Forum moderator: ZAPPA, batkosio, NSBOP  
Премеждия с BB2
MkillaДата: Понеделник, 09.09.2013, 20:31:17 | Message # 121
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Специално за Хонда мога да говоря.Ето ОЕМ комплекти :

Това е големият


Това е малкият :


Дал съм от 2 модела Хонда но вътре всички изглеждат по този начин.
Приложени файлове: 1715393.jpg (50.2 Kb) · 9991010.jpg (27.6 Kb)


Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now
 
TG_FanДата: Понеделник, 09.09.2013, 20:38:18 | Message # 122
Нанадан (7)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 368
Статус: Офлайн
Значи, ремонтни комплекти си се продават, аз бях купил първо един цял, който излезе че е за Н23А1 и го върнах, но по него събрах другите части, моя майстор явно не е знаел за болтовете , че се сменят, аз също. Интересно , че никой от търговците също не ми предложи, все пак пари струват тея работи, ще изкарат допълнително, а Мони например уж има дългогодишен опит с японките и пак не се е сетил да ми предложи. Моя е вината , че не съм отишъл в едни Юби Ко , например, макар, че тогава бях доста разочарован от начина им на работа и реших да ги бойкотирам . Просто з друг официален сервиз не се сещам...Омбре е леж, а бултрако даже не ми се коментират..
 
VIPER-CHДата: Понеделник, 09.09.2013, 20:43:55 | Message # 123
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Болтовете при Н и Ф серията не е задължително да се сменят,поне така пише в аутодатата.Все пак е препоръчително и твоя майстор трябва да знае най-добре като я е стягал.Все пак е на 100Nm

"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
MkillaДата: Понеделник, 09.09.2013, 20:49:33 | Message # 124
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Чакай малко сега.Защо някой търговец , дали Мони или аз или 3 , 5 ще трябва да ти предлагат болтове ?!?! После за да ни храниш по форумите ли че си взел нещо което не ти трябва и са те "вътрили" с парите ? Когато колегата Пикасо си купуваше лагери му казах 5 пъти да не ги взима поне бях на 90% сигурен , че няма да ги монтира и ще му стоят на шкафа и така и стана но не смятам , че е редно нито нормално да се бъркаш в работата на клиента.Пак казвам , има си Майстор с главно "М" и само той/те знае какво му трябва за да направи ремонт.Аз лично дори и да знаех , пак нямаше да ти предложа болтове , защото нито съм майстор нито знам майстора ти какво ще прави с колата.Нито ти , нито търговеца е длъжен да знае как се прави основен ремонт.Може ли който и да е търговец да знае какво и е на колата ти и какво трябва да се смени ? Това все едно да пазаруваш в супера и да чакаш някой да ти сложи необходимите продукти за вечеря в количката.
Относно ОЕМ китовете , комплектите или сетовете , както искате ги наричайте нямат болтове или поне аз не съм виждал.Ако някой намери под ОЕМ номер нека каже , защото за 2 години не съм срещал такъв комплект за Хонда.


Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now


Редактирано от Mkilla - Понеделник, 09.09.2013, 21:00:59
 
nightfighterДата: Понеделник, 09.09.2013, 21:32:33 | Message # 125
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Колега, смяната на болтовете на главата е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА, но не е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА!!Стига си търсил под вола теле,проблема не ти е от болтовете.Почити невъзможно е да скъсаш болт от главата в алуминиев блок,преди това ще превъртиш или помъкнеш резбата.Това е една от особеностите при ремонта на двигателите с алуминиев блок,в частност и на Хонда, затова ти обърнах внимание да се спазват стриктно моментите на затягане дадени в техническото описание.При нашите двигатели момента на затягане не е голям,гарнитурата е направена така че тази степен на стягане да е достатъчна за сигурно уплътнение.
При някои модели коли в пълна сила важи това което казва Вайпара,и при тях болтовете е доста по наложително  да се сменят,макар че аз лично досега никога не съм го правил :) и не е имало проблеми, освен при един Форд ( да му е..........)  Щом болта е издържал на момента на затягане ще държи и после,ако му е имало нещо той е щял да се скъса.Но аз работя само по мои или на приятели коли.Не си изкарвам с това хляба,ако си ми клиент,плащаш ми,и  искаш гаранция, аз също ще ти искам нови болтове !!!!
Няколко други специфични моменти:
1. Отворите на блока за болтовете на главата трябва да са идеално почистени преди стягането,ако в тях е останала вода при разглобяването,ще те излъже при стягането,понеже резбата е ситна,водата не може да излезе, динамометричния ключ показва че е стегнато,а всъщност не е.
2.Ако някой е стягал като желнатин,е възможно да е помъкнал някоя от резбите,това е голям проблем!!!
3.Главата е почити задължително да се шлайфа,може съвсем леко да се зачисти, или поне да се провери за кривина при всяка смяна на гарнитура.
4.Единствената важна гарнитура е тази на главата,за нея никакви икономии!! ,другите са ала-бала работа,може да се ползват повторно,ако не ги скъсаш или без тях и да се сложи силикон.Така че не се ,,изхвърляй" с ремонтни комплекти, ако си притеснен с парите, хубаво е да ги има,за всеки е по лесно да ремонтира с нови гарнитури,но не са толкова важни. Надявам се ме разбра правилно:)
Успех и не се отчайвай, ако няма надран цилиндър,превъртял лагер,помъкнати важни резби блока е супер.Дори да има някакъв проблем с главата, това лесно може да се провери,в Пловдив водната проба на главата е 25лв, предполагам че в София ще е пак там някъде.

п.с. Вайпар на Сивик CRX EW3 двигател, болтовете на главата са 8мм и навремето поради липса на достатъчна информация,ги бях стегнал на 8кг,после като ми даде 2 пъти проблем с гарнитурата,взех че попрочетох,и хората бяха написали да се стягат на 6кг.След като направих всичко така както беше описано,без повече ,,творчество" от моя страна нямах повече проблеми в продължение на 7 години докато продадох колата.Това е по спомени,все пак минаха доста години,а не ми се рови в старите мануали за подробности :)


Редактирано от nightfighter - Понеделник, 09.09.2013, 21:43:39
 
ggushterovДата: Понеделник, 09.09.2013, 21:46:27 | Message # 126
Кудан (9)

Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
Quote
дали ако не я разкарам няма да направя най-добре...

Ако блока е здрав кажи колко пари ще и искаш и да идвам да си я откарвам. Ако решиш да я продаваш де ;)
 
VIPER-CHДата: Понеделник, 09.09.2013, 22:04:22 | Message # 127
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Quote (nightfighter)
проблема не ти е от болтовете.
Много ясно,че не е ,просто стана въпрос за гаранции и от там тръгна приказката.


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
VIPER-CHДата: Понеделник, 09.09.2013, 22:06:17 | Message # 128
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
п.с. Вайпар на Сивик CRX EW3 двигател, болтовете на главата са 8мм и навремето поради липса
Мани ги тия сивици,то там едни гарнитури с гумички и едни 8мм болтове....
Нали и аз това казах :D


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро

Редактирано от VIPER-CH - Понеделник, 09.09.2013, 22:07:10
 
TG_FanДата: Понеделник, 09.09.2013, 22:15:30 | Message # 129
Нанадан (7)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 368
Статус: Офлайн
Значи, както каза, аз не съм длъжен да знам какво ми трябва и какво не. Това е работа както на МАЙСТОРА, така и на ТЪРГОВЕЦА. Аз също се занимавам с търговия и когато при мен дойде човек, който иска да отслабне например, моя работа е да му препоръчам НАЙ–ДОБРОТО за него, но за целта трябва да съм наясно какво е то, какво включва и дали той има нужда от него.Това ,че майстора не е бил достатъчно компетентен, не значи , че търговеца, който се занимава с продажба на авточасти от 20 години и на думи е продал 1000 такива комплекта да не се сети да ми каже , че може да ми потрябват случайно болтове, нали така??!!
В българия (с малко Б) никой никога не е виновен, майсторите не са виновни, щото техниката била стара, търговците не били виновни, щото хората нямали пари и се налагало да им продават евтини боклучави чаркове, само ние сме виновни , щото трябва да разбираме от всичко!
 
TG_FanДата: Понеделник, 09.09.2013, 22:18:39 | Message # 130
Нанадан (7)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 368
Статус: Офлайн
PS: главата е шлайфана и ремонтирана, сменяхме и водачи на клапаните и гумичките.
Съжалявам за емоционалните коментари , но ми писнА! Тотална липса на компетентност на всяко ниво!
 
MkillaДата: Понеделник, 09.09.2013, 22:32:58 | Message # 131
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Човек , България винаги ще е с главно Б и е грозно , че изписваш така родната си страна.Лоша или хубава всеки сам си избира къде да е.Границите са отворени за всеки.Части има и в чужбина както има и официален представител от където също можеш да си поръчаш всичко.Не знам само там като им кажеш , че ти трябва гарнитура на главата дали ще ти дадат и всичко останало ? Еми чакай да позная , не!! Ще ти прегледат колата и тогава ще ти изпишат части както е нормално да се направи.След като майсторите ти кажат какви части ти трябват и не те кефят цените почваш да си ги търсиш при други търговци.Само за твое инфо , никой никога не ми е отказвал какви части ми трябват след преглед на колата и ми вадят оригиналните парт номера или техни заместители.Няма как да знам какво му трябва точно на майстора за да ми оправи 15 годишната кола.И пак ти казвам , много грозно е да пишеш България с малка буква.И аз се запалих в този спор , защото не мисля че си прав за част от нещата които пишеш особено това за България.Това , че си афектиран не значи , че трябва да храниш всички на куп.Аз лично когато имам проблем с даден сервиз отивам на място и го решавам там а не във форума.

Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now


Редактирано от Mkilla - Понеделник, 09.09.2013, 22:45:18
 
eDanielДата: Понеделник, 09.09.2013, 22:49:59 | Message # 132
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Ники, и да се ядосваш и да не се ядосваш това няма да промени нищо. Трябваше да звъннеш един телефон когато беше време за избиране на кола. Според мен не си случил нито на майстор, нито на Прелюд. И да, според мен си прав - не може да се очаква от теб да знаеш какво трябва да се прави и сменя. И ти си мъж, ама айде сети се за някоя руса пайнерка от тия с HD цайсите като отиде и я питат дали да сменят болтовете дали ще знае... Не е и длъжна!


プレリュード 夢のカ
 
VIPER-CHДата: Понеделник, 09.09.2013, 22:58:27 | Message # 133
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Quote (TG_Fan)
така и на ТЪРГОВЕЦА.
Опа,тука се обърка.Няма как примерно търговеца да знае на кой ремонт ще ти излезе вала за да ти даде лагери или с колко е крива главата и колко ще се шлайфа за да знае колко дебела гарнитура да ти даде.Всичко е работа на майстора,ти дори не трябва да се занимаваш с части.Твоята работа е да си закараш колата,да си платиш и да я вземеш отремонтирана.


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро

Редактирано от VIPER-CH - Понеделник, 09.09.2013, 23:01:21
 
TG_FanДата: Понеделник, 09.09.2013, 23:18:50 | Message # 134
Нанадан (7)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 368
Статус: Офлайн
Вайпъре, Дани , съгласен съм напълно, мойта работа се изчерпва с това да си закарам на ремонт колата, да си го заплатя и да се кача след това и да карам, нищо повече, нищо по-малко. Да, явно не съм случил на машина, но за година оправих по-голямата част от кусурите й-беше ми останал един абс да подкарам и кривите ламарини, които за мен са + защото колата не привлича твърде голямо внимание, освен това се правят.
Андро, аз също съм роден в тая държавица и съм избрал да остана (засега) в нея и да се боря със статуквото , но колкото повече време прекарвам тук, толкова повече ме отчайва робския ни манталитет и омразата на всички към всичко.И само да вметна- за да бъде една държава такава, трябва да разполагаме с гражданско общество и законодателство, което то да спазва. При нас не присъства нито едно от двете, затова сме на тоя хал, всеки гледа да те пусне по пързалката...
НАистина щастлив съм , че се регнах във форума, защото тук се убедих и в обратното, едни хора помагат на други хора безвъзмездно, просто заради споделената обща страст, респект! :)
 
nightfighterДата: Понеделник, 09.09.2013, 23:19:19 | Message # 135
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Quote (TG_Fan)
Значи, както каза, аз не съм длъжен да знам какво ми трябва и какво не.

Ако разполагаш с много пари, е така както казваш! Иди в оторизиран сервиз,плати си като поп и си искай гаранция! Ако не разполагаш с достатъчно средства,си длъжен!Недей да обвиняваш предварително никого,разглобете колата намерете причината за проблема и чак тогава да търсим виновника.
На мен ми е пределно ясно,че ремонта не е направен съгласно всички изисквания,нито е с оригинални части, обикновено така се прави, понеже ти дали би платил сумата за пълен и цялостен ребилд с оригинални части + труд?? Съмнявам се, към 2500лв ще е.
Разбирам емоционалните ти коментари,но ще ти споделя няколко случая в които съм бил от страната на майстора.
Преди време правих двигателя на един колега,човека беше зле финансово,влезнах му в положение,помогнах му ей така заради едната идея.За труд му казах че искам една бутилка водка да се почерпим :)
Когато дойде реда на ангренажа, колегата категорично отказа да купи нови ролки,макар че неговите бяха зле, и му го казах няколко пъти.Много пари били отишли,нямал повече,тези ще карат още и т.н. Случи се така, че след около 2 месеца едната ролка блокира,скъса новия ремък и двигателя стана мармалад.Накрая аз съм бил виновен!Трябвало да настоявам повече,той не разбирал, в никакъв случай не трябвало да не му сглобявам мотора така.А сега де , какво трябваше да направя,освен че му правя колата без пари, и части ли да му купувам????


Редактирано от nightfighter - Понеделник, 09.09.2013, 23:25:17
 
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda