Forum moderator: ZAPPA, NSBOP, batkosio  
Термостат от Mazda 323f на prelude H23 ?
VIPER-CHДата: Събота, 16.06.2012, 23:16:57 | Message # 16
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Аз също бих взел за модела.

"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
rollinДата: Неделя, 17.06.2012, 01:56:29 | Message # 17
Джудан (10)

Град/Държава: Pyrvomay/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1271
Статус: Офлайн
Термостата е сложен от вчера и мотора вече си загрява нормално :)
С предните 3 термостата които бях купил(дето ги дават баш за Х23) температурата на охладителната течност седеше на 80градуса.
С Маздиния термостат сега ми държи 94-96 градуса като на климатик не надхвърля 96градуса, а ако е без климатик стига до 99 което леко ме притеснява.
Системата ми е пълна с антифриз(син, ако има значение) та ми е интересно при какви градуси би заврял той?
Според мене няма да заври като водата на 100градуса, а и още повече, че с-мата е под налягане и това малко или много пак е някакъв катализатор за забавяне на завирането?


0898 765 126 - Недко
www.caraudio-bg.com
Ground Zero BG във facebook


Редактирано от rollin - Неделя, 17.06.2012, 01:57:25
 
MkillaДата: Неделя, 17.06.2012, 08:18:55 | Message # 18
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Като го прегрееш мотора колега ще разбереш на колко е затварял/отварял ;)

Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now
 
ms_autoДата: Неделя, 17.06.2012, 20:06:18 | Message # 19
Нидан (2)

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 38
Статус: Офлайн
VIPER-CH ако имаш път към Търново винаги си добре дошъл... ще ти обясня цветно и подробно всичко което не ти е ясно, за какво иде реч и ще ти покажа на практика какви са резултатите от подобни експерименти! Дано само колегата не е изхвърлил последната пръсната кратуна за скрап!

След като и ти ако не дай боже ти се наложи да сменяш термостат ще си търсиш "двойнодействащ" същия като "за модела" и НЯМА да си мотираш на двигателя термостат различен от предвидения от инженерите в ХОНДА... нещо не схващам в каквко точно се опитваш да ме убедиш... а и няма нужда да ми обясняваш повече! Ако смяташ че НЯМА ПРОБЛЕМ да смениш единия с другия... действай - махни си оригиналния термостат и си сложи какъвто сметнеш за най-подходяш!

Не е коректно да насърчаваш колега да си прави експерименти които са с доказано ЛОШ и доста СКЪП краен резултат!

Не ме разбирай погрешно, в поста ми няма нищо лично... и аз не се заяждам... просто този филм съм го гледал и то не веднъж с коли на мои клиенти които са си правили същия експеримент... и на финала леят сълзи като сини сливи...

Живеем в свободна държава и всеки може да прави с колата си каквито експерименти намери за добре и rollin е доказателство за това!

Моята молба към него е просто да ни държи в течение как се държи двигателя във времето с еднодействащ термостат от МАЗДА... не че не знам какъв ще бъде крайния резултат но... както казах вече... живеем в свободна държава!!!

Успех на rollin и дано Маздовия термостат да не му създава грижи!
 
VIPER-CHДата: Неделя, 17.06.2012, 21:05:40 | Message # 20
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Quote (ms_auto)
нещо не схващам в каквко точно се опитваш да ме убедиш... а

Не се опитвам да те убедя,просто зададох въпроси на които ти не ми отговори и няма как на някои да ми отговориш понеже няма логика и твърденията ти са грешни.Няма как да накараш двг да загрее по-бързо с отворен термостат,среден или голям кръг.
Quote (ms_auto)
Не е коректно да насърчаваш колега да си прави експерименти които са с доказано ЛОШ и доста СКЪП краен резултат!
Ето,че пак грешиш.Не насърчавам никого а изказвам мое мнение ;) Написах го няколко пъти.
И да,предпочитам да си сложа за модела но не мисля ,че ще е проблем да кара временно с този.Факта,че коментираме част от друга кола за монтаж на нашите не ме радва особено.Това не е гума :D
Quote (ms_auto)
VIPER-CH ако имаш път към Търново винаги си добре дошъл...
Благодаря за поканата колега,на 25 този месец ;)
ще го напиша още веднъж;
Никого не ангажирам с мнението си!!!


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
rollinДата: Неделя, 17.06.2012, 22:10:00 | Message # 21
Джудан (10)

Град/Държава: Pyrvomay/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1271
Статус: Офлайн
За сега всичко е ОК, ще изчакам да стане малко по топличко да видим каква ще е хавата :)
Все още никой не е казал нищо по въпроса: -На колко градуса ще заври с-мата при положение, че е с антифриз?


0898 765 126 - Недко
www.caraudio-bg.com
Ground Zero BG във facebook
 
VIPER-CHДата: Неделя, 17.06.2012, 22:25:27 | Message # 22
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
До 120 гр. не би трябвало да заври.Зависи и от антифриза.

"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
rollinДата: Неделя, 17.06.2012, 22:30:07 | Message # 23
Джудан (10)

Град/Държава: Pyrvomay/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1271
Статус: Офлайн
Ами антифриза е син, четох на бутилката ама нищо не пише относно температурата на завиране... само пише, че уж държи на -60 градуса

0898 765 126 - Недко
www.caraudio-bg.com
Ground Zero BG във facebook


Редактирано от rollin - Неделя, 17.06.2012, 22:30:20
 
VIPER-CHДата: Неделя, 17.06.2012, 22:38:34 | Message # 24
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Има антифризи с малко по- висока точка на кипене но това си е друга тема а иначе водата охлажда най-добре.Лошото е,че замръзва :D

"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
ZAPPAДата: Неделя, 17.06.2012, 22:48:54 | Message # 25
ARTIST

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
Available to users only

PRELUDE 2.2 TYPE S
 
ms_autoДата: Събота, 23.06.2012, 23:10:21 | Message # 26
Нидан (2)

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 38
Статус: Офлайн
Quote (rollin)
...Все още никой не е казал нищо по въпроса: -На колко градуса ще заври с-мата при положение, че е с антифриз?


...и няма да ти каже... ама можеш да го сметнеш...
За целта... нужната ти информация и помагала са следните:
1. Лабораторен термометър отчитащ поне до 150 градуса за да си сигурен че показанията му окло 100-те градуса ще са точни!
2. Канче и котлон!
3. Трябва да знаеш на каква надморска височина се намираш!
4. Трябва да си наясно клапана на капачката на радиатора при какво налягане се отваря РЕАЛНО за да прехвърли теност в компенсационното казанче!

Ред на работа:
1. Сваряваш едно канче от същия антифриз който си налял в системата без значение какъв е, от къде е и колко струва... и установяваш при каква температура точно твоя антифриз си променя агрегатното състояние т.е. достига точката си на кипене или... "завира"
2. Правиш изчисленията и разбираш ТОЧНО при каква температура антифриза ти "завира" ТОЧНО в твойта кола - ТОЧНО там където правиш теста!
3. Ако не знаеш как да го сметнеш - потърси в google или в учебник по физика как се изчислява температурата на кипене - "завиране" на водата която е основната съставка на антифриза... и как се променя тази температура в зависимост от надморската височина и когато е под налягане в затворена система!
Успех при смятането!

Quote (VIPER-CH)
Благодаря за поканата колега,на 25 този месец

Както казах ДОБРЕ ДОШЪЛ СИ!!! Сложил съм суфрата вече... и покрай хапката и пийката ще ти покажа ТОЧНО къде е разликата между МАЗДА и ХОНДА в концепциите им за охлаждане на двигателите които произвеждат...
Само едно жокерче ше ти метна на първо време... намери информация къде е разположен термостата на ХОНДОВИЯ двигател и къде е разположен същия в МАЗДОВИЯ двигател СПРЯМО ВОДНАТА ПОМПА :D ;) и после ше продължим мъдруванията по темата alco

Quote (VIPER-CH)
Има антифризи с малко по- висока точка на кипене но това си е друга тема а иначе водата охлажда най-добре.Лошото е,че замръзва


Възможно е да съм проспал някой друг час по ДВГ... ама като учехме за охладителната система си спомням че освен "охлаждаща" антифриза има и друга функция... "но това си е друга тема" ...и както казва Стоянчо...

Quote (ZAPPA)
...Сложи си OEM термостат (струва $17) и HONDA антифриз, и всичко ще е по учебник. За какви мазди говориш, въобще?


Мисля че поста на Стянчо е прекарасен за да приключим темата за сега и да изчакаме резултатите от експеримента на rollin.

rollin... пожелавам ти от все сърце Аз да съм в грешка и двигателя ти да работи безпроблемно с МАЗДОВИЯ термост и да не ти създава никакви проблеми!!!
 
VIPER-CHДата: Събота, 23.06.2012, 23:30:58 | Message # 27
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Quote (ms_auto)


Възможно е да съм проспал някой друг час по ДВГ... ама като учехме за охладителната система си спомням че освен "охлаждаща" антифриза има и друга функция... "но това си е друга тема"

Да,етиленгликола е антикорозионен :) Грешката е моя исках да напиша охладителна течност а не вода и не антифриз.Има такива с подобро качества за охлаждане които не съдържат гликол но замръзват при нула градуса.А иначе водата е най-добрия охладител като качества.Концентрирания антифриз охлажда много по-малко от разредения и такива неща...
Купувал съм антифриз за мотоциклет "мотул" на който му дават 10 градуса по-висока температура на кипене.В моторните спортове никой не използва антифриз.


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
VIPER-CHДата: Събота, 23.06.2012, 23:36:33 | Message # 28
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Една статия от нета....не съм я чел до края но пише разни неща.

Антифриз (от гръцкото ???? — "против, срещу" и от английското freeze — "замръзвам") е течност, която не замръзва при ниски температури и се използва за охлаждане в двигатели с вътрешно горене. В качеството на антифриз се използва смес от етиленгликол, пропиленгликол, глицерин, алкохол и някои други съставки, примесени с вода. Целта на антифриза е да предотврати фаталното за двигателя замръзване на течността в охладителната система при ниски температури.

Вода
Коя течност охлажда най-добре ?
Противно на очакванията, водата е течността с най-добри охлаждащи свойства. До достигането на точката си на кипене, водата отнема топлината много по-добре от който и да било антифриз. В един идеален свят всички радиатори биха били пълни с чиста вода, и дискусията би спряла до тук.
За съжаление обаче именно в израза "до достигането на точката си на кипене" се крият детайлите които променят всичко. В момента в който водата кипне, нещата естествено тръгват на зле: при кипване водата губи контакт с повърхността която трябва да охлади. При липса на контакт - липсва и отвеждане на топлината. А в момента в който това отвеждане на топлината престане, главата прегрява, цилиндъра също. Получава се затворен кръг, чийто резултат е изкипяла вода и пълна липса на охлаждане. Следваща спирка - сервиза.

Мога ли да ползвам чешмяна вода ?
Чешмяната вода съдържа прекалено много минерали - калций, магнезий, понякога хлор и флуор, както и различни други елементи които с нагряването се отделят и наслагват по охладителната система с всяко запалване и влизане в температура на двигателя. Тези отлагвания в крайна сметка могат не само да запушат охладителните магистрали, но и с наслагването си по стените им създават изолационен слой, който пречи на топлообмена и на охлаждането на тези повърхности.

Гликол
Гликолът е една от основните съставки на антифриза. При смесване с вода не само смъква точката на замръзване далеч под 0°C, но и вдига точката на кипене над нормалните 100°C на чистата вода. Основните видове гликол употребявани при производството на антифриз са два - етиленгликол и пропиленгликол.

Етиленгликол
Етиленгликолът е по-ефикасен в охладителни течности от пропиленгликола. В смес с вода при съотношение 50/50, точката му на замръзване е почти -37°C, а точката му на кипене е 130°C (и в двата случая - при налягане една атмосфера). Проблемът с употребата на етиленгликол е че е силно токсичен и при поглъщане е смъртоносен. На вкус е сладък, което го прави особено опасен капан за малки деца. Изхвърлянето на антифриз или съхраняването му на места където може да бъде достигнат от деца е опасно - това е една от причините на мястото на етиленгликола често да се ползва пропиленгликол.

Пропиленгликол
Пропиленгликолът е алтернатива на етиленгликола при производството на антифризи. Ефикасноста му не е толкова висока - при налягане една атмисфера точката на замръзване на смес 50/50 с пропиленгликол с вода е -32°C, а точката на кипене е 125°C. Цената на етиленгликола като суровина е два пъти по-висока от тази на етиленгликола.

Смеси
Точката на кипене на чистият етиленгликол е 197°C. Защо е нужно тогава да се сипва смес 50/50 с вода, вместо чист етиленгликол ?
Причината е че етиленгликолът просто отвежда топлината далеч по-зле от водата.
По тази причина, всеки антифриз на гликолна основа е компромис - температурата му на замръзване е далеч по-ниска от тази на водата, температурата му на кипене е по-висока от тази на водата, но това далеч не означава че охлажда по-добре от водата - напротив. При това положение, антифриз с високо съдържание на гликол ще охлажда всъщност по-зле от колкото такъв с ниско съдържание на гликол. При двигатели с ниска работна температура, охлаждането с вода ще е по-ефикасно отколкото с антифриз.

Добавки
Освен гликоли, в състава на антифризите влизат различни видове добавки, всяка със специфична функция:
Инхибитори на корозия
Съприкосновението на повечето метали с вода е предпоставка за корозия. Дори при дестилирана или дейонизирана вода, постоянните цикли на загряване и охлаждане, заедно с движението на водата по охладителната магистрала, отмиват нечистотии от метала и ги размиват във водата. Ефектът е същият като каране с чешмяна вода - образуват се същите налепи по охладителната магистрала като при употребата на вода съдържаща минерали.
За да се предотврати корозията, в охладителните течности се слагат инхибитори на корозия - най-често нитрати и силикати при автомобилните антифризи. Именно изобилието на силикати при автомобилните антифризи е един от факторите който е потенциален проблем при употребата им в мотоциклетни двигатели. Силикатите са вредни за алуминиевите блокове и бързо зацапват водните помпи.

Мазане
Водата не блести с някакви особени мажещи свойства, и не спомага за мазането и запазване гъвкавостта на семерингите и на елементите по водната помпа. При изсъхване на семеринг на водната помпа уплътнението се нарушава, и е възможно протичане на охладителна течност в маслото. Антифризите съдържат разтворима във водата силиконова добавка, която им придава мажещи свойства без да отнема от охладителните им свойства.

Добавки против запенване
Поставянето на всяка течност в постоянно движение и завихряне е силна предпоставка за образуване на пяна. Пяната в охладителната течност има ефект на изолиращ слой между течността и повърхността от която трябва да се отведе топлината. Запазването на оптимален контакт между течността и нагорещената повърхност е изключително важно, и всякакво запенване на течността трябва да се предотврати.
За целта се добавят добавки на силиконова основа, които правят течността прекалено "хлъзгава" и не позволяват образуването на мехурчета въздух.

Сурфактанти (повърхностно активни вещества - ПАВ)
ПАВ намаляват повърхностното напрежение на охладителната течност и и позволяват този начин да "обгърне" по-плътно микро-грапавините по повърхността която трябва да охлади. Накратко - подобряват контакта между течността и повърхността за охлаждане. Колкото по-лесно течността обгръща метала който трябва да охлади, толкова по-дълбоко прониква в различните микро-грапавини и неравности и толкова по-ефикасно е отнемането на топлината.

Силикати
Силикатите са сред най-ефективните антикорозионни вещества които могат да се добавят в охладителна течност, и се употребяват щедро в автомобилните охладителни течности. В автомобилните охладителни системи детайлите рядко са толкова малки колкото в мотоциклетните системи, и силикатите не са особен проблем.
Всеки четвърти антифриз на пазара дава някакви отклонения от заложените стандарти. Това установи изследване на единствената на балканите лицензирана лаборатория за нефтопродукти към “Приста Ойл”.

8 НЕЩА, КОИТО ТРЯБВА ДА ЗНАЕТЕ

1. Смяна на антифриза
Срокът за смяна зависи от препоръката на производителя на охладителната система (респективно производителя на двигателя). Сигурен показател за изчерпването на антикорозионните добавки е смяната на цвета на антифриза. Това е сигнал за начало на корозия в охладителната система, налагаща смяната. За модерните двигатели се използват антифризи на основата на добавки на соли на органични киселини т.нар. LongLife антифризи. При тях се препоръчва смяна на 650 000 км пробег (или 8000 часа), когато се използва в камиони и автобуси; и на 250 000 км пробег (или 2000 часа) за леки автомобили.
Смяната на охлаждащата течност се препоръчва на всеки 5 години или след изминаването на гореспоменатия пробег (което от двете се случи първо).

2. Доливане на течност
Недопустимо е доливане само на антифризен концентрат. Неподходящото съотношение на вода и етилен гликол може да доведе до влошаване на топлоотвеждането и прегряване на системата. Ето защо количеството на етилен гликол и вода трябва да е добре балансирано. По-високото количество на антифризен концентрат понижава течливостта на охлаждащата течност и намалява нейната способност да отвежда топлина.
Високото количество вода не осигурява достатъчна защита на течността от замръзване, а ако процентът вода е над 70, тогава и защитата от корозия е недостатъчна. Когато съдържанието на вода е над допустимото, при ниски температури течността замръзва и може да доведе до спукване на радиатора и дори на блока на двигателя.
За нашия географски район е подходящо съотношение 1:1. При него се постига температура на начало на кристализация минус 37 градуса.

3. Цветове
Всички производители на автомобили имат изисквания към типа на охлаждащата течност. Това е свързано с металите, които те използват за конструкцията на двигателите и охлаждащата система, а това от своя страна е обвързано и с типа на добавките за антифриза. В много от тези спецификации се определя и цветът на охлаждащата течност. Така например VW регламентира в спецификациите G12 и G12 + цвета на антифриза, които са съответно червен и виолетов.
Почти всички големи фирми за антифризи, произвеждащи обикновени и LongLife антифризи, ги маркират с различни цветове - най-често син или зелен за обикновения и от оранжев до червен за LongLife.

4. Смесване на обикновен антифриз с LongLife антифриз
Не е желателно смесването на антифризи, съдържащи фосфати, нитрити и силикати (обикновени) с такива, произведени с органични инхибитори на корозия (LongLife). В краен случай това може да се направи, но трябва да се знае, че качествата и предимствата на LongLife антифриза се губят и на практика се обезсмисля неговото използване.

5. Може ли през лятото да се кара с вода, а само през зимата да се използва антифриз?
Недопустимо е използването само на вода, като охлаждаща течност, тъй като водата предизвиква силна корозия. Антифризът представлява добре балансирана смес от добавки, които осигуряват и защита от корозия на металните части на двигателя и охладителната система.
Освен това той е с по-висока температура на кипене в сравнение с водата. Това намалява загубите от изпарение и кавитациите по водната помпа, причинявани от мигновеното изпаряване. Не е за пренебрегване и по-доброто смазване на водната помпа, което осигурява антифризът. С две думи, трябва да се търси баланс между съотношението вода и антифриз. Балансът 1:1 гарантира максимална защита от корозия и прегряване целогодишно.

6. Има ли антифризи с концентрация минус 76 - 80 градуса?
Няма такива понятия за концентрация. Най-често използваните антифризи са на основа етилен гликол. Температурата на топене на чистия етилен гликол е минус 12,9 градуса. Само след смесване с вода неговите свойства се подобряват, т.е. температурата на начало на кристализация се понижава. Антифризният концентрат съдържа до 5 % вода.Температурата на начало на кристализация на такъв концентрат е около минус 72 градуса.

7. LongLife антифриз за стари автомобили?
Без проблем може да се използва, но е добре да се направи промивка на системата преди това.

8. Чешмяна или дестилирана за разреждане?
Има голямо значение каква вода ще използвате. Твърдата формира метални (калциеви, магнезиеви) соли, които се отлагат по стените на охладителната система под формата на котлен камък и влошават охлаждането. В модерните антифризи се добавят стабилизатори, които предотвратяват въздействието на твърдата вода, но е по-добре и се препоръчва дестилираната.

ИЛИ С НЯКОЛКО ДУМИ
Служи за:
1. Отвеждане на топлината от двигателя.
2. Антикорозионно действие.
3. Смазващо действие.
Трябва да има следните качества:
1.Да щади пластмасовите и гумени детайли
2.Да щади различните видаве метали
3. Да не замръзва /дори под точката на замръзването на която пише на етикета, той се сгъстява и става на желе, но не замръзва/
4. Да не кипи и да образува пяна и въздушни мехурчета. Това става лятото и при високи температури на ДВГ при всоки обороти. Т.е. има висока темп. на кипене - над 130 градуса.
5. Да има висок коефициент на топлоотдаване
6. Да е екологичен
7. Да е безопасен
Видове:
1.Спиртни
2.Солени
3. Етилгликолови/син/ - смяна на 2-3 год. Много вреден за хората и околната среда. Забранен в някои страни.
4. Гликолови /зелен/- смяна на 2-3 год.
5. Карбоксилатови /червени/ - смяна на 4-5 год
Има обачи фирми производителки, които имат собствена цветова скала. На опаковката задържително трябва да има обозначение на стандарта на който отговаря течността вътре.
Правила за смяна и избор на антифриза:
1.Сипва се само каталожно предписаният.
2. Долива се само антифриз със същия цвят.
3.Чете се инструкцията на опаковката. За съотношение - антифриз-вода!

Финално:
1. Икономията от некачествен антифриз рефлектира след време в/у много по-скъпи ремонти.
2.Лошият антифриз не предотвратява образуванета на накипи /отлагания по стените/ с което увеличава температурното натоварване на мотора, разхода на гориво се увеличава до 10%.
3. В някои случаи от промяната на цвета и състава му, може да се съди за състоянието на мотора.
4. Задължителна смяна според предписнията.

Бърза и проста проверка за менте!
1. Слагате чаша с течността която сте купили в камерата на хладилника. Ако е менте, ще стане на бучка лед. Ако е добър, ще стане на желе, без да увеличава обема си.


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
JackДата: Неделя, 24.06.2012, 04:41:48 | Message # 29
Нанадан (7)

Град/Държава: Atlanta/United States
Група: Напреднали
Съобщения: 255
Статус: Офлайн
маалеее тука се изнасят лекции от един никакав термостат.Колега сложи си термостат предназначен за твоя двигател и си сложи какъвто антифриз си имаш.Колкото до думата антифриз то на англииски означава-против замръзване.Колкото за термостата с двата кръга то колегата е прав.
 
GarfiДата: Неделя, 24.06.2012, 10:47:21 | Message # 30
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Quote (Jack)
.Колкото до думата антифриз то на англииски означава-против замръзване.


Съмнявам се някой от форума да не знае това :D
 
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda