Forum moderator: ZAPPA, NSBOP, batkosio  
Конверсия на дигитален километраж от JDM към USDM
ZAPPAДата: Вторник, 13.03.2012, 14:51:14 | Message # 16
ARTIST

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
Available for users only

PRELUDE 2.2 TYPE S
 
NSBOPДата: Четвъртък, 15.03.2012, 12:16:26 | Message # 17
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
Още малко снимки от проекта:


 
eDanielДата: Петък, 16.03.2012, 02:18:27 | Message # 18
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Тъй като японското ми табло е очевидно осрано от някакъв педал, който му е лепнал надпис с мили и после се е опитал да изстърже лепилото реших да си направя един експеримент. А именно, изрязах част от пластмасата на нормалното табло (там, където са лампите за 4вс и срс) и я поставих върху цифровото за да си имам индикация ако има проблем със завиващите колела или ербега. Сложих и крушки отзад (нямаше) обаче се оказа, че ламарината, която служи за заден капак трябва да се пробие за да може да не опира крушката на срс-а. Та утре с бормашината продължавам... Когато успея да затворя капака плътно, ще започна да правя преходника за аналогова инсталация тъй като съм събрал всички части. Дори и да не ми хареса как е станало, експеримента няма да е бил напразен защото ще имам преходник + модифициран капак от Прелюд с ляв волан и ако реша в един момент да сменя прецаканият фейс или цялата карантия ще ми е много лесно защото всичко ми е подготвено.


プレリュード 夢のカ
 
eDanielДата: Четвъртък, 22.03.2012, 04:33:59 | Message # 19
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Значи лошите изненади продължиха и след включването. Едната стрелка беше бърникана и разцентрована, а другата не светеше. Първият проблем го оправих, но за изгасналата стрелка не мога да направя нищо. Ето малко снимки да видите с какво съм се занимавал. Накратко: разглобих таблото до последното винтче :)

Част 1: преди да пипна - забележете къде седи стрелката и как прозира светлината отзад (на последната снимка се вижда ясно):
Приложени файлове: 4907578.jpg (24.7 Kb) · 2388090.jpg (23.0 Kb) · 5784597.jpg (25.1 Kb) · 4641105.jpg (147.0 Kb) · 7410903.jpg (43.6 Kb)



プレリュード 夢のカ
 
eDanielДата: Четвъртък, 22.03.2012, 04:38:43 | Message # 20
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Част 2: След като центрирах стрелките и запълних изтърканите места за да не прозира:
Приложени файлове: 3962776.jpg (154.8 Kb) · 2619432.jpg (183.3 Kb) · 4028371.jpg (126.9 Kb) · 2146324.jpg (37.5 Kb) · 6516544.jpg (76.3 Kb)



プレリュード 夢のカ
 
eDanielДата: Четвъртък, 22.03.2012, 04:39:39 | Message # 21
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
И няколко последни снимки:
$IMAGЕ5$
Приложени файлове: 0818125.jpg (45.3 Kb) · 0147436.jpg (39.3 Kb) · 1707557.jpg (39.9 Kb) · 8727604.jpg (46.1 Kb) · 8191801.jpg (36.1 Kb)



プレリュード 夢のカ
 
nightfighterДата: Понеделник, 29.07.2013, 23:29:52 | Message # 22
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Дани,не търси нищо!Днес се оправих с кабелите и светнах и двете табла.Готиното е, че всичко си свети както трябва.По нататък ще покажа и моята работа като допълнение към темата.

п.с. Може да позабършеш последните мои постове тук,понеже не съдържат никаква полезна информация,а няма нужда да цапаме хубавата тема :)
 
eDanielДата: Понеделник, 29.07.2013, 23:34:37 | Message # 23
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Браво Веско! Чакаме твоето допълнение :)


プレリュード 夢のカ
 
nightfighterДата: Вторник, 30.07.2013, 10:46:28 | Message # 24
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Преди доста време и аз се запалих по тези дигитални километражи, и реших да преправя един.В последствие километражите станаха два :) Един за мен, и един за колегата policaja, който много ми помогна с части и километраж който да ползвам докато правя дигиталния.Ще ме извиняваш Васко,нещата наистина доста се проточиха във времето,но аз бях ти казал че ще е така :) Имах много лични и служебни ангажименти, и в крайна сметка нещата ги правя като хоби, за удоволствие в свободното си време.

