air intake при F20A4
|
|
Mkilla | Дата: Четвъртък, 31.05.2012, 19:41:34 | Message # 1 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Колеги , здравейте отново !:) Нещо ме човърка за cold air intake обаче се чудя има ли съществена разлика със стоковият ? Харесал съм си на TSS tuning , даже един пичага от другият форум продава такъв но имам нужда от повече инфо..Някой по напреднал нека изкаже мнение има ли смисъл на този мотор да се слага CAI или по-оферта един K&N филтър.Поздрави
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
policaja_old | Дата: Четвъртък, 31.05.2012, 20:11:17 | Message # 2 |
Полицай
Град/Държава: PZ-област/
Група: Приятели
Съобщения: 108
Статус: Офлайн
| не си давай парите за глупости, че на тая криза не и се вижда края
|
|
| |
NSBOP | Дата: Четвъртък, 31.05.2012, 20:49:38 | Message # 3 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Ако съм на твое място бих заложил на стоков интейк с K&N филтър. Може и от Prelude Type S или Accord Type R като във втория случай филтъра ще ти е по-различен. Разлика може и да не усетиш изобщо, така че може да послушаш съвета на Васко по-горе. Моето мнение е, че един интейк сам по себе си почти нищо не прави. Виж ако го комбинираш примерно с колектори от H23 и генерация, а може би и целия смукател от H23 тогава вече може да отидеш да ти направят чип и да оползотвориш целият потенциал на гореспоменатите части. Мисълта ми е, че лесен и евтин тунинг няма. Хубавите неща стават малко по-трудно Поправете ме ако греша
|
|
| |
Garfi | Дата: Четвъртък, 31.05.2012, 21:07:00 | Message # 4 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Mkilla, по- хубаво от оригиналното няма, както обичаш да казваш.
|
|
| |
Mkilla | Дата: Четвъртък, 31.05.2012, 21:23:05 | Message # 5 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Ясно , мерси за съветите Темата е за ключ !
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Четвъртък, 31.05.2012, 23:05:21 | Message # 6 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Аз още не съм се решил да сложа всмукателите от Н23 ,че не съм си намерил подходяща плочка за газта.При мен не знам какъв ще е ефекта но поне ще го докарам до размер на плочката с този на дросела на Ф20 щото сега съм доста спънат от към кислород.Иначе генерацията е почти готова Quote (NSBOP) да ти направят чип Я малко инфо ако обичаш колега
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
Mkilla | Дата: Четвъртък, 31.05.2012, 23:43:54 | Message # 7 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| VIPER-CH чипчета за нас като че ли не са много удачни.Ако имахме турбо къде къде по-добре щеше да е.Виж в сайта на digital tuning.Там имат доста модели автомобили и има скала колко е сега колата и колко е след чипа.До колкото се интересувах ти сменят софтуера през OBD буксата и за има няма час-два си вече "чипосан".За Ф20А4 като гледах беше около 12 коня и 30тина нютона но мисля , че е излишно на така и така изстискан мотор.
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
NSBOP | Дата: Петък, 01.06.2012, 00:06:04 | Message # 8 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Няма място за сравнение между турбо и чип. Едното струва много пари и е свързано с много нерви, а другото е евтино и лесно. Разлика има голяма в ефекта, но и още по-голяма в цената. А за нервите няма да казвам нищо повече.
Quote (Mkilla) За Ф20А4 като гледах беше около 12 коня и 30тина нютона но мисля , че е излишно на така и така изстискан мотор. Ако е излишно за какво ти е интейк? Има и нещо друго - тези програми са за стокови двигатели. Ако смениш гореописаните части ще е добре да отидеш при някой мапер, който да ти направи индивидуална програма, с която да може да се изтиска максимума от новите добавки. Примерно съвсем ще кажа, може да сложиш интейк, генерация, колектори и смукател и да качиш общо 7 коня, но с подходяща настройка да скочиш на 16 или дори повече. Това съвсем примерно казвам. И не мисля, че F20-ката е изтискан мотор. H22A може би да, но F20A4 определено не е изтискан
Quote (VIPER-CH) Я малко инфо ако обичаш колега Май отговорих вече. Накратко отиваш на диното с някой разбирач с лаптоп и след известно време на експериментиране изтисквате максимума от текущият сетъп.
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Петък, 01.06.2012, 01:07:50 | Message # 9 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Благодарско.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
aλexandro | Дата: Петък, 01.06.2012, 08:38:21 | Message # 10 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Искам да видя как ще чипосат F20A4 (или произволен модел/двигател на Prelude) през OBD буксата.
@VIPER-CH, ще ти трябва човек, който освен да е добър тунер, трябва и да разбира какво пипа с HEX редактора. Накратко, настройката на горивните таблици се прави чрез директна редакция на адресите в EPROM-a (които са в шестнадесетичен формат). За настройка на горивните таблици не могат да се ползват готовите програми като Crome или друга подобна (но пък вършат работа за всички други настройки по чипа). Още нещо, "максимума от текущия сетъп" е много относително понятие. Не винаги настройката при която двигателя вади максимални коне е най-подходяща за ежедневно каране например. Абе, трябва си читав тунер, който знае какво правиш и разбира какво искаш...
|
|
| |
Mkilla | Дата: Петък, 01.06.2012, 09:12:44 | Message # 11 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Еййй спорове да има винаги ама така е готино Просто колега Алехандро , обади се в digital tuning , запази си час , дай 600лв за препрограмиране на компа и виж как ще го направят или просто се обади да ги попиташ.Достатъчно са кадърни и знаят как да ти настроят всичко.Няколко човека от червеният форум са ходили вече и явно са доволни но не е евтино.Относно "Ако е излишно за какво ти е интейк?" казвам , че е излишно защото толкова пари за чипосване бих дал ако имам турбо.При атмосферен мотор няма да кача почти никакви коне и въртящ момент.Виж на колите с турбо ( дизел или бензин ) скачат с по 25-40 коня + 50-80 нютона средно при нова програма на компа.Тогава наистина човек би се замислил наистина за чипче.А интейка ми е точно за да отпуша малко F20ската а не да стане +100 коня , грешно си ме разбрал но няма файда явно само с него.Ако искам нещо доста по-бързо няма да пиша теми тук а колата отива да се продава и се взима нещо по-леко , по-малко и по-бързо.
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
Редактирано от Mkilla - Петък, 01.06.2012, 09:17:25 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Петък, 01.06.2012, 09:22:26 | Message # 12 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote (Mkilla) и се взима нещо по-леко , по-малко и по-бързо. А защо не просто един Н22А
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
NSBOP | Дата: Петък, 01.06.2012, 09:28:55 | Message # 13 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Можеш да си направиш настройка за доста по-малко от 600 лв Само трябва да си намериш правилният човек.
Quote (aλexandro) Още нещо, "максимума от текущия сетъп" е много относително понятие. Не винаги настройката при която двигателя вади максимални коне е най-подходяща за ежедневно каране например. Най-много коне при такъв двигател според мен ще имаш на повече обороти. Може да станеш малко по-бърз на високи обороти и малко по-бавен съответно на ниски и средни. Ако е толкова лошо това, H22-ките направо го заплюваме, че не стават за градско...
|
|
| |
aλexandro | Дата: Петък, 01.06.2012, 09:40:21 | Message # 14 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| НИКЪДЕ не съм казал че хората от digital tuning не разбират или не могат да ти направят колата. Казвам, че е НЕВЪЗМОЖНО да ти налят нов софт в Прелюда през ОБД буксата. ЕПРОМ-а в ECU-то е 27C256 и е OTP (one-time programmable), което ще рече, че за да правиш каквото и да е, трябва да го извадиш и на негово място да сложиш друг в който предварително си записал съответния нов софт. В цялата операция никъде не се ползва ОБД буксата за "наливане на софт" или друга подобна операция.
Това ми беше забележката, а не че хората не са грамотни. Извинявай ако съм те засегнал!
Едит: @eDaniel, като цяло си прав, но "и баба знае" да вади много коне от обороти (на атмосферка) или от налягане (на турбо). Целта на настройката според мен не трябва да е толкова насочена към максимума, а към формата и положението на кривите на върт. момент и мощността. Разбираш ме какво искам да кажа.
Редактирано от aλexandro - Петък, 01.06.2012, 09:43:54 |
|
| |
NSBOP | Дата: Петък, 01.06.2012, 09:55:43 | Message # 15 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Това е една от разликите между H23A2 и H22A2 Хубаво е да имаш много въртящ момент на всички обороти, но за мен е също толкова хубаво и една малко по неравна графика с пик във високите обороти. Едно от нещата, които най-много харесвам в Хондите са именно оборотите. H22-ките развъртат като миксер или кафемелачка
|
|
| |