Разход на масло , сервизни интервали
|
|
eldesa | Дата: Вторник, 04.11.2014, 17:00:30 | Message # 61 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| Quote NSBOP ( ) Мисля, че трябва да спазваме тази линия на дискутиране. Останалото няма да доведе до нищо добро. Да така е !!! За това трябва да се спазва "уважавай другия и той да те уважава " . Иначе се получава "каквото повикало такова отговорило". Quote NSBOP ( ) Значи може да обобщим следното:Разход на масло може и да има, може и да няма. Може и да е голям (1л/1000км), може и да е малък. Разлика може да има от двигател до двигател (според допуски, изминати километри и състояние на двг) както и от начина на експлоатация като например: - каране студена на къси разстояния - редовно каране в червеното - по-рядко масло от предписаното - неспазване на предписанията на производителя за смяна на пробег ИЛИ време - произволна комбинация от горните .Т.е. няма точна мярка колко да гори прелюда или както е постнал ZAPPA - 0,94л за 1600км , т.е малко над 500мл за 1000км и това е максимума който разбира се не е задължителен. Това изчерпва напълно темата и след усилени дебати открихме топлата вода. Да се почерпим за това
Надявам се от тук нататък да вземем последните постовете на ZAPPA и NSBOP преди този,като пример за точно и адекватно изказване по тема , без отклонения в неправилни посоки .Кратко ,сбито и с факти.
|
|
| |
degman | Дата: Вторник, 04.11.2014, 20:01:16 | Message # 62 |
Сандан (3)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 64
Статус: Офлайн
| Личен опит с моя двигател: разход литър масло на 1000 км. Нормално каране без много натискане в червеното. Горила е и литър масло за 70км!!! - едно ходене до Витоша и обратно и много и постоянно натискане. На дълъг път харчеше по - малко масло отколкото в града. След смяна на сегменти и гумички - 1 литър на 5000 км при положение, че имам теч от масления филтър(от охладителя все тая) който като го оправя(някога) ще стане по - малък разхода. Колата се кара нормално, смесено, като предимно е градско. Извод: винаги гори масло, въпроса е колко. И говорим за нормално каране, не да не минаваш 4к оборота изобщо, ами да си я натискаш от време на време. Но преди ремонта дигах капака всеки ден и в багажника винаги имах литровка с масло. Като я посръчквах и зад мен се получаваше димна завеса. На място също пушеше, при палене пушеше. Но може и да не пуши много(да не се вижда от водача) или да не пуши и пак да гори масло. Аз досега кола която не гори изобщо масло не знам и не съм виждал. Нямам достъп до много нови коли, да не кажа никакви. Но за коли по на над 10 години изказвания от собствениците им - "колкото налея, толкова точа" не ми се струват реални и не им вярвам. За мен лично разход да кажем до максимум 2 литра за 10000км, за точно тези коли като нашите прелюди ми се струва напълно нормален. Все пак им се дава повечко газ от време на време
|
|
| |
addicted | Дата: Вторник, 04.11.2014, 20:06:19 | Message # 63 |
Нанадан (7)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 346
Статус: Офлайн
| Аз на предната смяна за 7 000 км съм долял малко над литър масло.Имам теч от гарнитурата на картера но го смятам за пренебрежимо малък, по скоро си го изгори маслото.Сега съм със същото масло, с разлика в това че сипах и фюлеринова добавка.Преди седмица две го проверявах и за около 2 000 км не отчитам разлика по щеката, може да има такава около милиметър да речем, но не е като преди, с всяко проверяване да доливам по малко.Ама в последно време я карам и по лекичко може би...
|
|
| |
degman | Дата: Вторник, 04.11.2014, 20:19:18 | Message # 64 |
Сандан (3)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 64
Статус: Офлайн
| Ами те и свойствата му се променят и е нормално в началото след смяната да не гори толкова колкото след 5-6к км.
|
|
| |
addicted | Дата: Вторник, 04.11.2014, 21:04:54 | Message # 65 |
Нанадан (7)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 346
Статус: Офлайн
| И това е вярно.Но някак си ми се струва че сега се губи по малко маслото отколкото преди.Може би се самонавивам за да не си призная че съм се набутал за добавка... ама и по тих ми се струва мотора сега... Истината ще излезе наяве след 7 000 километра когато дойде време за следващата смяна и видя колко масло е останало в 5 литровата туба, сега все още имам литър и половина.
|
|
| |
TG_Fan | Дата: Вторник, 04.11.2014, 21:21:14 | Message # 66 |
Нанадан (7)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 368
Статус: Офлайн
| Истината винаги е по средата...на мойта кола маслото си го гори избирателно, като мога да мина и по 2-3000 км с яко каране без да мръдне нивото на щеката, и от друга страна ми се е случвало за 500 км да ми изгори 400мл при същия стил шофиране. Все пак си мисля ,че е до мотор. За справка- стария ми Сивик 6ген Д14А4 не пипна маслото за 10к км , докато ми беше в ръцете, а му скъсах шортите от каране в лютеницата, защото просто под 5к оборота беше мъртвец
|
|
| |