Forum moderator: ZAPPA, batkosio, NSBOP  
От климатик към климатроник
GarfiДата: Неделя, 05.01.2014, 14:01:30 | Message # 31
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Quote nightfighter ()
Това което все още не ми е напълно ясно, и за което ме интерисува вашето мнение (най-вече въпроса е към Batkosio, но и всяко друго мнение е добре дошло) е : Датчика за температура на радиаторчето (heater core temperature sensor)  не съм го включил, датчика го имам,но на кабелния сноп кабела за включването му го няма. Ясно ми е че този сензор го има само при климатроника преди фейслифта,но понеже при мен нещата са ,,сбирщаин" нямам представа моето управляващо устройство какво е. Имам две такива устройства, и двете работеха еднакво при пробата.
Освен това в схемата този датчик го няма.Сега дилемата е дали да го включа и да пробвам как ще работи, или да не го слагам.Какво прави този датчик,подобрява ли с нещо системата на климатроника?


Едва ли ще ти е от полза, но при 5та ген. тази "функция" е възвърната и информация за температурата на антифриза се взима от ЕКУ-то на колата. Някакъв среден резултат от всички датчици по двигателя, които отчитат температурата най вероятно.

Аз лично не знам дали с него ще е по-добре или зле, защото доста често ми се случва да тръгна с не загрял достатъчно двигател и пускам малкото топло за да не ми се запотяват стъклата. Предполагам, че ако се вдигне настройката на температурата на 32* ще тръгне парното и без датчика да е казал, че може.
 
nightfighterДата: Неделя, 05.01.2014, 15:18:59 | Message # 32
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Quote mom4i74 ()
Това копче в модула з какво служи ? Силата на пиукането ли регулира ?
 Еми не знам :) Но се съмнявам да е за пиукането, предполагам някаква настройка на температурата.Ще го разберем и него :)
 
nightfighterДата: Неделя, 05.01.2014, 15:21:28 | Message # 33
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Garfi, аз си намерих предифейслифтов модул, където този датчик се включва.Така че ще бъда с датчика.
 
GarfiДата: Неделя, 05.01.2014, 15:51:19 | Message # 34
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Ако не се бъркам копчето е за калибриране на градусите.
 
nightfighterДата: Неделя, 05.01.2014, 15:57:21 | Message # 35
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Quote Garfi ()
копчето е за калибриране на градусите
 И аз така мисля, но ще го тествам когато монтирам всичко в колата.При сегашната ми опитна постановка и да има разлика трудно ще я видя.
 
mom4i74Дата: Събота, 25.01.2014, 17:08:13 | Message # 36
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Веско, имам нужда от помощ за мод мотора. Има разлика в мод моторите на 4-та и 5-та и това ме притеснява. На 5-та има 2 кабелa в повече. КАкви са тия 6 положемия на мода незнам!!

Ето на 5 генерация:

()

Ето пак 5-та:

()

Пинове на 5-та серия

()

Това е схема на климатроник на 5-та че по ясно се виждат пиновете на мод мотора.

()

Ето и на 4-та:

()

Ето и пиновете на 4-та да ти е всичко пред очите да не те затруднявам да ги тьрсиш.

()
Приложени файлове: 3890763.jpg (149.9 Kb) · 5397173.jpg (186.6 Kb) · 7754315.jpg (151.3 Kb) · 7252664.jpg (197.0 Kb) · 2646322.jpg (128.0 Kb) · 6001763.jpg (130.3 Kb)


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Събота, 25.01.2014, 19:20:10
 
mom4i74Дата: Събота, 25.01.2014, 19:40:24 | Message # 37
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Сега като загледах схемата от климатроник на  5-та виждам че има пинове които се обединяват и за това са повече пиновете при мен. Според теб дали ще имам проблем ?

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
nightfighterДата: Събота, 25.01.2014, 21:53:00 | Message # 38
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Явно при мотора от 5 ген има още 2 положения на които моторчето може да спре, но след това са елеминирани като са ги запаралелили.Вероятно този мотор се използва и при някои други модели Хонда където тези положения си се ползват.

Не мога да отговоря дали ще работи, с контролното устройство от 4 ген!Трябва да се отворят и да се сравнят двете моторчета, така от схемата не мога да кажа, там където са плъзгачите предполагам че ще са съпротивления,но какви са стойностите им при 4 и 5 няма как да преценя по блоковата схема.

п.с. Има ли възможност при теб да се монтира mode control motor от 4 ген, ако може това е най простия начин :)
 
mom4i74Дата: Събота, 25.01.2014, 21:57:45 | Message # 39
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
И аз това си помислих за мод моторче от 4-та ама като се прибера ще снимам и ще ги сравняваме . Ако имам букса мога да направя и аз опитна установка и да пробвам пьрво с моторчето от 5-та.Добре че се загледах за да се прогонят нещата предварително че щях умра от смях да разглобя всичко и да се окаже че хапнал дьрвото :))

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Събота, 25.01.2014, 22:00:32
 
nightfighterДата: Събота, 25.01.2014, 22:17:40 | Message # 40
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Аз моторче от 4 ген мисля че имам, ще го потърся и ще ти го пратя като се прибереш.Не съм виждал как изглежда моторчето на 5 и няма как да преценя дали захващането е същото,но би трябвало да не е много по различно от 4, или преработването ще е малко.
Първо пробвай как ще е с мотора от 5, ако има разлика най-вероятно няма да спира на точното място за различните режими.
 
mom4i74Дата: Събота, 25.01.2014, 22:48:27 | Message # 41
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Много ти благодаря Веско :) Дано да стане мойто :)

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
persssiДата: Събота, 25.01.2014, 23:35:08 | Message # 42
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Момчи, ако можеш да намериш моторче от 4та, може да го пробваш, дори преди да си поставил климатроника. Само трябва да можеш да го монтираш механично и да има същата букса, от там нататък дори  със стандартното управление на парното ще видиш дали моторът спира на точните места.

При 5та генерация ако поставяш климатроник, може да използваш твоя Mode Change Motor.

ПС.
Аз залагам, че твоят Mode Change Motor ще може да се ползва и управлява от модула за климатроник на 4та генерация.  ;)


Редактирано от persssi - Събота, 25.01.2014, 23:37:10
 
nightfighterДата: Сряда, 28.05.2014, 00:51:25 | Message # 43
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Така, да продължим темичката :) Тези дни си поиграх, и климатроника е на 90% монтиран в колата.Голямо заиграване се оказаха кабелите,понеже исках всичко да бъде максимално близко до фабричното изпълнение.Определено това не е необходимо,но на мен така ми харесва!Поиграх си да разбандажирам кабелните снопове,да изхвърля ненужните проводници, на тяхно място да сложа кабелчетата от климатроника, и наново да бандажирам кабелния сноп- по начин максимално близък до фабричния.Мисля че добре се получи.
В процеса на работата обаче възникнаха няколко въпроса,ще се радвам да чуя вашето мнение;

1. Включването на A/C -при климатроника  кабелчето за това е pin 1 blu/yel на 20 pin конектор.При стандартния климатик е pin 1 blu/red. В темите които съм чел, се казва да се свържат тези две кабелчета, и на мястото на ключовия датчик на климатика  в еволатора, да се сложи датчика от климатроника.Разглеждайки схемата на климатика гледам че тази верига представлява два последователно включени ключа 1 AC pressure switch намиращ се отпред на радиатора и A/C thermostat, който подменяме при климатроника.На буксата на A/C thermostat имаме два проводника blu/yel и blu/red, ако директно на тях сложим датчика от климатроника той ще се получи последователно включен на AC pressure switch, докато по схемата на климатроника си е независим.В този случай през датчика на климатроника че протича и тока за включване на condenser fan relay- проблем ли ще е това?
Според мен би трябвало да се удължи blu/yel ( излизащо на едното краче A/C thermostat)  директно до ЕКУ на климатроника, или да се ползва описаното свързване, като обаче в буксата на A/C thermostat се свържат едно към друго blu/yel и blu/red, а за датчика на климатроника се пусне отделни кабели.Разгледайте схемите на едното и другото и кажете какво мислите по въпроса?

2. От буксата на климатика ми остават свободни 2 кабела (освен тези които отиват към резисторите на вентилатора и вече съм премахнал) които няма къде да включа: 1 червен- това е от системата за регулиране на подсветката ( може при някои да го няма, моята е USDM) и този който повече ме интерисува е -  остава един проводник от  веригата на rear window defogger, при обикновения климати са на pin 3 и pin 10, при климатроника имам мога само да включа единия, тоес ключа на pin 10, а другия какво го правим (освен че го изолираме :) ?
 
nightfighterДата: Четвъртък, 29.05.2014, 22:34:10 | Message # 44
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Въпреки че малко се отклонявам от темата, вижте какъв ,,филтър" за климатика си направих днес :) След като извадих солидно количество листа и всевъзможни други боклуци,и загубих доста време в почистване, реших да измисля нещо което да възпрепядства за вбъдеще събирането им.

 

Мрежата е малко по-свестен тип, мрежа за комари,която под дунапрена залепих и на няколко места прихванах с тънки ,,свински опашки" като за целта пробих няколко 3мм дупчици в пластмасата.
Сравнително лесно мога да я почиствам от събралите се едри боклуци, като демонтирам пластмасата под предното стъкло, което не е особено трудно.
Приложени файлове: 9602552.jpg (297.7 Kb) · 6694548.jpg (259.5 Kb)
 
eDanielДата: Четвъртък, 29.05.2014, 23:57:17 | Message # 45
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Добре се е получило :)


プレリュード 夢のカ
 
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda