Конверсия на дигитален километраж от JDM към USDM
|
|
ZAPPA | Дата: Вторник, 13.03.2012, 14:51:14 | Message # 16 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Available for users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |
|
eDaniel | Дата: Петък, 16.03.2012, 02:18:27 | Message # 18 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Тъй като японското ми табло е очевидно осрано от някакъв педал, който му е лепнал надпис с мили и после се е опитал да изстърже лепилото реших да си направя един експеримент. А именно, изрязах част от пластмасата на нормалното табло (там, където са лампите за 4вс и срс) и я поставих върху цифровото за да си имам индикация ако има проблем със завиващите колела или ербега. Сложих и крушки отзад (нямаше) обаче се оказа, че ламарината, която служи за заден капак трябва да се пробие за да може да не опира крушката на срс-а. Та утре с бормашината продължавам... Когато успея да затворя капака плътно, ще започна да правя преходника за аналогова инсталация тъй като съм събрал всички части. Дори и да не ми хареса как е станало, експеримента няма да е бил напразен защото ще имам преходник + модифициран капак от Прелюд с ляв волан и ако реша в един момент да сменя прецаканият фейс или цялата карантия ще ми е много лесно защото всичко ми е подготвено.
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
|
|
eDaniel | Дата: Четвъртък, 22.03.2012, 04:39:39 | Message # 21 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| И няколко последни снимки: $IMAGЕ5$
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
nightfighter | Дата: Понеделник, 29.07.2013, 23:29:52 | Message # 22 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Дани,не търси нищо!Днес се оправих с кабелите и светнах и двете табла.Готиното е, че всичко си свети както трябва.По нататък ще покажа и моята работа като допълнение към темата.
п.с. Може да позабършеш последните мои постове тук,понеже не съдържат никаква полезна информация,а няма нужда да цапаме хубавата тема
|
|
| |
eDaniel | Дата: Понеделник, 29.07.2013, 23:34:37 | Message # 23 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Браво Веско! Чакаме твоето допълнение
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
nightfighter | Дата: Вторник, 30.07.2013, 10:46:28 | Message # 24 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Преди доста време и аз се запалих по тези дигитални километражи, и реших да преправя един.В последствие километражите станаха два Един за мен, и един за колегата policaja, който много ми помогна с части и километраж който да ползвам докато правя дигиталния.Ще ме извиняваш Васко,нещата наистина доста се проточиха във времето,но аз бях ти казал че ще е така Имах много лични и служебни ангажименти, и в крайна сметка нещата ги правя като хоби, за удоволствие в свободното си време.
Понеже както стана ясно,дигиталните километражи са от кола с дясна дирекция,започнах с преправянето на основата.Използвах основата от дигиталния километраж,на която отрязах двете странични части, и на тяхно място присадих страничките от основата на аналоговия километраж, с лява дирекция.Идеята беше, по тозин начин да хвана точното място на ушите за закрепване без да монтирам и демонтирам многократно.
След това започнах работа по предния панел на таблото.Оригиналния панел е неизползваем,понеже е от RHD и съответно всички извивки са наобратно,затова като основа използвах панела от аналоговия километраж, който преправих с парчета които изрязах от дигиталния.Гледах да режа и залепвам максимално големи части, не да раздробявам нещата с цел да не се получи изкривяване и разминаване.Почити цялата долна част е от дигиталния километраж,като от двете табла ги изрязах по ръба и после след доста пилене и напасване ги залепих.Това ми осигури затварянето и пасването на долната част на капака към основата.
От горната страна, действах по аналогичен начин.
Накрая, след като лепилото хубаво изсъхна,шлайфах с шкурка,където беше необходимо сложих малко кит и боядисах всичко със специален спрей за пласмаса,който е релефен и всичко стана на малки фини грапавинки, много подобни на оригиналните грапавинки по пласмасовите детайли. Понеже отвора на стъклото е на друго място на аналоговото табло,го запуших и пробих нов.Самото стъкло го боядисах с черен светлопрозрачен спрей за фарове и крушки,шлайфах с шкурка 2000 и пастирах. Крайния резултат е следния:
При другото табло, нещата са аналогични,някои снимки са от работата по едното табло, други по другото. Правил съм ги по един и същ начин, мина доста време и в момента и аз не знам, на коя конкретно кое табло е снимано. Засега толкова
Редактирано от nightfighter - Вторник, 30.07.2013, 13:35:58 |
|
| |
eDaniel | Дата: Понеделник, 05.08.2013, 02:22:29 | Message # 25 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Много добре се е получило! Трябва да постна снимки и на моя като остане време. Мисля да го монтирам идните две седмици, че съм го направил доста отдавна. Дай схемата на кабелите да я има в темата, че не мога да намеря моята...
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
nightfighter | Дата: Вторник, 06.08.2013, 00:48:06 | Message # 26 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Вчера и днес го монтирах в колата,и доста си поиграх с кабелите,даже може да се каже че се престарах Утре или вдругиден ще кача снимки на завършения проект.Ще опиша и начина на преправяне на инсталацията,кабелите и буксите (сега не ми се иска да говоя на изуст,в момента схемичките са ми в колата,а не ми се ходи до там )
Сега ще обърна внимание, на едно малко преправяне по самото табло на колата.Няма как да се избегне,както и да модифицираш километража от RHD, понеже електроната платка отзад не позволява да преправяш точно на това място. Необходимо е да се отреже,малко парче от пласмасата на таблото, което опира отзад в дигиталния километраж (от RHD) , и не позволява да влезе на мястото си.При аналоговия съответно и при дигитален от LHD, на съответното място има вдлъбната част, която в нашия случай се пада от другата страна. Така че, освен рязане друг изход няма :)На първата снимка е началния етап,на втората почити крайния резултат.
Целта е тази издадена част да се премахне,и да се заравни до нивото на останалата част от гърба.Не режете прекалено много, бавно и внимателно!
п.с. Забравих да спомена,че кабелите които отиват към инвертора,когато ползвате донор от RHD,в нашия случай ще ви дойдат къси,понеже вече отиват от другата страна,така че трябва да се удължат,същото важи и за двата бели кабела.Тези белите кабели са подобни на коаксиалния кабел (едно централно жило, с екранировка която играе ролята на втори проводник).Понеже нямах други такива,отрязах левите които вече идват дълги и с парчето удължих десните който сега са къси.Същевремено размених и пинчетата на буксите към инвертора,така че да останат така както са си били.Не знам дали има значение,но понеже буксите са различни предпочетох да заложа на сигурното.
Редактирано от nightfighter - Вторник, 06.08.2013, 01:05:41 |
|
| |
nightfighter | Дата: Събота, 10.08.2013, 23:00:39 | Message # 27 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Малко снимки в изцяло завършен вид на километражите:Единия е от кола с ръчни скорости и както се вижда вече е монтиран в моята кола,другия е от автоматик.
|
|
| |
nightfighter | Дата: Неделя, 11.08.2013, 00:29:32 | Message # 28 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Относно свързването, на дигиталния километраж към инсталацията на кола с аналогов,трябва да се преработят конекторите.На дигиталния километраж има два конектора 10 пинов (зелен) и 6 пинов (син) които трябва да се свържат.Нека да уточним, че в момента конкретизирам за преработен километраж от RHD UKDM към LHD.При оригиналния LHD и при някои модификации на дигиталния километраж има някои малки разлики! На аналоговия километраж от лявата страна има 10 пинов зелен конектор, от дясно 16 пинов зелен конектор и от горе 5инов жълт конектор.Горния конектор може да го няма или да се различава при някои модификации на Прелюда в зависимост от оборудването на колата.
Проводниците и техното предназначение ще ги давам по ред от ляво на дясно на снимките за удобство, понеже в тех.описание са означени по този ред, пиновете в ,,женските" букси. Понеже на дигиталния километраж конекторите са от горната страна,а на аналоговия съответно от ляво и дясно удачно е, проводниците да се удължат с около 10см. Аз съм го направил, като съм спазвал цветовите маркировки на проводниците,запоил съм и изолирал с термошлаух.
Ще се постарая да направя простичко и достъпно обяснение на свързването,умишлено избягвайки означенията на буксите (А1....;M1... B1... и така нататък).Според мен така ще бъде по разбираемо,а ако някой го интерисува може да си ги види в сервизното описание
10 пинов конектор на дигиталното табло.Проводниците по цветове трябва да са наредени като на снимката.
1 пин - син със сиви точки проводник - оборотомер, свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва от 10 пиновия(левия) конектор на аналоговото табло. 2 пин - червен проводник с 2 черни чертички - при някои модели може да го няма,свързва се към, същия по цвят проводник,който се отрязва от 10 пиновия(левия) конектор на аналоговото табло.Това е за подсветката, при колите с изключвател на копчето за регулиране на подсветката,ако е изключено светването на фаровете няма да намалява осветеноста на таблото.Може да не се свърже никъде,нищо фатално няма да стане,само тази функция няма да работи. 3 пин - светлозелен проводник- памет за текущите 2 изминати разтояния - свързва се към същия по цвят проводник,намиращ се на 10 пиновата зелена (най-лява) букса на таблото с приборите за гориво и температура на охлаждащата течност,другото табло на което е часовника!( на снимката този проводник е зелен,понеже не можах да намеря с нужния цвят) 4 пин - празен 5 пин - оранжев проводник - скоростомер - свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва от 16 пиновия(десния) конектор на аналоговото табло. 6 пин - черен проводник - маса- свързва се към същия по цвят проводник.Има 2 такива проводника,единия на 10 пиновата,другия на 5 пиновата букса на аналоговото табло.Без значение е кой ще ползвате,свободния го премахвате или изолирате. 7 пин - червено/черен проводник - регулиране на подсветката (пак) - свързва се към същия по цвят проводник,намиращ се на 10 пиновата зелена (най-лява) букса на таблото с приборите за гориво и температура на охлаждащата течност,другото табло на което е часовника!Не режете,запойвате към него! 8 пин - бяло/жълт проводник - свързва се към същия по цвят проводник,намиращ се на 10 пиновата зелена (най-лява) букса на таблото с приборите за гориво и температура на охлаждащата течност,другото табло на което е часовника!Не режете,запойвате към него! 9 пин - розов проводник - лампичка за 4WS - свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва от 16 пиновия(десния) конектор на аналоговото табло. 10 пин - жълт проводник - захранване (контакт)- свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва от 10 пиновия(левия) конектор на аналоговото табло.
Засега толкова Утре ще напиша за 6 пиновата букса.
Редактирано от nightfighter - Неделя, 11.08.2013, 00:39:53 |
|
| |
NightRider | Дата: Неделя, 11.08.2013, 04:35:57 | Message # 29 |
Aristocrat
Град/Държава: Cole Bay/Netherlands Antilles
Група: Приятели
Съобщения: 3685
Статус: Офлайн
| Дани как оправи разцентрованата стрелка ?
The Flying Dutchman FOR SALE Продава се
|
|
| |
nightfighter | Дата: Неделя, 11.08.2013, 23:15:51 | Message # 30 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| 6 пинов конектор ( син ) на дигиталното табло.
1 пин -зелен/син проводник - ляв мигач , свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва от 10 пиновия(левия) конектор на аналоговото табло. 2 пин - червен/жълт проводник - аварийни,свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва от 10 пиновия(левия) конектор на аналоговото табло. 3 пин - червен/син проводник - дълги светлини, свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва от 10 пиновия(левия) конектор на аналоговото табло. 4 пин - зелен/жълт проводник- десен мигач, свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва от 10 пиновия(левия) конектор на аналоговото табло. 5 пин - син проводник- за сигнал за SRS, (при моделите без SRS не се свързва),при тези със се свързва се към същия по цвят проводник,който се отрязва от 5 пиновия(жълт) конектор намиращ се отгоре на аналоговото табло.( на първата снимка съм му показал мястото, със синя чертичка,на втората снимка няма да го видите,все още не съм намерил син проводник с подходящо пинче което да сложа в буксата и вероятно ще трябва да запоя такова) 6 пин - черен проводник- маса при моделите със SRS може да се ползва същия цвят проводник,който се отрязва от 5 пиновия(жълт) конектор намиращ се отгоре на аналоговото табло, при другите запаралелвате с черния проводник от зелената букса илиползвате останалия свободен черен от 16 пиновата зелена букса.Без значение е,те са все маси и са запаралелени в снопа кабели.
Когато сте свързали всичко,ще ви останат свободни проводници- черен(маса),2 жълти(+12V от контакт) , червено/черен за подсветката, ако ви се занимава развивате снопа и ги премахвате в местата, където са запаралелени,ако не, изолирате и оставяте така.(1-Жълтия отива надясно по целия сноп и е запарален в конектор, привързан за снопа кабели,2 жълт запарален в снопа,червено/черния е запарален, в същия по вид конектор в ляво,черния е запарален в снопа).Отново уточнявам че при различните модификации на Прелюда, е възможно някои проводници да ги няма,това зависи от оборудването на колата.В конкретния случай съм дал пълното свързване на UKDM RHD (преработен за LHD) дигитален километраж към инсталацията на USDM Prelude с SRS и 4WS.
На дигиталния километраж, ще ви остане свободна една 16 пинова, зелена букса към която няма да имате нищо свързано,това да не ви притеснява,тя се ползва в случаите когато километража и колата са от модификация с автоматични скорости! На тази букса не съм дал свързването! Успех !!!
Редактирано от nightfighter - Неделя, 11.08.2013, 23:44:56 |
|
| |