за болтовете, спирачките и конските сили...
|
|
Jack | Дата: Неделя, 06.05.2012, 08:15:28 | Message # 1 |
Нанадан (7)
Град/Държава: Atlanta/United States
Група: Напреднали
Съобщения: 255
Статус: Офлайн
| доста се чудех дали да пусна отделна тема/да не матим на колегите длавите с наще "задалжителни подобреня"/ за това какво мислим по отделно за подобряването на наще коли и сyапването на моторите. Лично мое виждане и от опит знам че "4 БОЛТА" на главините са достатачно за ежедневно каране и за ентусiaсти като мен дето им е доста тежак крака ама не и за састезание.В нашя случаи-предостатачни.Моя Прелуд е 230hp като цяло и 192hp на гумите и 163 торк.карам я мноооого здраво и правя обратните завои с ра4на спирачка /имам и акт за това от $295/ но никога не сам имал проблем! Имах Civic които беше кам 600hp и си беше с 4 болта.Когато колата е 185hp се вадят 20% от конските сили които се губят от деференцяла и се получава точно колко коня е деиствително колата и при това при високи обороти от което излиза че и 3 болта са достатачни. Спирачките са основня проблем според мен.Карам много различни коли всеки ден и като спирачките на Хонда Аkорд 2003 модел няма.Това е единствената кола на която ми е трудно да я карам като исползвам левя крак да натискам спирачката. ТОВА СА ЛИЧНО МОИ НАБЛИУДЕНЯ ако не ви харесва темата не коментираите. всеки има право да споделя своите вижданя тука ако иска а да не изменя темите на колегите когато искат помощ Ваш ред е----
|
|
| |
Mkilla | Дата: Неделя, 06.05.2012, 10:40:41 | Message # 2 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Човече , махни ги всичките и ги лепни с пластелин.Интересно ми е как се минава технически преглед в Щатите и има ли въобще такова нещо ?:)
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Неделя, 06.05.2012, 11:05:44 | Message # 3 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Според мен болтовете на джантата са последна грижа като става дума за много коне и въртящ момент.Чупят се най-напред съединител,скорости,карета и полувалове(полуоски).Тези неща са изчислени да издържат много по-голям товар.Налага се оборудването на модели с по-голяма мощност с по-големи спирачни системи и джанти,това води и до повече болтове.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
Mkilla | Дата: Неделя, 06.05.2012, 11:16:09 | Message # 4 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Има нещо друго колеги Я проверете цената на главина с 4 болта в Европа и такава в Щатите.Говоря за ОЕМ такива и пак да си говорорим.Изключвам фактора сигурност и това дали може или не може да се кара по-малко болтове.Само за справка - Заден лагер главина за 5та ген.( заедно са при нас както знаете ) с 4 болта в Европа е 345 евро а в Щатите с 5 болта ( не се предлагат с 4 ) е 130 долара.Има ли смисъл да говорим ? Най-малкото за да се мине към конверсия за 5те болта и после ако трябва да се заменят по някое време лагерите и главините ( а то трябва ) какви пари излиза ?
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
Редактирано от Mkilla - Неделя, 06.05.2012, 11:24:09 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Неделя, 06.05.2012, 11:36:12 | Message # 5 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Значи твърдиш,че главината с пет болта е по-здрава Никой не спори за това,става дума,че тази с четири също има потенциал да носи голям товар без никакъв проблем.Ако не е сигурността на къде клониш тогава?Честно човек,втори ден се мъча Задната главина на SKF е 300лв. Нима е по-малко здрава от тази на ОЕМ?Какъв е точно лагера вътре в главината на ОЕМ?
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
Mkilla | Дата: Неделя, 06.05.2012, 12:36:06 | Message # 6 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Е стига VIPER-CH.Точно ти не трябва да питаш такива неща.Добре нека погледнем примерно лагерите на ангренажа.Защо според теб на ОЕМ лагерите им дават смяна 100 000 мили ( 170 000км ) а на SKF и каквито други се сетиш след 50-60к км е добре да ги смениш ? За справка си има сервизно ръководство.Еми извинявай , но няма 2 мнения по въпроса кое е по-добре.Опитвам се да ти кажа , че освен по-голямата сигурност която няма как да отречеш с повече болтове и цената е много по-добра.Да , аз съм с ролки SKF и няма да ги карам повече от 45-50к км.Когато сложа оригинални , ще ги сменя след 170 000км ако колата оцелее толкова.Няма повече да човъркам темата за главините , защото пак казвам всеки си знае сам за себе си.Аз ако минавам на голям мотор някой ден и правя swap , ще сменя всичко от-до както трябва да бъде.Винаги можеш да направиш компромис с нещо но на каква цена в крайна сметка.Сметни колко излиза 1 смяна с оригинални части и 3 смени с афтърмаркет за същият период.Водната помпа при нас знаеш предполагам на колко се сменя ? На всеки 2 смени на ангренажа т.е на към 350 000км.Като си купиш водна помпа на коя и да е друга фирма защо я махаш след 50 000км ? Ето това е разликата м/у ОЕМ частите и всичко останали.
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
Редактирано от Mkilla - Неделя, 06.05.2012, 12:38:56 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Неделя, 06.05.2012, 12:43:28 | Message # 7 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Тук грешиш!!! Всеки ангренаж ще изкара 100 000 мили но това се прави като смениш не само ремъците и ролките но и ангренажните колелета на валовете,както и водната помпа при нашите модели.За това от завода нови се сменят на такъв пробег повечето и не са ОЕМ(замисли се) а после ние на 50к,че никой не купува колелата Карай си ОЕМ 170к,със старите колела,аз предпочитам да хвърля ремъка на 50к та дори и най-скъпия ремък и ролка да сложа.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
Редактирано от VIPER-CH - Неделя, 06.05.2012, 13:06:20 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Неделя, 06.05.2012, 13:04:40 | Message # 8 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote (VIPER-CH) Какъв е точно лагера вътре в главината на ОЕМ? Някой знае ли,каква марка са точно лагерите? пп.пак избягахме от темата
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
Редактирано от VIPER-CH - Неделя, 06.05.2012, 13:05:15 |
|
| |
Mkilla | Дата: Неделя, 06.05.2012, 13:10:40 | Message # 9 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Надали аз греша Ето ти какво е написал инжинера там и аз мисля , че трябва да знае по-добре от теб и мен кога и какво се сменя.
Както виждаш пише черно на бяло - Replace timing belt & balance belt and check water pump for signs. Всичко това отгоре има време/км/мили - време 84 месеца / 168 000 км / 105 000 мили.Няма какво повече да добавя по темата наистина.
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
Garfi | Дата: Неделя, 06.05.2012, 13:53:41 | Message # 10 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Това дали четири или пет болта да имаш на джантата ме е срам да го коментирам вече. Ще влезе да чете някой и ще се смее с глас. Някой да е чувал или виждал скъсано четири болта едновременно на главина?
|
|
| |
NightRider | Дата: Неделя, 06.05.2012, 14:02:42 | Message # 11 |
Aristocrat
Град/Държава: Cole Bay/Netherlands Antilles
Група: Приятели
Съобщения: 3685
Статус: Офлайн
| Според мен ако ,човек се заеме със сериозен тунинг на мотора не само труба за въздух ,обезателно е да си сложи по големи дискове със спирачни апарати. Аз съм на принципа ,че ако се прави тунинг трябва винаги да е с части на голям и доказан пройзводител не някакви реплики и боклуци. Вярно е ,че винаги са определящи парите ,но по добре е да се съберат пари и след това да се действа аз лично имам проект в главата ми за това което искам от моя мотор ,но в проекта влиза ето това, защото сигурноста е на първо място .
The Flying Dutchman FOR SALE Продава се
Редактирано от NightRider - Неделя, 06.05.2012, 14:04:15 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Неделя, 06.05.2012, 15:12:56 | Message # 12 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote (Mkilla) Както виждаш пише черно на бяло - Replace timing belt & balance belt and check water pump for signs. Всичко това отгоре има време/км/мили - време 84 месеца / 168 000 км / 105 000 мили.Няма какво повече да добавя по темата наистина. Значи само ще си провериш водната помпа дали не тече или да вият лагери и ще оставиш нещата така?Колко по 105к мили ще държи тази помпа?А няма ли да я смениш като сменяш ремъци?А твоята на колко К е?А за тях пише ли колко издържат,че е свързано със доста други неща?Това е логиката която следваш на производителя.Смяташ ли ,че ангренажните колела не се износват?Тук не пише с какви части се подменят,може би имат предвид хонда-партс но не мисля,че цял свят използва тях.Как мислиш,дали SKF,Koyo,FAG,INA не са марки които биха изкарали 100к мили?
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
Редактирано от VIPER-CH - Неделя, 06.05.2012, 15:24:46 |
|
| |
nightfighter | Дата: Неделя, 06.05.2012, 23:24:47 | Message # 13 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Вижте сега,завода който произвежда коли,в 99% от случаите не прави нито лагери,нито генератори,спирачки,дискове и т.н. Оригиналния лагер излизащ под хонда партс........ е лагер на някой от изброените от VIPER-CH производители!Същия този лагер може да го намерите примерно и в Мерцедес,Нисан,БМВ и т.н.Завода на Хонда е направил поръчка за примерно 100 000 лагера и на тези лагери производителя е написал каквото те са поискали,а в повечето случай само са заличили фирменото си лого.Същият лагер се продава като Хонда,БМВ,Нисан партс номер иди кой си, и като SKF,Koyo и т.н. с размер 55х35х8.Производителите на лагери не губят нищо от това понеже за резервна част ,автомобилните фирми ги купуват пак от тях. Проблема е че пазара в България се е наводнил с имитации на известните марки и давайки си парите за SKF примерно, не знаеш дали не си купуваш добре докарано китайско менте.Не можеш да разчиташ много и на лицензираните представители,защото и те си въртят разни игрички.Не знам дали знаете но лицензиран представител ,това не са хора примерно от фирмата SKF или която и да е друга ,а това е Българска фирма сключила договор и получила права да ползва тяхното лого,да купува и съответно препродава техните части на част, или цялата територия на нашата държава.При официалните представителства за коли е същата работа,дори някои марки имат по няколко фирми представители, които си разделят територията на България.Но във всички случай купувайки от официалния вносител,ти не купуваш директно от производителя!!!!
Редактирано от nightfighter - Неделя, 06.05.2012, 23:32:59 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Неделя, 06.05.2012, 23:29:03 | Message # 14 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Е много ясно.А ОЕМ производител ли е? За това и питах,какво има вътре каквото и да има със сигурност е качествено но все пак да знаем
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
Редактирано от VIPER-CH - Неделя, 06.05.2012, 23:29:59 |
|
| |
nightfighter | Дата: Неделя, 06.05.2012, 23:38:26 | Message # 15 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Вътре има част изработена от някои от горе изброените фирми,тествана и одобрена за вграждане в колата.В някой случаи с специфично променен дизаин, или някой несъществен размер,така че да се получи да е уникална и да не се продава в каталога на фирмата производител.Всичко това зависи от конкретните условия на договора,и си е фирмена тайна.
|
|
| |