Борба с ръждата по задните вежди
|
|
persssi | Дата: Четвъртък, 15.08.2013, 11:31:19 | Message # 1 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
| Имам колата от повече от5 години, закупих я на 75 000 км. от човек, който сам си я беше купил от Италия. По тази причина смятах, че няма да имам проблеми с ръждясването и ще остане завинаги лъскава. Дори преди няколко години, когато един колега ме посъветва да махна уплътненията на задните вежди, защото щели да ръждясат по-бързо, изобщо не му обърнах внимание. Знаех, че колата ми е внесена от Италия и бях сигурен, че такова нещо не може да й се случи, а и щом от Хонда са поставили уплътнения, значи трябва да седят.
Харесвам си Перлюда и го карам непрекъснато, когато съм в София, ходя с него на работа, карам го в дъжд и зимата в най-големите снегове и ледове. Предполагам благодарение най-вече на солта или каквото там хвърлят зимата по улиците, миналата година забелязах една малка точица ръжда само на единия заден панел. На мене ми се стори като нищо, но двама бояджии, като я видяха, казаха, че веждите ми били „тръгнали“ и нямало оправия, само да се сменят с други. Реших да отложа момента със смяната и да се опитам да ги оправя сам или поне да задържа положението за година, две. Идеята ми беше, че ако се обработи ръждата и след това се изолира и не влиза повече влага и кислород, теоретично процесът трябва да спре.
За съжаление такава обработка май си остава само теория. Като начало отидох в Баухаус и купих най-скъпия ръждопреобразувател и едно боди специално за долната част на купето, което защитава от камъчета и пази боята.
Бодито е най-лявото на горната снимка.
Махнах задната броня и гумите и започнах първо с основно почистване с вода и гъба . Супер тъпо ми стана, когато погледнах от долната вътрешна част на калника и това, което видях, направо ме отчая. Малката точица на лицевата страна на панела беше като върха на айсберга, а отдолу всичко беше доста ръждясало. Дори на дясната страна имаше една дупка в метала с големина около 1см, колкото да си пъхнеш малкия пръст.
Аз вече бях решил, така че почистих ръждата, колкото можах с четка и шкурка, намазах с преобразовател яко и на следващият ден започнах да боядисван с въпросното боди.
Редактирано от persssi - Четвъртък, 15.08.2013, 11:59:46 |
|
| |
persssi | Дата: Четвъртък, 15.08.2013, 11:37:43 | Message # 2 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
| Бях много доволен от резултата и се обнадеждих, че съм закрепил положението, та дори и повече. За съжаление не махнах уплътненията на калниците и не видях, какво всъщност е отдолу.
|
|
| |
persssi | Дата: Четвъртък, 15.08.2013, 11:40:41 | Message # 3 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
|
Това беше миналата година.След зимата за мое съжаление видях, че точицата с ръжда на задния панел са се увеличили доста и когато при смяната на гумите погледнах отдолу.... егати разочарованието. Там, където преди имаше ръжда, сега имаше дори повече и дупката в калника ясно се виждаше. Бодито не е лошо, защото където нямаше ръжда, се беше хванало добре и не беше паднало, но където го бях нанесъл върху ръждата, беше изпопадало или начупено.
По моите критерии не бих го оценил многовисоко, защото тук таме се беше напукало, но не е лош продукт, и ако го нанасяте върху стабилна основа сигурно ще е ОК.
Редактирано от persssi - Четвъртък, 15.08.2013, 12:01:50 |
|
| |
persssi | Дата: Четвъртък, 15.08.2013, 11:48:17 | Message # 4 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
| Реших да продължа неравната борба с някаква боя от тези, които се нанасят директно върху ръждата и реагират химически с нея, например Hammerite.
Hammerite Underbody Seal Black with Waxoyl
Този модел го нямаше в магазините в България и почти го бях купил от ebay. http://www.ebay.co.uk/itm....005eb75
Зачетох се в някакви американски форуми и статии и там твърдяха, че Hammerite е станал много комерсиален и вече не бил, както прeди 20 години, когато ако намажеш нещо с него, направо бил като вълшебно покритие. Много повече хвалеха някаква боя POR15 или Paint On Rust, която се използвала за лодки и от реставратори на автомобили. Според мненията била супер добра.
Реших да пробвам с нея, въпреки, че цената й също е мнооого добра , един литър във Виена струва 44 EUR, а в ebay.co.uk беше дори повече.
Купих този Starter Set:
http://por15.at/html/superstarterkit.php http://www.por15.com/SUPER-STARTER-KIT--Black_p_11.html
който включва
POR-15 MARINE CLEAN Почиства и обезмаслява.
http://www.por15.com/MARINE-CLEAN_p_14.html
POR-15PREP & READY
Осигурява по добре адхезия и създава някакъв Цинк-Фосфатен слой (zinc phosphate), който прави връзката между метал и боята още по-добра. Освен това е нещо като ръждопреубразувател, който неутрализира ръждата и почиства още веднъж метала.
http://www.por15.com/PREP-READY-_p_15.html
POR-15 Боя
http://www.por15.com/POR-15-Rust-Preventive-Paint_c_11.html
|
|
| |
persssi | Дата: Четвъртък, 15.08.2013, 11:56:27 | Message # 5 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
| Това е в общи линии, следващата процедура, беше отново да махна гумите, задната броня и праговете. Този път уплътненията на калниците вече ги нямаше и дори изрязах леко с флекса 5 мм. от ръба на веждите.
Почистване с вода отново и после яко с препаратите, както е описано в документацията им. Кутийката с боя от 115 мл не е никак голяма, но се нанася доста тънко и покрива доста. Стигна ми за задните вежди и праговете, дори мацнах тук таме по теглича и под бронята за проба .
Боята изглежда супер, дори нанесена с четка, след това стои супер гладка и гланцирана, все едно е пръскана с пистолет. Освен това е супер яка и в продължение на седмица не можах да я изчистя от ръцете и главата си хехе. Дано е такова куче и върху колата.
За съжаление не можах да снимам този път, защото ме беше страх да не боядисам телефона, а и доста бързах.
Като цяло съм доволен, изглежда добре, но не тая особени надежди и ще изчакам да мине време. Ако след зимата нещата все още са добре... тогава ще се радвам.
Планирам да запълня дупката в калника с това:
http://www.por15.com/EPOXY-PUTTY_p_54.html
Пише направо, че е вълшебен продукт, лесен за моделиране и след това супер здрав, можа да се пробива и шлайфа, и отново много препоръчван от реставратори на коли.
От вътрешната страна на калниците ще се опитам да боядисам със същата боя до където мога да стигна и после ще ги напръскам с това:
http://www.ebay.co.uk/itm....13828ea
Знае ли някой, като махан задните седалки, всички тапицерии и пластмаси от багажника, до къде ще мога да стигна с четката. Ще мога ли да боядисам ръба калниците, но отвътре???
|
|
| |
Mkilla | Дата: Четвъртък, 15.08.2013, 12:05:12 | Message # 6 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Много хубава тема си започнал.От опит това , което до момента съм използвал като препарати съм най-доволен от бодито на Car System.Според мен за момента надали има по-добро от него.Не се чупи и стои лепкаво на пипане 3-та година като реално и гаранцията която му дават е толкова.За жалост ако има тръгнала ръжда не помагат никакви бодита и препарати а рязане до здрав метал и заварка или подменяне на целият детайл...Ако един автомобил е от южните части на Италия според мен шанса да има ръжда е сведен до 0%.Трябва да е имало или удар или да е карана там , където зимата са мятани разни препарати.Според мен , махни уплътненията и виж там как е дереджето.Поръчай си 2 нови от общите поръчки и си ги монтирай ако всичко е окей.При мен нещата 2011г. изглеждаха ето така от долу :
Когато няма никаква ръжда както в моят случай и запечаташ всичко с качествено боди си решаваш проблема за доста дълго време с ръждите по купето.Естествено , че от кофти солите които мятат и при нас , тръгват наченки на ръжди по шенкелите , накрайници и тн.. но там където е минало бодито няма и помен от ръжди а все пак най-важно е купето.При първа възможност ще снимам колата отново на канал и ще кача снимки в тази тема но скоро когато бях в Юби Ко и я оглеждах нещата изглеждаха по същият начин.За веждите Garfi беше споменал , че се натрупва кал и други мизерии точно над тях и е прав.Скоро ги чистих и имаше доста сабрана кал но ръжди не Сашо , пробвай боята на HAMMERITE за ръждивите места.
Ето и снимка от преди малко на веждата : Ето и снимка на Нисана от Австрия , 6 години по-късно.Като го внесохме буквално светеше :
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
Mkilla | Дата: Четвъртък, 15.08.2013, 12:08:17 | Message # 7 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Задните седалки като ги свалиш няма как да бръкнеш от вътрешната страна на калника.Вдигни си колата на крик , свали гумата и обработвай смело ламарините.Гледай само да не боядисаш амортисьорите.Съветвам те за боди да използваш ето това :
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
persssi | Дата: Четвъртък, 15.08.2013, 13:11:27 | Message # 8 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
| Quote (Mkilla) Според мен , махни уплътненията и виж там как е дереджето.Поръчай си 2 нови от общите поръчки и си ги монтирай ако всичко е окей. Както съм писал и в поста, уплътненията ги махнах и не мисля да слагам други, дори нови. Според мен доста помагат да се задържа влага и да ръждясват калниците.
Quote (Mkilla) Сашо , пробвай боята на HAMMERITE за ръждивите места. Реших да пусна темата, за да покажа още един алтернативен продукт, който не е толкова популярен в България а именно боята, които съм използвал за ръждивите места
Това, което се чудя, е дали върху боята да не намажа някакво боди, което има по-добра механична защита или с боя ще е достатъчно.
|
|
| |
Mkilla | Дата: Четвъртък, 15.08.2013, 13:30:26 | Message # 9 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Сори , не съм го прочел , че си ги махнал вече.Виж , дори и няколко слоя боя да намажеш + няколко ръце боди ако не си отстранил ръждата добре тя пак ще избие.Трябва да се махне до здраво за да има ефект.Чак след това се обработва метала.Ако не отстраниш добре ръждивите места само ще запечаташ "огнището" и ще стане още по-зле.До здраво разбирай метала да светне и тогава го обработваш.Имаше и такива препарати които свалят повърхностният слой ръжда но не знам как се казват.
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
persssi | Дата: Четвъртък, 15.08.2013, 14:49:54 | Message # 10 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
| Quote (Mkilla) дори и няколко слоя боя да намажеш + няколко ръце боди ако не си отстранил ръждата добре тя пак ще избие.Трябва да се махне до здраво за да има ефект.Чак след това се обработва метала.Ако не отстраниш добре ръждивите места само ще запечаташ "огнището" и ще стане още по-зле. Ето това е нещото, което не ми се ще да приема и според описанието на боята от горния ми пост, тя може да се нанася директно върху ръждата. Поради молекулярната и структура и поради факта, че не е пориозна, е много еластична и здрава, би могла да изолира ръждата и тя да не се появи отново.
Разбира се това са до голяма част рекламни изказвания, но аз се надявам, че както навсякъде, когато купиш точния продукт с достатъчно високо качество, то резултата ще е добър. Не ми се ще да мисля, че има ли точка ръжда някъде, тя трябва да се изреже до здраво и да се подмени парчето с ново.
Факт е, че при подмяната на парче метал по автомобила, визирам смяната на веждите с други, металът се заварява, а при този процес се "вкарва" кислород и металът се оксидира. Това спомага за по-лесната поява на ръжда в бъдеще. Това ме кара да мисля, че третирането със всякакви скъпи бои, специални китове и восъци е за предпочитане, защото колкото и скъпа да е боята, ако успее да спести или отложи тенекеджийската работа и боядисването, дори е по на сметка.
Ето и сайта на фирмата, за восъците, които се пръскат във вътрешната страна на калниците. Доста ги хвалят в една тема от английските форуми:
http://www.bilthamber.com/cavity-waxes/dynax-s50
В темата са описани и препаратите за почистване на ръжда:
http://preludeuk.forumup.com/viewtop....eludeuk
|
|
| |
Mkilla | Дата: Четвъртък, 15.08.2013, 15:54:43 | Message # 11 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Реално ти не спираш ръждата Огнището си работи но ти не му позволяваш да излезе навън а точно обратното...отива навътре.Ако някой има повече опит нека пише.Според мен правилният начин е с шкурката до здраво или ако се налага и има чак пробойни направо да се реже.Поради тази причина не сме тръгнали да правим и Нисана.Там не става с шкурене а трябва рязане на веждите.Лошото при лугата е , че тя се набива и в гредите и няма спасение.Затова като чуя за кола от Германия на 10 години ми става лошо.Сабери 2-3 мнения от добри тенекиджии и кажи какво са ти казали.Те поне са се нагледали на какви ли не автомобили.
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
Garfi | Дата: Четвъртък, 15.08.2013, 20:01:51 | Message # 12 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Той persssi малко драматизира. Положението не е толкова зле, казвам го като се базирам на моя гнилоч. Факт е обаче, че ръжда тръгне ли няма оправия, само може да се забави процеса.
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Четвъртък, 15.08.2013, 20:25:29 | Message # 13 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| А помните ли едно време минуим и безир като се омешат и нанесат вьрху метала? НЯма махане на това покритие и доста успешно неутрализираше рьждата. Такова покритие сьс влекса сьм го тьркал. На едната от колите ми , жалко че не е при мене вече за да видя резултатите бях рязал до здраво предните калници и ги изградих с нова ламарина, след това ги изтьрках до ламарина целите и ги калайдисах с поялник от вьтрешната страна. След това залепих стьклопалстово платно сьс нитроцеулозна боя и го залях сьс еполсидна смола . Отгоре боди и още 2 рьце боя Сигурно и да е изгнил калника е останала отливката от стьклопалстовото одяло и смолата ) Саше браво за хубават тема и информацията за вьпросните бои. По натам ще те питам от кьде си ги купил точно за да купя и аз .
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
eldesa | Дата: Четвъртък, 15.08.2013, 21:16:36 | Message # 14 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| според мен до 2 години ще е същото положение ,ръждата ще пробие.колкото и добре да е направено имало ли е ръжда пак ще пробие но първо отвътре и после ще издуе и на вън.За това ми трябваха задните вежди от синия италианец за да се опитам да направя отливка и да изработя веждата от друг материал и после да е залепя с нещо или да е нитовам, но проекта пропадна засега.
|
|
| |
ggushterov | Дата: Четвъртък, 15.08.2013, 21:19:15 | Message # 15 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| Quote (eldesa) според мен до 2 години ще е същото положение ,ръждата ще пробие.колкото и добре да е направено имало ли е ръжда пак ще пробие но първо отвътре и после ще издуе и на вън.За това ми трябваха задните вежди от синия италианец за да се опитам да направя отливка и да изработя веждата от друг материал и после да е залепя с нещо или да е нитовам, но проекта пропадна засега. Човек пазя ти веждата но е толкова крива че чак няма да повярваш като я видиш
|
|
| |