Премеждия с BB2
|
|
Mkilla | Дата: Понеделник, 09.09.2013, 20:31:17 | Message # 121 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Специално за Хонда мога да говоря.Ето ОЕМ комплекти :
Това е големият
Това е малкият :
Дал съм от 2 модела Хонда но вътре всички изглеждат по този начин.
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
TG_Fan | Дата: Понеделник, 09.09.2013, 20:38:18 | Message # 122 |
Нанадан (7)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 368
Статус: Офлайн
| Значи, ремонтни комплекти си се продават, аз бях купил първо един цял, който излезе че е за Н23А1 и го върнах, но по него събрах другите части, моя майстор явно не е знаел за болтовете , че се сменят, аз също. Интересно , че никой от търговците също не ми предложи, все пак пари струват тея работи, ще изкарат допълнително, а Мони например уж има дългогодишен опит с японките и пак не се е сетил да ми предложи. Моя е вината , че не съм отишъл в едни Юби Ко , например, макар, че тогава бях доста разочарован от начина им на работа и реших да ги бойкотирам . Просто з друг официален сервиз не се сещам...Омбре е леж, а бултрако даже не ми се коментират..
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Понеделник, 09.09.2013, 20:43:55 | Message # 123 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Болтовете при Н и Ф серията не е задължително да се сменят,поне така пише в аутодатата.Все пак е препоръчително и твоя майстор трябва да знае най-добре като я е стягал.Все пак е на 100Nm
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
Mkilla | Дата: Понеделник, 09.09.2013, 20:49:33 | Message # 124 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Чакай малко сега.Защо някой търговец , дали Мони или аз или 3 , 5 ще трябва да ти предлагат болтове ?!?! После за да ни храниш по форумите ли че си взел нещо което не ти трябва и са те "вътрили" с парите ? Когато колегата Пикасо си купуваше лагери му казах 5 пъти да не ги взима поне бях на 90% сигурен , че няма да ги монтира и ще му стоят на шкафа и така и стана но не смятам , че е редно нито нормално да се бъркаш в работата на клиента.Пак казвам , има си Майстор с главно "М" и само той/те знае какво му трябва за да направи ремонт.Аз лично дори и да знаех , пак нямаше да ти предложа болтове , защото нито съм майстор нито знам майстора ти какво ще прави с колата.Нито ти , нито търговеца е длъжен да знае как се прави основен ремонт.Може ли който и да е търговец да знае какво и е на колата ти и какво трябва да се смени ? Това все едно да пазаруваш в супера и да чакаш някой да ти сложи необходимите продукти за вечеря в количката. Относно ОЕМ китовете , комплектите или сетовете , както искате ги наричайте нямат болтове или поне аз не съм виждал.Ако някой намери под ОЕМ номер нека каже , защото за 2 години не съм срещал такъв комплект за Хонда.
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
Редактирано от Mkilla - Понеделник, 09.09.2013, 21:00:59 |
|
| |
nightfighter | Дата: Понеделник, 09.09.2013, 21:32:33 | Message # 125 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Колега, смяната на болтовете на главата е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА, но не е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА!!Стига си търсил под вола теле,проблема не ти е от болтовете.Почити невъзможно е да скъсаш болт от главата в алуминиев блок,преди това ще превъртиш или помъкнеш резбата.Това е една от особеностите при ремонта на двигателите с алуминиев блок,в частност и на Хонда, затова ти обърнах внимание да се спазват стриктно моментите на затягане дадени в техническото описание.При нашите двигатели момента на затягане не е голям,гарнитурата е направена така че тази степен на стягане да е достатъчна за сигурно уплътнение. При някои модели коли в пълна сила важи това което казва Вайпара,и при тях болтовете е доста по наложително да се сменят,макар че аз лично досега никога не съм го правил и не е имало проблеми, освен при един Форд ( да му е..........) Щом болта е издържал на момента на затягане ще държи и после,ако му е имало нещо той е щял да се скъса.Но аз работя само по мои или на приятели коли.Не си изкарвам с това хляба,ако си ми клиент,плащаш ми,и искаш гаранция, аз също ще ти искам нови болтове !!!! Няколко други специфични моменти: 1. Отворите на блока за болтовете на главата трябва да са идеално почистени преди стягането,ако в тях е останала вода при разглобяването,ще те излъже при стягането,понеже резбата е ситна,водата не може да излезе, динамометричния ключ показва че е стегнато,а всъщност не е. 2.Ако някой е стягал като желнатин,е възможно да е помъкнал някоя от резбите,това е голям проблем!!! 3.Главата е почити задължително да се шлайфа,може съвсем леко да се зачисти, или поне да се провери за кривина при всяка смяна на гарнитура. 4.Единствената важна гарнитура е тази на главата,за нея никакви икономии!! ,другите са ала-бала работа,може да се ползват повторно,ако не ги скъсаш или без тях и да се сложи силикон.Така че не се ,,изхвърляй" с ремонтни комплекти, ако си притеснен с парите, хубаво е да ги има,за всеки е по лесно да ремонтира с нови гарнитури,но не са толкова важни. Надявам се ме разбра правилно:) Успех и не се отчайвай, ако няма надран цилиндър,превъртял лагер,помъкнати важни резби блока е супер.Дори да има някакъв проблем с главата, това лесно може да се провери,в Пловдив водната проба на главата е 25лв, предполагам че в София ще е пак там някъде.
п.с. Вайпар на Сивик CRX EW3 двигател, болтовете на главата са 8мм и навремето поради липса на достатъчна информация,ги бях стегнал на 8кг,после като ми даде 2 пъти проблем с гарнитурата,взех че попрочетох,и хората бяха написали да се стягат на 6кг.След като направих всичко така както беше описано,без повече ,,творчество" от моя страна нямах повече проблеми в продължение на 7 години докато продадох колата.Това е по спомени,все пак минаха доста години,а не ми се рови в старите мануали за подробности
Редактирано от nightfighter - Понеделник, 09.09.2013, 21:43:39 |
|
| |
ggushterov | Дата: Понеделник, 09.09.2013, 21:46:27 | Message # 126 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| Quote дали ако не я разкарам няма да направя най-добре... Ако блока е здрав кажи колко пари ще и искаш и да идвам да си я откарвам. Ако решиш да я продаваш де
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Понеделник, 09.09.2013, 22:04:22 | Message # 127 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote (nightfighter) проблема не ти е от болтовете. Много ясно,че не е ,просто стана въпрос за гаранции и от там тръгна приказката.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Понеделник, 09.09.2013, 22:06:17 | Message # 128 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| п.с. Вайпар на Сивик CRX EW3 двигател, болтовете на главата са 8мм и навремето поради липса Мани ги тия сивици,то там едни гарнитури с гумички и едни 8мм болтове.... Нали и аз това казах
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
Редактирано от VIPER-CH - Понеделник, 09.09.2013, 22:07:10 |
|
| |
TG_Fan | Дата: Понеделник, 09.09.2013, 22:15:30 | Message # 129 |
Нанадан (7)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 368
Статус: Офлайн
| Значи, както каза, аз не съм длъжен да знам какво ми трябва и какво не. Това е работа както на МАЙСТОРА, така и на ТЪРГОВЕЦА. Аз също се занимавам с търговия и когато при мен дойде човек, който иска да отслабне например, моя работа е да му препоръчам НАЙ–ДОБРОТО за него, но за целта трябва да съм наясно какво е то, какво включва и дали той има нужда от него.Това ,че майстора не е бил достатъчно компетентен, не значи , че търговеца, който се занимава с продажба на авточасти от 20 години и на думи е продал 1000 такива комплекта да не се сети да ми каже , че може да ми потрябват случайно болтове, нали така??!! В българия (с малко Б) никой никога не е виновен, майсторите не са виновни, щото техниката била стара, търговците не били виновни, щото хората нямали пари и се налагало да им продават евтини боклучави чаркове, само ние сме виновни , щото трябва да разбираме от всичко!
|
|
| |
TG_Fan | Дата: Понеделник, 09.09.2013, 22:18:39 | Message # 130 |
Нанадан (7)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 368
Статус: Офлайн
| PS: главата е шлайфана и ремонтирана, сменяхме и водачи на клапаните и гумичките. Съжалявам за емоционалните коментари , но ми писнА! Тотална липса на компетентност на всяко ниво!
|
|
| |
Mkilla | Дата: Понеделник, 09.09.2013, 22:32:58 | Message # 131 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Човек , България винаги ще е с главно Б и е грозно , че изписваш така родната си страна.Лоша или хубава всеки сам си избира къде да е.Границите са отворени за всеки.Части има и в чужбина както има и официален представител от където също можеш да си поръчаш всичко.Не знам само там като им кажеш , че ти трябва гарнитура на главата дали ще ти дадат и всичко останало ? Еми чакай да позная , не!! Ще ти прегледат колата и тогава ще ти изпишат части както е нормално да се направи.След като майсторите ти кажат какви части ти трябват и не те кефят цените почваш да си ги търсиш при други търговци.Само за твое инфо , никой никога не ми е отказвал какви части ми трябват след преглед на колата и ми вадят оригиналните парт номера или техни заместители.Няма как да знам какво му трябва точно на майстора за да ми оправи 15 годишната кола.И пак ти казвам , много грозно е да пишеш България с малка буква.И аз се запалих в този спор , защото не мисля че си прав за част от нещата които пишеш особено това за България.Това , че си афектиран не значи , че трябва да храниш всички на куп.Аз лично когато имам проблем с даден сервиз отивам на място и го решавам там а не във форума.
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
Редактирано от Mkilla - Понеделник, 09.09.2013, 22:45:18 |
|
| |
eDaniel | Дата: Понеделник, 09.09.2013, 22:49:59 | Message # 132 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Ники, и да се ядосваш и да не се ядосваш това няма да промени нищо. Трябваше да звъннеш един телефон когато беше време за избиране на кола. Според мен не си случил нито на майстор, нито на Прелюд. И да, според мен си прав - не може да се очаква от теб да знаеш какво трябва да се прави и сменя. И ти си мъж, ама айде сети се за някоя руса пайнерка от тия с HD цайсите като отиде и я питат дали да сменят болтовете дали ще знае... Не е и длъжна!
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Понеделник, 09.09.2013, 22:58:27 | Message # 133 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote (TG_Fan) така и на ТЪРГОВЕЦА. Опа,тука се обърка.Няма как примерно търговеца да знае на кой ремонт ще ти излезе вала за да ти даде лагери или с колко е крива главата и колко ще се шлайфа за да знае колко дебела гарнитура да ти даде.Всичко е работа на майстора,ти дори не трябва да се занимаваш с части.Твоята работа е да си закараш колата,да си платиш и да я вземеш отремонтирана.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
Редактирано от VIPER-CH - Понеделник, 09.09.2013, 23:01:21 |
|
| |
TG_Fan | Дата: Понеделник, 09.09.2013, 23:18:50 | Message # 134 |
Нанадан (7)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 368
Статус: Офлайн
| Вайпъре, Дани , съгласен съм напълно, мойта работа се изчерпва с това да си закарам на ремонт колата, да си го заплатя и да се кача след това и да карам, нищо повече, нищо по-малко. Да, явно не съм случил на машина, но за година оправих по-голямата част от кусурите й-беше ми останал един абс да подкарам и кривите ламарини, които за мен са + защото колата не привлича твърде голямо внимание, освен това се правят. Андро, аз също съм роден в тая държавица и съм избрал да остана (засега) в нея и да се боря със статуквото , но колкото повече време прекарвам тук, толкова повече ме отчайва робския ни манталитет и омразата на всички към всичко.И само да вметна- за да бъде една държава такава, трябва да разполагаме с гражданско общество и законодателство, което то да спазва. При нас не присъства нито едно от двете, затова сме на тоя хал, всеки гледа да те пусне по пързалката... НАистина щастлив съм , че се регнах във форума, защото тук се убедих и в обратното, едни хора помагат на други хора безвъзмездно, просто заради споделената обща страст, респект!
|
|
| |
nightfighter | Дата: Понеделник, 09.09.2013, 23:19:19 | Message # 135 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote (TG_Fan) Значи, както каза, аз не съм длъжен да знам какво ми трябва и какво не. Ако разполагаш с много пари, е така както казваш! Иди в оторизиран сервиз,плати си като поп и си искай гаранция! Ако не разполагаш с достатъчно средства,си длъжен!Недей да обвиняваш предварително никого,разглобете колата намерете причината за проблема и чак тогава да търсим виновника. На мен ми е пределно ясно,че ремонта не е направен съгласно всички изисквания,нито е с оригинални части, обикновено така се прави, понеже ти дали би платил сумата за пълен и цялостен ребилд с оригинални части + труд?? Съмнявам се, към 2500лв ще е. Разбирам емоционалните ти коментари,но ще ти споделя няколко случая в които съм бил от страната на майстора. Преди време правих двигателя на един колега,човека беше зле финансово,влезнах му в положение,помогнах му ей така заради едната идея.За труд му казах че искам една бутилка водка да се почерпим Когато дойде реда на ангренажа, колегата категорично отказа да купи нови ролки,макар че неговите бяха зле, и му го казах няколко пъти.Много пари били отишли,нямал повече,тези ще карат още и т.н. Случи се така, че след около 2 месеца едната ролка блокира,скъса новия ремък и двигателя стана мармалад.Накрая аз съм бил виновен!Трябвало да настоявам повече,той не разбирал, в никакъв случай не трябвало да не му сглобявам мотора така.А сега де , какво трябваше да направя,освен че му правя колата без пари, и части ли да му купувам????
Редактирано от nightfighter - Понеделник, 09.09.2013, 23:25:17 |
|
| |