Понеже както стана ясно,дигиталните километражи са от кола с дясна дирекция,започнах с преправянето на основата.Използвах основата от дигиталния километраж,на която отрязах двете странични части, и на тяхно място присадих страничките от основата на аналоговия километраж, с лява дирекция.Идеята беше, по тозин начин да хвана точното място на ушите за закрепване без да монтирам и демонтирам многократно.

     

   

След това започнах работа по предния панел на таблото.Оригиналния панел е неизползваем,понеже е от RHD и съответно всички извивки са наобратно,затова като основа използвах панела от аналоговия километраж, който преправих с парчета които изрязах от дигиталния.Гледах да режа и залепвам максимално големи части, не да раздробявам нещата с цел да не се получи изкривяване и разминаване.Почити цялата долна част е от дигиталния километраж,като от двете табла ги изрязах по ръба и после след доста пилене и напасване ги залепих.Това ми осигури затварянето и пасването на долната част на капака към основата.

 

 

От горната страна, действах по аналогичен начин.

   

   

Накрая, след като лепилото хубаво изсъхна,шлайфах с шкурка,където беше необходимо сложих малко кит и боядисах всичко със специален спрей за пласмаса,който е релефен и всичко стана на малки фини грапавинки, много подобни на оригиналните грапавинки по пласмасовите детайли.
Понеже отвора на стъклото е на друго място на аналоговото табло,го запуших и пробих нов.Самото стъкло го боядисах с черен светлопрозрачен спрей за фарове и крушки,шлайфах с шкурка 2000 и пастирах.
Крайния резултат е следния:




При другото табло, нещата са аналогични,някои снимки са от работата по едното табло, други по другото. Правил съм ги по един и същ начин, мина доста време и в момента и аз не знам, на коя конкретно  кое табло е снимано.
Засега толкова :)
Приложени файлове: 4651830.jpg (124.9 Kb) · 1658314.jpg (140.5 Kb) · 9221591.jpg (134.6 Kb) · 1313539.jpg (112.6 Kb)


Редактирано от nightfighter - Вторник, 30.07.2013, 13:35:58
 
eDanielДата: Понеделник, 05.08.2013, 02:22:29 | Message # 25
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Много добре се е получило! Трябва да постна снимки и на моя като остане време. Мисля да го монтирам идните две седмици, че съм го направил доста отдавна. Дай схемата на кабелите да я има в темата, че не мога да намеря моята...


プレリュード 夢のカ
 
nightfighterДата: Вторник, 06.08.2013, 00:48:06 | Message # 26
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Вчера и днес го монтирах в колата,и доста си поиграх с кабелите,даже може да се каже че се престарах :) Утре или вдругиден ще кача снимки на завършения проект.Ще опиша и начина на преправяне на инсталацията,кабелите и  буксите (сега не ми се иска да говоя на изуст,в момента схемичките са ми в колата,а не ми се ходи до там )

Сега ще обърна внимание, на едно малко преправяне по самото табло на колата.Няма как да се избегне,както и да модифицираш километража от RHD, понеже електроната платка отзад не позволява да преправяш точно на това място.
Необходимо е да се отреже,малко парче от пласмасата на таблото, което опира отзад в дигиталния километраж (от RHD) , и не позволява да влезе на мястото си.При аналоговия  съответно и при дигитален от LHD, на съответното място има вдлъбната част, която в нашия случай се пада от другата страна.
Така че, освен рязане друг изход няма :)На първата снимка е началния етап,на втората почити крайния резултат.
  

Целта е тази издадена част да се премахне,и да се заравни до нивото на останалата част от гърба.Не режете прекалено много,
бавно и внимателно!

п.с. Забравих да спомена,че кабелите които отиват към инвертора,когато ползвате донор от RHD,в нашия случай ще ви дойдат къси,понеже вече отиват от другата страна,така че трябва да се удължат,същото важи и за двата бели кабела.Тези белите кабели са подобни на коаксиалния кабел (едно централно жило, с екранировка която играе ролята на втори проводник).Понеже нямах други такива,отрязах левите които вече идват дълги и с парчето удължих десните който сега са  къси.Същевремено размених и пинчетата на буксите към инвертора,така че да останат така както са си били.Не знам дали има значение,но понеже буксите са различни предпочетох да заложа на сигурното.
Приложени файлове: 9589989.jpg (96.8 Kb) · 2744170.jpg (80.1 Kb)


Редактирано от nightfighter - Вторник, 06.08.2013, 01:05:41
 
nightfighterДата: Събота, 10.08.2013, 23:00:39 | Message # 27
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Малко снимки в изцяло завършен вид на километражите:Единия е от кола с ръчни скорости и както се вижда вече е монтиран в моята кола,другия е от автоматик.
 

 
Приложени файлове: 0061039.jpg (160.5 Kb) · 4846237.jpg (180.4 Kb) · 0632050.jpg (136.7 Kb) · 1475307.jpg (192.0 Kb)
 
nightfighterДата: Неделя, 11.08.2013, 00:29:32 | Message # 28
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Относно свързването, на дигиталния километраж към инсталацията на кола с аналогов,трябва да се преработят конекторите.На дигиталния километраж има два конектора 10 пинов (зелен) и 6 пинов (син) които трябва да се свържат.Нека да уточним, че в момента конкретизирам за преработен километраж от RHD UKDM към LHD.При оригиналния LHD и при някои модификации на дигиталния километраж има някои малки разлики!
На аналоговия километраж от лявата страна има 10 пинов зелен конектор, от дясно 16 пинов зелен конектор и от горе 5инов жълт конектор.Горния конектор може да го няма или да се различава при някои модификации на Прелюда в зависимост от оборудването на колата.

Проводниците и техното предназначение ще ги давам по ред от ляво на дясно на снимките за удобство, понеже в тех.описание са означени по този ред, пиновете в ,,женските" букси.
Понеже на дигиталния километраж конекторите са от горната страна,а на аналоговия съответно от ляво и дясно удачно е,
проводниците да се удължат с около 10см. Аз съм го направил, като съм
спазвал цветовите маркировки на проводниците,запоил съм и изолирал с
термошлаух.

Ще се постарая да направя простичко и достъпно обяснение на свързването,умишлено избягвайки означенията на буксите (А1....;M1... B1... и така нататък).Според мен така ще бъде по разбираемо,а ако някой го интерисува може да си ги види в сервизното описание :)

10 пинов конектор на дигиталното табло.Проводниците по цветове трябва да са наредени като на снимката.



1 пин - син със сиви точки проводник - оборотомер, свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва  от 10 пиновия(левия) конектор на аналоговото табло.
2 пин - червен проводник с 2 черни чертички - при някои модели може да го няма,свързва се към, същия по цвят проводник,който се отрязва  от 10 пиновия(левия) конектор на аналоговото табло.Това е за подсветката, при колите с изключвател на копчето за регулиране на подсветката,ако е изключено светването на фаровете няма да намалява осветеноста на таблото.Може да не се свърже никъде,нищо фатално няма да стане,само тази функция няма да работи.
3 пин - светлозелен проводник- памет за текущите 2 изминати разтояния - свързва се към същия по цвят проводник,намиращ се на 10 пиновата зелена (най-лява) букса на таблото с приборите за гориво и температура на охлаждащата течност,другото табло на което е часовника!( на снимката този проводник е зелен,понеже не можах да намеря с нужния цвят)
4 пин - празен
5 пин - оранжев проводник - скоростомер - свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва  от 16 пиновия(десния) конектор на аналоговото табло.
6 пин - черен проводник - маса- свързва се към същия по цвят проводник.Има 2 такива проводника,единия на 10 пиновата,другия на 5 пиновата букса на аналоговото табло.Без значение е кой ще ползвате,свободния го премахвате или изолирате.
7 пин - червено/черен проводник - регулиране на подсветката (пак) - свързва се към същия по цвят проводник,намиращ се на 10 пиновата зелена (най-лява) букса на таблото с приборите за гориво и температура на охлаждащата течност,другото табло на което е часовника!Не режете,запойвате към него!
8 пин - бяло/жълт проводник - свързва се към същия по цвят проводник,намиращ се на 10 пиновата зелена (най-лява) букса на таблото с приборите за гориво и температура на охлаждащата течност,другото табло на което е часовника!Не режете,запойвате към него!
9 пин - розов проводник - лампичка за 4WS - свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва  от 16 пиновия(десния) конектор на аналоговото табло.
10 пин - жълт проводник - захранване (контакт)- свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва  от 10 пиновия(левия) конектор на аналоговото табло.

Засега толкова :) Утре ще напиша за 6 пиновата букса.
Приложени файлове: 7124305.jpg (174.2 Kb)


Редактирано от nightfighter - Неделя, 11.08.2013, 00:39:53
 
NightRiderДата: Неделя, 11.08.2013, 04:35:57 | Message # 29
Aristocrat

Град/Държава: Cole Bay/Netherlands Antilles
Група: Приятели
Съобщения: 3685
Статус: Офлайн
Дани как оправи разцентрованата стрелка ?




The Flying Dutchman FOR SALE Продава се
 
nightfighterДата: Неделя, 11.08.2013, 23:15:51 | Message # 30
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
6 пинов конектор ( син ) на дигиталното табло.

 

1 пин -зелен/син проводник -
ляв мигач , свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва  от 10 пиновия(левия) конектор на аналоговото табло.
2 пин - червен/жълт проводник - аварийни,свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва  от 10 пиновия(левия) конектор на аналоговото табло.
3 пин - червен/син проводник - дълги светлини, свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва  от 10 пиновия(левия) конектор на аналоговото табло.
4 пин - зелен/жълт проводник- десен мигач, свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва  от 10 пиновия(левия) конектор на аналоговото табло.
5 пин - син проводник- за сигнал за SRS, (при моделите без SRS не се свързва),при тези със се свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва  от 5 пиновия(жълт) конектор намиращ се отгоре на  аналоговото табло.( на първата снимка съм му показал мястото, със синя чертичка,на втората снимка няма да го видите,все още не съм намерил син проводник с подходящо пинче което да сложа в буксата и вероятно ще трябва да запоя такова)
6 пин - черен проводник- маса при моделите със  SRS може да се ползва същия цвят проводник,който се отрязва  от 5 пиновия(жълт) конектор намиращ се отгоре на  аналоговото табло, при другите запаралелвате с черния проводник от зелената букса илиползвате останалия свободен черен от 16 пиновата зелена букса.Без значение е,те са все маси и са запаралелени в снопа кабели.

Когато сте свързали всичко,ще ви останат свободни проводници- черен(маса),2 жълти(+12V от контакт) , червено/черен за подсветката, ако ви се занимава развивате снопа и ги премахвате в местата, където са запаралелени,ако не, изолирате и оставяте така.(1-Жълтия отива надясно по целия сноп и е запарален в конектор, привързан за снопа кабели,2 жълт запарален в снопа,червено/черния е запарален, в същия по вид конектор в ляво,черния е запарален в снопа).Отново уточнявам че при различните модификации на Прелюда, е възможно някои проводници да ги няма,това зависи от оборудването на колата.В конкретния случай съм дал пълното свързване на UKDM RHD (преработен за LHD) дигитален километраж към инсталацията на USDM Prelude с SRS и  4WS.

 

На дигиталния километраж, ще ви остане свободна една 16 пинова, зелена букса към която няма да имате нищо свързано,това да не ви притеснява,тя се ползва в случаите когато километража и колата са от модификация с автоматични скорости!
На тази букса не съм дал свързването!

Успех !!!
Приложени файлове: 0111630.jpg (141.5 Kb) · 4468861.jpg (152.4 Kb) · 7137707.jpg (192.0 Kb) · 0259107.jpg (173.5 Kb)


Редактирано от nightfighter - Неделя, 11.08.2013, 23:44:56
 
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda