не паднал моторист.Има такива които са падали и такива които ще паднат,а добрия моторист е живия.Малко остро звучи но повярвайте ми,прегръщал съм смъртта десетки пъти
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
nightfighter | Дата: Сряда, 02.05.2012, 23:16:55 | Message # 10 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Човек е добре да знае кога е момента да спре Да аз се стреснах и уплаших много тогава, макар че и преди съм падал сериозно няколко пъти! Вече имам семейство и предпочитам за доброто на всички повече да не карам,и ми е все едно кой какво се мисли за мен!Много от най смелите ми приятели вече са на оня свят!Предпочитам да съм добър баща,пред добър моторист
Редактирано от nightfighter - Сряда, 02.05.2012, 23:18:27 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Сряда, 02.05.2012, 23:23:41 | Message # 11 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Чек,че наплашихме колегата Да каже сега,какъв ще го играе,че да знаем какво да предложим. Моторист или кафе-рейсър
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
Mkilla | Дата: Четвъртък, 03.05.2012, 00:31:24 | Message # 12 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Мерси за отговорите на всички и най-вече на VIPER-CH Не съм съгласен с някой неща само.Колкото и да е различен мотора от колата някак си не мога да приема , че е едно и също да седнеш на 600/1000cc и на 125/250 примерно.Ти гледаш от призмата на човек , който кара от много много време а не от страната на начинаещ:) Това все едно на току що взел книжка шофьор на автомобил да му дадеш 200 коньова хонда вместо 70hp рено Не съм сигурен даже , че искам и да е спортен мотора все още.Трябва ми за придвижване но да не е скутер 50cc.Не искам мотора да ми гори и той 12/100.Ако ще се мятам на нещо такова то поне да е икономично , маневрено и не толкова мощно.
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
Редактирано от Mkilla - Четвъртък, 03.05.2012, 01:03:13 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Четвъртък, 03.05.2012, 01:32:02 | Message # 13 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Точно защото имам опит и знам какво ще стане а ти си вземи и 75сс ако искаш.И докато почне мотора да гори 12/100 което е привично само за стънта,ще минат години,че да го тормозиш толкова.Нормалния разход за 600сс е 5-8литра.средно 6-6.5л.Това е като да се бориш с гадже 45кг.-160см и 60кг-180см. отказваш ли се ? Колкото газ даваш,толкова ще върви мотора!!! А сега сериозно.Сам трябва да избереш какво искаш,малък,голям,среден...,супер-мото,турър,спорт-турър,супер спорт,хипер спорт,круйзър,ендуро,крос.Помисли си какво искаш от мотора,какво искаш той да ти даде аз се кефя на това
Uploaded with ImageShack.us
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
Mkilla | Дата: Четвъртък, 03.05.2012, 02:04:34 | Message # 14 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Не искам да съм наведен като на чиста пистарка но и да не е като на рокерите.Като , че ли Хорнета най ме кефи за момента.Има време , аз още не съм взел категорията но все пак мерси отново.
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Четвъртък, 03.05.2012, 03:32:58 | Message # 15 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Значи твоя мотор е спорт-турър издръжлив ,икономичен, и средно мощен.Става за града и извън него. Стършела е добър но аз го смятам за женски мотор 600сс е малкия, да знаеш.Двигателя е на CBR600F-3.Ямаха фейзър е същия клас. Аз бих заложил на Кавазаки Z1000
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |