Пълен билд на H22A5
|
|
ggushterov | Дата: Четвъртък, 23.01.2014, 18:01:42 | Message # 91 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| Момчи, пича от този телефон каза, че не работи там вече от 2 години и повече Ама ми даде номера на колегите де
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Четвъртък, 23.01.2014, 18:24:34 | Message # 92 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Сори. ПОследно ходихме там с една Хонда ЦРВ преди 4 месеца , ама аз нали си изтрих всички телефони без да искам и след това явно сьм взел телефона от някой който не го е абдетнал. Дай верния телефон да си го корегирам и аз .
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
ggushterov | Дата: Четвъртък, 23.01.2014, 18:38:14 | Message # 93 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| 0887714428 - Иво се казва момчето. Взимат по 15лв/инжектор за проверка и почистване. Аз ги изпратих вече даже Колектора също пътува към ЕМО за полиране, главата я пратих за смяна на гумички и препасване на клапаните и така, за сега нещата са наред и парите си хвърчат със скоростта на светлината :D
|
|
| |
nightfighter | Дата: Петък, 24.01.2014, 02:30:56 | Message # 94 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote prelude ( ) Отвътре не се полира, нужно е да е груб за да се смесеобразуват добре горивото и бензина. С това не съм съгласен! Някакси много опростявате нещата,затова искам да попитам няколко неща: въздуха е газ,той има ли тегло? Какво се получава когато съвсем примерно казано 1кг въздух се е засилил с много висока скорост и внезапно му затвориш вратата през която трябва да мине?(да поясня -вс.клапан) Дали в този случай ще се образува обратно налягане(вълна) и какво е значението на диаметъра и дължината на рънара, и последно, къде е по лесно да тичаш по-чакъл или по асфалт? Quote prelude ( ) влагата във въздуха конедензира на капки по колектора - което не е гот Много ми се иска да видя кондензирала капка вода при ураганен вятър Ама за да няма такава и по време на затишията, колектора се отоплява с антифриз от двигателя- ама нали препоръчваш да се махне,като грешна концепция на производителя
|
|
| |
prelude | Дата: Петък, 24.01.2014, 09:08:07 | Message # 95 |
Годан (5)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 149
Статус: Офлайн
| Това с отоплението на колектора е страшна тъпотия и е направено само за студените климати, каквито ние не сме. Кофтито е че моторчетата са вързани в охладителната течност и докато ти е студена кола ще ти е кофти празния ход. Не знам какво има сложно за разбиране особено за нагряване на всмукателя - колкото е по-топъл въздуха, толкова по-малки кислород има в него. Затова се прави CAI , затова се пръска вода по кулерите, затова и колата ти рано сутрин върви 2 пъти по-добре от следобед в задръстването. Имаше тема в червения форум за разпространението на вълните във всмукателя и как горе-долу се изчислява обема на пленума. Този обем е изчислен точно за отразените вълни обратно по всмукателя и ако е сметнат правилно отразява въздуха обратно към клапаните с хармоник - което значи повишено пълнене като скорост. Поинтересувай се за NACA Duct и ще разбереш как влияе на пълненето и на скоростта завихрянето по границата на ламинарното течение.NACA е старото има на NASA.
|
|
| |
ggushterov | Дата: Петък, 24.01.2014, 12:36:44 | Message # 96 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| Благодарение на Недко си имам маховик вече
|
|
| |
nightfighter | Дата: Петък, 24.01.2014, 18:32:11 | Message # 97 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote prelude ( ) колкото е по-топъл въздуха, толкова по-малки кислород има в него. Кислорода в въздуха се си е 21% и не се влияе от температурата!,нещо друго се променя, ама както и да е Quote prelude ( ) хармоник Хармоник е кратна честота на трептене(механично или електрическо),тук имаме движение на флуид( газ-въздух). Но горе долу идеята е такава, скороста на отразената вълна зависи основно от диаметъра на тръбата,затова дължината и диаметъра на рънара са от много голямо значение.В този момент имаш предостатъчно вихрово движение,въздуха се движи напред назад по рънара няколко пъти (затова така са го и кръстили) до момента в който ще се отвори всмукателния клапан, и трябва вълната на високо налягане да е в идеалния случай пред клапана,в момента на отваряне.Ефекта е все едно има мъничко турбо и в цилиндъра влиза повече горивно-въздушна смес от обема му.Това естествено зависи и от оборотите на двигателя, и няма как да бъде винаги в точния момент,но ,,смахнатите" конструктори поне са го сметнали да не е в противоположна посока.Естествено вие като портвате също го пресмятате, нали така??? Quote prelude ( ) Не знам какво има сложно за разбиране Поведението на флуид при различни скорости на движение(дозвукови или надзвукови) , обтичащ или движещ се в някаква форма е може би една от най-сложните науки!Свалям ви шапка колега,щом за вас няма нищо сложно за разбиране!-за мен не е така , въпреки че 5 години се опитваха да ми го обяснят
Редактирано от nightfighter - Петък, 24.01.2014, 19:20:52 |
|
| |
mom4i74 | Дата: Петък, 24.01.2014, 20:20:28 | Message # 98 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Ето една интересна тема за полирането . На мен ми беше интересна но така или иначе и там не се стигна до консенсус вьпреки интересните и аргументирани коментари.
http://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=67034&st=20
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
prelude | Дата: Събота, 25.01.2014, 11:48:47 | Message # 99 |
Годан (5)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 149
Статус: Офлайн
| Quote nightfighter ( ) Quote prelude ()колкото е по-топъл въздуха, толкова по-малки кислород има в него.
Кислорода в въздуха се си е 21% и не се влияе от температурата!,нещо друго се променя, ама както и да е :) Не съм съгласен, защото тогава се обезмисля ефектът на Cold Air Intake-а и излиза че ако караме на отворен дросел ще ни вървят най-много коли. Практиката показва нещо коренно различно,нали така? Все едно да се завиеш през глава с одеало и да дишаш - в атмосферата по принцип има 21 % кислород , но в горе-долу затворения обем в който се повишава и температурата , този % намалява. Друго пояснение , което е хубаво да направим е , че въздухът като количество който влиза в двигателя не влиза защото е принудително вкаран вътре от сложни сметки на вълни,хармоници и потоци на флуиди, а влиза в двигателя защото двигателят го засмуква. Затова е и цялата борба да се понижи съпротивлението по пътя му навътре и навън от цилиндрите. Двигателят е просто един компресор на въздух - колкото повече въздух, и по-студен такъв , му осигуриш навътре и навън - толкова по-високо КПД ще има , разбирай мощностна характеристика. Аз нямам познанията за да изследвам стоков колектор разработен от атомобилен концерн, за да определя при какви средни стойности на влага, надморска височина, октаново число, температура, замърсяване на въздуха,обороти на двигателя и т.н. е бил сметнат , а и не ме интересува. Ние , нормални потребители , го караме на проба-грешка. Това е стара и изпитана технология още преди появата на компютрите. При лесния достъп на информация със съвременния интернет - за себе си съм прочел и преценил , че всмукател отвътре не се полира, че водата е ненужно да нагрява всмуктатля и още много други. Той и Гущеров си е купил дебела/изолираща гарнитура на всмукателя - питали ли сте се защо е произведена такава и какъв е ефектът й? Т.е. защо хората се борят всмукателя да остане максимално студен, нищо че 21% от атмосферата е кислород по принци
|
|
| |
nurs | Дата: Събота, 25.01.2014, 12:44:58 | Message # 100 |
Рокудан (6)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 173
Статус: Офлайн
| Quote nightfighter ( ) Quote prelude ()колкото е по-топъл въздуха, толкова по-малки кислород има в него. Това няма нищо общо...истината е ,че колкото температурата на въздуха е по-висока толкова плътноста на въздуха е по малка!!!! което вече играе съштествена роля и затова се прави Cold Air Intake и се слага кулер за да охлади въздуха преди да влезе в двигателя,затова на самолетите зимата им трябва много по-късо разтояние за достигане на V1 отколкото лятото...а някаде по-нагоре беше посано за ламинарен поток колектора!!!това е много далеч от истината...за ламинарен поток на газа неможе да се говори защото от филтъра до клапана има безброи елементи които здраво турболизират потока (например дроселовата клапа) и т.н а и ламинарния поток ще направи смесообразуването много по-лошо . По темата за полиране попринцип колкото по гладак е толкова по малко съпротивление ще има газа ни според мен поради малката скорост ще има минимален ефект...
|
|
| |
nightfighter | Дата: Събота, 25.01.2014, 14:17:35 | Message # 101 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote nurs ( ) Quote prelude ()колкото е по-топъл въздуха, толкова по-малки кислород има в него.Това няма нищо общо...истината е ,че колкото температурата на въздуха е по-висока толкова плътноста на въздуха е по малка!!!! Плътноста (количеството молекули на единица обем) намалява с увеличаване на температурата,но съотношението на кислорода не се променя!Естествено че има смисъл от Cold Air Intake,никой не го оспорва!Ама да мислиш че премахвайки отоплението на всмукателния колектор,ще промениш нещо е.............. Quote nurs ( ) неможе да се говори защото от филтъра до клапана има безброи елементи които здраво турболизират потока (например дроселовата клапа) и т.н а и ламинарния поток ще направи смесообразуването много по-лошо . По темата за полиране попринцип колкото по гладак е толкова по малко съпротивление ще има газа ни според мен поради малката скорост ще има минимален ефект... Скороста на движение на въздуха в рънарите не е никак малка!Естествено че потока не е ламинарен,нали това казах че освен всичко останало при затваряне на клапана се образува обратна вълна, която се движи в зависимост от дължината му 2;4 пъти по рънара до следващото отваряне на клапана.Това още повече го завихря, стремежа е да се движи максимално лесно в рънара, неравности в стените,завои на потока под остър ъгъл само създават съпротивление!За смесообразуване може да говорим след инжектора който е в края на рънара и в горивната камера, все пак не сме с карбуратор. Една от по практическите ползи при полирани въздуховоди е, че по-трудно се натрупват(залепват) по стените им боклуци,нагар и т.н. Пази Боже да не земе пък някой да си помисли, че полирайки колектора ще качи 10к.с. ефекта наистина е минимален,но все пак го има!
|
|
| |
prelude | Дата: Събота, 25.01.2014, 14:39:09 | Message # 102 |
Годан (5)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 149
Статус: Офлайн
| Quote nightfighter ( ) Плътноста (количеството молекули на единица обем) намалява с увеличаване на температурата,но съотношението на кислорода не се променя!Естествено че има смисъл от Cold Air Intake,никой не го оспорва!Ама да мислиш че премахвайки отоплението на всмукателния колектор,ще промениш нещо е.............. Е именно като махнеш ненужните води печелиш най-много , т.е. най-малко нагряваш всмукателя. Хората произвеждат и продават термоизолиращи гарнитури с доказан ефект , какво остава за водата която го подгрява на 100 градуса ей така да не замръзне. Тук да не е Норвегия или северна Канада, нашият климат стана като Гръцкия и последното от което имаш нужда е подгрев на всмукател.
Quote nightfighter ( ) Една от по практическите ползи при полирани въздуховоди е, че по-трудно се натрупват(залепват) по стените им боклуци,нагар и т.н.Пази Боже да не земе пък някой да си помисли, че полирайки колектора ще качи 10к.с. ефекта наистина е минимален,но все пак го има! Във всмукателя, след въздушния филтър няма никакви боклуци които да се лепят и да правят нагари. Затапваш EGR-то, може да премахнеш и картерната вентилация и си в играта. Относно картерната вентилация има две теории - едната е че смазва дросела и така удължава живота му, другата е че вреди на показателите на двигателя защото вместо да му влиза свеж въздух - му се вкарват някакви маслени пари, които вредят. Аз слушам втората теория, ако ми се износи дросела ще си направя нова плочка или ще го сменя, но до момента никога не съм имал проблем с такова износване. Пък и двигателя е направен да работи на гориво-въздушна смес, а не на такава от маслени пари или отработени вече един път газове( и понеже горивото ни е много качествено, кой знае кви лайна остават и си ги вкарваме през EGR-то).
Редактирано от prelude - Събота, 25.01.2014, 14:50:57 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Събота, 25.01.2014, 14:53:12 | Message # 103 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote prelude ( ) които да се лепят и да правят нагари. Явно не си виждал колектори пълни с нагар по стените
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
nightfighter | Дата: Събота, 25.01.2014, 15:04:37 | Message # 104 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote prelude ( ) че въздухът като количество който влиза в двигателя не влиза защото е принудително вкаран вътре от сложни сметки на вълни,хармоници и потоци на флуиди, а влиза в двигателя защото двигателят го засмуква.Затова е и цялата борба да се понижи съпротивлението по пътя му навътре и навън от цилиндрите. Въздуха в двигателя е принудително вкаран!Вкарва го създадения вакум,породен от рязкото увеличаване на буталото надолу.За създаването на този вакум се изразходва също енергия, свързано е с движение и триене и създава съпротивление, а когато искаш това да става бързо усилието е още по голямо,колкото по-бързо толкова по-голямо съпротивление.Вземи една спринцовка и се опитай бързо да издърпаш буталото, лесен експеримент. Затова на хората които конструират двигатели, (и които правят хиляди недомислици,да са живи и здрави обикновените потребители да им ги посочват и коригират) и на които са им ясни нещата, се се постарали да направят конструкция при която това да е максимално ефективно,използвайки и физичните закони за движение и инерция,защото въздуха има маса и тегло.Естествено при серийното производство те са ограничени от себестойноста на крайния продукт,затова са допуснати някои компромиси, целящи поевтиняване-да се направят стените гладки е едни от тези компромиси!Ефекта е минимален,затова са оставили отливката такава каквато е. Аз също като теб нямам достатъчни познания и възможности да изследвам, фабрично създадения колектор , както и на много други неща, затова се въздържам да намирам конструктивни недостатъци и тъпи конструктивни решения!!!
п.с. Казваш че си чел че не трябва да се полира а да се остави грапаво, може да се съглася, макар че това противоречи на всякаква логика!(но,както споменах аеродинамиката е много сложна и понякога нелогична наука), НО само при условие че този който го е казал,а после 10 човека преповторили, не само е разтягал общи приказки а си е направил труда да замери резултата и съответно да го покаже в единия и другия случай!
|
|
| |
nightfighter | Дата: Събота, 25.01.2014, 15:15:18 | Message # 105 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Нямам намерение да продължавам безсмислен спор,затапвай, изолирай,премахвай каквото ти е угодно!!Досега съм видял над 10 приебани двигателя,по твоя метод на проба и грешка, освен това съм видял и много супер тунинговани, които вървят по-малко от стоковия!
|
|
| |