Конверсия на дигитален километраж от JDM към USDM
|
|
Maverik999 | Дата: Сряда, 04.02.2015, 10:11:34 | Message # 106 |
Годан (5)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 145
Статус: Офлайн
| Такаааа, поредният ентусиаст на хоризонта
Таблото е на тезгяха и като за начало се опитах да го светна като подам +12В на 8 и 10 пин и маса на 6 пин, но светнаха само стрелките и нищо друго някакви идей как да го светна на тезгяха ?
HONDA PRELUDE 4g, 92, H22A, 4WS
|
|
| |
NSBOP | Дата: Сряда, 04.02.2015, 10:19:11 | Message # 107 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Всичко би трябвало да светне мисля. Ако си му подал +12V от компютъра както си мисля, че си направил
По спомени светваше всичко, ама го правих преди доста време и не мога да съм 100% сигурен. Електролуминисцентното осветление за да работи трябва да са ти наред самите лампи отзад и металната кутия (инвертер), която върви към комплекта и се монтира зад пищялката.
|
|
| |
Maverik999 | Дата: Сряда, 04.02.2015, 10:22:46 | Message # 108 |
Годан (5)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 145
Статус: Офлайн
| Естествено, че ползвам PSU за източник на тезгяха
Металната кутия е на мястото си без видими следи от пушеци и др. видове следи от изгаряния, но както писах по-горе светват само стрелките.
HONDA PRELUDE 4g, 92, H22A, 4WS
|
|
| |
Maverik999 | Дата: Петък, 06.02.2015, 09:24:17 | Message # 109 |
Годан (5)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 145
Статус: Офлайн
| Някой ровил ли се е в инверторната кутия? Интересува ме мога ли да запаля лунисцентното осветление от нея без да я свързвам към таблото със зелената букса.
HONDA PRELUDE 4g, 92, H22A, 4WS
|
|
| |
nightfighter | Дата: Петък, 06.02.2015, 19:35:26 | Message # 110 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote Maverik999 ( ) Интересува ме мога ли да запаля лунисцентното осветление от нея без да я свързвам към таблото със зелената букса. Лично аз си нямам на идея,вероятно може,но как точно и какво трябва да се подаде не мога да кажа. Като цяло идеята на инверторната кутия е да направи от постоянно токовото 12V напрежение, по-високоволтово променливо токово напрежение което да е подходящо за запалване на луминсцентните лампи.Какви са обаче стойностите му и по-какъв точно начин става преобразуването,не ми се е налагало да задълбавам!
|
|
| |
Maverik999 | Дата: Неделя, 08.02.2015, 16:36:10 | Message # 111 |
Годан (5)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 145
Статус: Офлайн
| Малко напредък по темата ... таблото светва, но 12 секунди след подаване на захранване (12.6В от захранване от комп. 12-те волта държат до 25А тествано). Установих го преди малко. До сега не бях чакал толкоз дълго и ако не светнеше до 2-3 сек го изключвах.
Това нормално ли е?
HONDA PRELUDE 4g, 92, H22A, 4WS
|
|
| |
eDaniel | Дата: Неделя, 08.02.2015, 16:59:07 | Message # 112 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Виждал си този ефект и при стари луминесцентни лампи, нали?
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
Maverik999 | Дата: Неделя, 08.02.2015, 18:26:35 | Message # 113 |
Годан (5)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 145
Статус: Офлайн
| Да, виждал съм го .... малко преди да умрат тотално .... При това положение не виждам смисъл да се занимавам с преправянето му Ентусиазмът беше голям, но умря спонтанно.
Дано поне Кръчмонавта излезе коректен. Преди малко се разбрахме по телефона утре да му върна таблото, а той парите.
HONDA PRELUDE 4g, 92, H22A, 4WS
Редактирано от Maverik999 - Неделя, 08.02.2015, 19:32:27 |
|
| |
eDaniel | Дата: Неделя, 08.02.2015, 19:10:50 | Message # 114 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Не е гаранция, че ще изгори веднага. Може и години да минат. Само дето е съмнително удобно да чакаш да ти светне таблото.
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
Maverik999 | Дата: Понеделник, 09.02.2015, 20:04:49 | Message # 115 |
Годан (5)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 145
Статус: Офлайн
| Кръчмонавта излезе коректен и днес ми върна парите, а аз таблото ...
В днешно време все по-рядко се срещат коректни хора, радвам се че Павката е един от тях
HONDA PRELUDE 4g, 92, H22A, 4WS
|
|
| |
NightRider | Дата: Неделя, 08.03.2015, 00:49:22 | Message # 116 |
Aristocrat
Град/Държава: Cole Bay/Netherlands Antilles
Група: Приятели
Съобщения: 3685
Статус: Офлайн
| Едно пояснение ,моят километраж ми показваше с 20км отгоре когато карам .Мислех ,че е от него ,но след като сложих нямаше разлика .Накрая открих истинския проблем а той беше в спийд сенсора на скоростите. Сега вече всичко е ок .
The Flying Dutchman FOR SALE Продава се
|
|
| |
Azz | Дата: Неделя, 22.03.2015, 20:09:56 | Message # 117 |
Рокудан (6)
Град/Държава: Ruse/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 173
Статус: Офлайн
| Здравейте колеги, тъй като не намерих написано с детайли описание на конверсията от USDM дигитален килимотраж към Европейска инсталация, реших да обясня как аз съм я направил. Дано помогне на бъдещи ентусиасти, пък и аз да дам нещо на общността, стига съм преписвал идеи
Да поясня колата е Европейски прелюд фейслифт 2.0 литра, без 4WS, без SRS, с потенциометър със щракване до ръчната спирачка.
Така, на USDM ръчен километража се свързват 3 букси, които са отгоре - жълта 5 пина, зелена 5 пина и зелена 10 пина. Зелената долу в ляво е за автоматични скорости ( не ми е трябвало да я връзвам).
Почти всичко се връзва по цветове с изключение на 3-4 кабела. Буксите ги гледам както в схемите на колата от ръководството кабелите към вас и закопчалката на буксата надолу.
Жълта 5 пинова букса:
1 пин - дебел син кабел - към съшия - за коли с SRS ( не съм го връзвал, нямам SRS) 2 пин - зелен/син - към същия от старата лява букса - ляв мигач 3 пин - червен/жълт - към същия от старата лява букса - дълги светлини 4 пин - черен - към същия от старата лява букса - маса 5 пин - син тънък със сиви точки - същия от старата лява букса - оборотомер
Зелена 5 пинова букса:
1 пин - червен/син - към същия от старата лява букса - dimmer relay 2 пин - зелен/жълт - към същия от старата лява букса - десен мигач 3 пин - празен 4 пин - празен 5 пин - празен
Зелена 10 пинова букса:
1 пин - празен 2 пин - червен/жълт - към червен с черни точки от старата лява булса - dash lights brightness control unit. Доколкото си спомням от пробите и без да го връзвате всичко си работи. Но аз съм го вързал понеже го има на схемите като изходна точка за подсветката, каквото и да означава това. 3 пин - светло зелен - към същия от лявата букса на таблото с приборите за гориво и температура - това е памет на часовника и на малките километражи, trip 1 и trip 2. НЕ РЕЖЕТЕ само оголвате стария и запоявате към него 4 пин - празен 5 пин - оранжев - към същия от старата дясна букса - скоростомер 6 пин - черен - към същия от старата дясна букса - маса 7 пин - червен/черен - към същия от лявата букса на таблото с приборите за гориво и температура. НЕ РЕЖЕТЕ само оголвате и запоявате - за подсветката да ви се затъмнява при включени фарове 8 пин - бял/жълт - към същия, при мен беше чак на малката букса за часовника, най-дясна на таблото с приборите за гориво и температура - това е постоянен 12V ток за да помни TRIP 1 и TRIP 2. НЕ РЕЖЕТЕ, оголвате и запоявате. Има го и на касетофона ако ви е по удобен. 9 пин - розов - същия ( аз го нямам в снопа) - това е за 4WS 10 пин - жълт - към същия от старата лява букса - това е ток за осветлението на целия километраж
Останаха ми не свързани 2-3 кабела -> изолирани и опаковани към снопа
Досега като си светнех фаровете и часовника ми се затъмняваше, без да мога да го регулирам от потенциометъра до ръчната. Големи мръсници японците, през деня не виждах часовника. От малката букса на часовника (най- дясна на 2рото табло) срязах червен/черен и го пуснах към същия от лявата букса на таблото за приборите, запоен там станаха 3 кабела. И сега си се затъмнява и светва със потенциометъра и всичко останало.
Ето и малко снимки:
целия кабел с който ми дойде километража :
НЕ става да се извади стария и да се сложи новия, понеже в USA цялата инсталация е наобратно + в дясно имат допълнителна букса. Сложих го да пробвам, пускам късите лампата в купето светка. Голям кеф, само 2 бушона умряха в боя.
Тестване на километража в домашни условия:
светнат с батерия 12 V 1.3 ампера . Светват първо стрелките и след 10-11 секунди останалото, вероятно малък ампераж, в колата забавянето е 1 секунда след стрелките.
Вече в колата, таблото разпиляно, стария кабел изваден, за да пробвам новия. По-добре не го вадете, че голям бой с буксите и свинските опашки:
След 3 дена ръчкане на кабели и 3 дена сънуване на кабели. Вече сглобена:
А ето и подсветката на къси, с включен потенциометър:
С изключен потенциометър:
Часовника, километража и приборите, всичко на едно си светва и затъмнява. И TRIP 1 и TRIP 2 си помнят километрите.
Ако имате въпроси, ще се радвам да помогна. И нека повече прелюди станат дигитални
Редактирано от Azz - Понеделник, 23.03.2015, 00:48:38 |
|
| |
eDaniel | Дата: Понеделник, 23.03.2015, 00:39:19 | Message # 118 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Отлично! Поздравления за труда!
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
eDaniel | Дата: Неделя, 23.08.2015, 21:42:09 | Message # 119 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Днес най-накрая и аз направих конверсията! Остана ми само да удължа кабелите за скапания инвертор и го сглабям. Говорим за JDM километраж до 190 км/ч със стъкло от USDM-ски преправено както съм написал и в началото на темата. Хубавото на цялата работа е, че нещата стават plug and play. Т.е. всичко е направено с преходни кабели/конектори. Ако реша да върна аналоговото табло ще стане за 10 мин. Ще кача схема и снимки тези дни. Реално проектът беше замразен още от 2012 година и чак сега се заех да го довърша
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
NSBOP | Дата: Вторник, 25.08.2015, 09:00:26 | Message # 120 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| За съжаление драмата с дигиталният километраж ще се проточи още... Ударих две греди, едната от която е, че трябва да се удължават кабелите защото инверторният блок е предвидено да седи от дясната страна.. Кофтито е, че кабелите са коаксиални заради голямото напрежение и това изисква да се правят внимателно за да не прехвърчат искри
|
|
| |